anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av anaby - 9 februari 2011 16:37

Kan säga att det var otroligt skönt att lägga sig i sängen och sova igår kväll!!! Satte igång min värmefilt och låg och "ruggade" ovanpå den  Somnade och sov som en stock i 10 timmar  Dock välbehövligt efter 2 nätters jobb.

Tog det lugnt framför datorn på fm innan jag gick ner till stallet för att rida. Hade även idag planer på att "ta igenom galoppen" i paddocken på "Herr´n"  

Dock red vi ingenting i hagen före idag utan skrittade på en gång till paddocken och T skötte sig otroligt nog jättebra!! Inte en "rodeo" eller liknade  Måste vara rekord för hur lugn han var idag!!!

Började med att skritta 4+4 varv idag...sedan blev det trav 4+4. Och idag var han MYCKET lugn och fin  Låg på minimalt i handen och lyssnade bra på både förhållningar och rösten  Härligt när man ler mest hela tiden man rider  

Så var det då dags för galopp!!!

Började med vänster varv för att vara på den säkra sidan...och visst skötte han sig superbra idag!! Lugn och fin galopp efter hela långsidan...vid alla 3 försök  

Bytte till höger och det svårare varvet...

Första galoppfattningen var jättebra...lugn och fin och när jag klappade honom på halsen började han givetvis att bocka  ...fast bara lite.....men fortsatte att ha en lugn och trevlig galopp 

Andra försökt blev det fel galopp...men han var lugn så jag saktade av på en gång och gjorde ny galoppfattning...som han tog på en gång och galopperade lugnt och fint   Sista galoppen var både bra och lugn  

Känns riktigt bra med galoppen just nu!!! Framför allt så är han VÄLDIGT lugn!!! Ska jobba vidare på den under nästa veckan när jag är långledig 

Dags för uteritt!!!

Idag var det MASSOR av folk ute och gick på prommis så vi nöjde oss med att skritta men vi skrittade ända till kyrkan och tillbaka. Det enda som T reagerade på idag var en karl som SPRANG FÖRBI BAKOM OSS MED STAVAR  Sa faktiskt åt honom att han gärna får hålla upp stavarna NÄR han springer förbi hästen då han blir rädd av ljudet!!! Är ju en viss skillnad när folk går förbi en med stavar...blir inte lika ihållande ljud då. Det köper T utan problem som tur är Träffade på en hel del som var ute med stavar idag så det var bra miljöträning för oss   Det stog även en bil vid sidan av vägen som T tittade "storögt" på när vi gick förbi...dock stannade han inte och gjorde ingen tendens att vända  På vägen hem var han så intresserad av bilen att han t.o.m vände sig om när vi gått förbi  Skrittade sedan nästan hela vägen hem på lång tygel. Han var riktigt, riktigt lugn idag  

När vi kom till stället där han blev rädd för "kapen" igår...gjorde jag först halt där vi hälsat på grannen....där fick han en hästgodis....sedan stannade vi vid en översnöad bil en bit bort även där fick han en hästgodis och sist stannade vi där han hade blivit rädd och så fick han en hästgodis. Han var helt lugn hela tiden=Jättebra  

Skrittade resten av biten hem på lång tygel  

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag fyllde på hö, vatten, mockade ur vindskyddet och skottade upp spåret i hagen.

Ringde pappa för att kolla om han hade tid att komma ner med en höbal?? Gick fina fisken så han dök upp på en stund   Har öppnat och tagit bort plasten på balen. Den såg fin ut   Men lämnat nätet kvar. Höet räcker till lördag så jag kommer inte att öppna balen och rivar ur/packa förrän på söndag. Men himla skönt att den redan står på plats  

Är snart dags för middag här och sedan ska jag baka till mötet på jobbet imorgon. Och ikväll blir det fika och en pratstund hos mamma  

Så kvällen blir lugn och bra!!! Hi hi!!

Nej, gott folk!! Magen börjar säga att den är hungrig...dags att fixa middag!!

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards