anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av anaby - 30 januari 2011 17:25

Jag och mamma åkte iväg på Loppis och hittade absolut ingenting....jag sa till henne: att nu VET jag varför jag har slutat gå på Loppis!! Sista gångerna för ca 1 år sedan hittade jag ingenting intressant alls...

Sedan åkte vi vidare till ICA Maxi för att titta på jeans och byta adapter till Fredriks nya TV. Gick fina fisken att byta adapter  TV är bara ca 1 månad gammal...så det känns inte riktigt bra att det redan börjar rappla med den  


Skyndade mig sedan ner till stallet för att rida T. Tog med bilen för att kunna packa in sadel och annat i bilen till "ridhusturen" imorgon  

Idag blev det hackamore och barbackapad   Har bara ridit med den en gång tidigare men det gick ju bra så nu är det bara att träna vidare  

Problemet den här gången var att komma upp på hästryggen  T är ju ganska stor och min vanliga uppsittningspall var för låg...provade att hoppa från den men landade snett på vänster ONDA axel  och trodde ärligt att jag skulle tuppa av pga smärtan i axeln  Fick stå och andas djupa andetag och bara ta det lugnt ett tag. Tur att jag har en lugn och snäll häst säger jag bara  

Fick istället tänka om och fundera på ett nytt sätt att ta mig upp på hästryggen...hmmmm!! I somras klev jag upp på järnhagen och ställde T bredvid för att ta mig upp...undrar om det funkar fortfarande?? Provade och visst ställde T sig snällt bredvid järnstaketet när han såg att jag klev upp  Nu gick det hur bra som helst att sätta sig tillrätta på T  

Väl uppe på hästryggen började vi skritta och idag var "herr´n" faktiskt ganska pigg...han skrittade på bra till min stora förvåning  

Efter att ha skrittat fram i bägge varv var det dags för trav...

Klurade lite på HUR jag skulle sitta och klämma mig fast för att "sitta kvar" på hästryggen  När vi började trava gick det otroligt smidigt att sitta i barbackapadden  Började med att trava nästan 1 varv i taget....behövde lite vila själv för att sitta kvar....hi hi!! Efter 3 varv....travade jag 3 varv i ett svep!! Det gick jättebra förutom att jag fick sk. mjältugg  Tja, man inte vara på topp jämt...Hi hi!!

Bytte varv och nu blev det 3+3 varv i ett kör...var ju redan uppvärmd  

GICK VERKLIGEN ÖVER FÖRVÄNTAN ATT RIDA MED BARBACKAPADDEN IDAG!!

Blir lättare och lättare att sitta kvar i traven med den...helt otroligt!! Jag ska tillägga att T har MYCKET stor trav...och vissa dagar har jag full schå att rida lätt i sadel  Nu är planen att rida med den 1 gång i veckan och träna balans och sits. Tror att det blir jättebra för oss bägge 2  

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag fyllde på hö och mockade. När det var klart packade jag in den utrustningen som behövs till att åka in till ridhuset imorgon i bilen  

Vi lastar T uppe vid vårt hus på gårdsplanen så jag åker inte ner med bilen till stallet innan ...utan måste packa all utrustning klart kvällen före.

Tog med mig IKEA-påsen in då inte alla grejer var med...nu ska jag snart gå ut med den igen så att den och sadeln finns i bilen klar tills imorgon  


Fredrik min äldsta son fixade middag till mig idag!!! Ingen avancerad mat men så klart att man blir jätteglad när någon erbjuder sig att göra mat  


 

Jag har haft en riktigt bra dag som började otroligt tungt men tur att det går att vända dagen till någonting positivt om man själv vill  


Angående den onda vänstra axeln så blev den konstigt nog MER rörlig efter jag nästan krossat den mot T!!! Har fortfarande ont men jag kan helt klart röra den bättre motför tidigare...hmmm...skumt!!! Har själv upplevet att någonting har "suttit fast" kring axeln  och att ev. någon nerv har varit i kläm....Kanske lossnade det nu...vi får se imorgon  


Hoppas att ni har haft en jättebra dag, em och kväll!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards