anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av anaby - 10 februari 2011 18:53

Vaknade faktiskt före väckarklockan imorse till min stora förvåning!!! Åt frukost och hann med att sitta en liten stund och chilla innan det svar dags att gå ner till stallet och rida. idag var det -15 grader så jag var klädd som en "michelin-gumma" för att inte frysa ihjäl  

Idag blev det barbackapadden och hackamore  T var lika duktig idag på att "ställa upp sig" mot staketet så att jag kunde kravla mig upp på ryggen  

Blev 4+4 varv i skritt och 5+5 varv i trav och 3+3 varv skritt. Idag gick det bra för mig att hålla balansen redan från början så det blev inga "hjälpsamma"  halter från T:s sida  Igår kändes han jättefin i munnen och låg inte på någonting och samma sak idag...hade absolut ingenting i handen  Hade en lagom kravlös och riktigt trevlig ridtur   

T fick magnetbehandling och lunch. Idag fick han faktiskt på sig ett vintertäcke pga kylan. Tidigare har han klarat sig med att vara "nakenfis" eller med det fleecefodrade regntäcket...

Skyndade mig att fixa klart allt i stallet och fyllde på helt nytt vatten i Termobaren det sista jag gjorde. Måste fylla på med varmvatten också pga kylan idag. Skyndade mig hem...tog en dusch...ut till bilen och givetvis krånglade låset till förardörren..låste hade frysit ihop Andra dörren står så nära husväggen att där kommer man INTE in även om dörren hade gått att få upp   In och hämta låssprey.....spreya i låset.....till slut gick det att få upp dörren...

Iväg till jobbet på möte....10 min försenad  Suck!!!

Sedan vidare till Jysk och köpa kuddarna...Köpte 1 till oss var och det ska bli intressant att prova dem i några dagar nu!!

Vidare till ÖB för att handla "bacongodis" och kontaktlim...

Förbi på Macken för att tanka...och vad händer då??

Jo, givetvis har tanklocket frysit ihop  Jag trodde att jag allvarligt skulle svimma på plats....Åkte hem för att hämta låsspreyen som givetvis var kvar hemma  Smart drag?? Nej, inte alls...men självförvållat...Hade i och för sig kunnat gå in på Macken och köpa låssprey men har man en jättestor nästan full burk hemma  

Hämtade låssprey och varmvatten och åkte ner till stallet sedan vidare till Macken en vända till...och då fick jag som tur var upp tanklocket  Kan säga att jag nu har spreyat ordentligt med låssprey i ALLA lås på bilen!! HÄR SKA INGA LÅS FRYSA IHOP NÅGE MER PÅ MIN BIL!!

Sista stoppet blev ICA för att hämta ut Höökspaketet  

Hann plocka in allt från bilen och hämta in hundarna innan L-O kom hem från jobbet  

Jag har haft lite problem med att få tag på mer hö...har ringt i säkert 3 veckor nu till "höbonden" utan att komma fram eller  få något svar på HUR höet är?? Blött eller torrt..

Pratade idag med "Mamma Mu" och ska få köpa 2 torra hörundbalar av honom  Känns både bra och skönt att slippa oroa mig för att INTE få tag på mer hö!!! Vi ska åka till stugan kring sportlovet och ska då hämta balarna  

Sedan har vi ätit en sen middag...

Ska snart åka iväg till jobbet!! Etapp 2 på min "hellweek" har börjat. Så nu har jag 3 nätter framför mig innan jag blir långledig. Känns helt ok  

Blir nu vila i 2 dagar för T när jag jobbar i helgen. Kan nog behövas lite vila för oss bägge 2. Han har varit riktigt duktig under den här veckan 

Nej, gott folk!!  Ha en jättesuperduperbra torsdagkväll!!


Snart åker jag till mitt underbara jobb!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards