anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av anaby - 11 februari 2011 19:48

Tänkte visa lite kort på min skrubb i stallet för den som är intresserad  

  Här är dörren/ingången till min skrubb. Mina 3 sadlar hänger nästan direkt till höger  när man kommer in. Redskapen hänger INTE där för tillfället. De står utomhus vid vindskyddet.

  Direkt till vänster står en byrå med bla benskydd, reflexer och reflexländtäcken mm mm. Radion finns för tillfället INTE i stallet. Korgarna till vänster om byrån brukar jag bla lägga benmagneterna, borstar, sporrar mm. Vår och höst ligger benskydden där. För tillfället tar jag hem den varje dag för att torka upp dem.


Ovanför byrån finns ett medicinskåp i plast "mus-säkert"    Och diverse hängare i trä och plast...och även en täckeshängare med 3 stag. Där jag brukar hänga benskydd på tork vår och höst.


  Massor med tränshängare av enkla trähängare och 2 st "riktiga" röda där de träns jag mest använder hänger. Täckeshängare till vänster och en speciell selhängare till tömkörningsgjorden. En suverän "tränskrok" hänger i taket som mest används till longerlinor och tömkörningstömmar  

  Jag har en hylla som jag har ställt stora plastbackar där jag brukar förvara bla schabrak= "mus-säkert" och lite annat smått och gott. Hjälmarna hänger på hängare och de har faktiskt mössen hittills låtit vara  

  Så här ser det ut i vindskyddet med mina portabla tränshängare och sadelhängare  Jag ska tillägga att det här var FÖRE vi satt dit planken och målat i vindskyddet. Så i nuläget ser det annorlunda ut. Se gärna under Kategorin: Vindskyddet för att se hur det ser ut idag   Jag har även köpt de nya IKEA-kassarna med dragkedja som är SUPERBRA!! Helt "mus-säkra"  Har bla 1 till magnettäcket...1 till ridhusridningen....1 till hemmaridning osv..Kan varmt rekommendera dem till förvaring i stallet  


Mvh anaby  

Av anaby - 11 februari 2011 19:38

Tyvärr är det inte så bra kvalitet på mobilbilderna men man ser att det är T och vad han gör i allafall  


 


En rimfrosting T imorse i -19 grader  En otroligt dålig bild ...jag vet...men man ser att han är vit av rimfrost  



Efter ridtur i tisdags: magnetbehandling och lunch  


   


Det börjar bli MYCKET snö i hagen!! Jag har skottat fram vårt "ridspår" allt eftersom. T brukar även "rasta" sig själv där i både trav och galopp  


 


Står och väntar på att matte ska vinka "att jag får komma" fram till henne  


Väntar tålmodigt på att matte ska stänga grinden till hagen  De "rosa reflexerna" är från Bröstcancerkampanjen på Hööks i höstas  


Mvh anaby  


Av anaby - 11 februari 2011 18:41

Hade en bra natt på jobbet och åkte ner till stallet direkt jag kom hem med varmvatten och passade på att ge T hö  Han var en aning rimfrostig av kylan!! Var kring -19 grader imorse  

Åkte sedan hem och  har lyckats sova några timmar allafall. Skulle kunna tänka mig att jag kommer att sova MER ÄN GOTT när jag kommer hem från jobbet imorgon!!!

Tog bilen ner till stallet med mer varmvatten till termobaren när jag vaknade. Gick ganska fort i stallet idag. SKÖNT när man är trött och sliten  Fick ett SMS från en tjej som behövde STOR utrustning till sin häst. Så jag ska passa på att rensa ut lite hästgrejer nere i källaren som jag INTE behöver och se vad hon vill köpa. Blir nog superbra  Förhoppningsvis blir jag av med lite av varje  


Idag är sån där ganska händelslös slödag när jag mest bara jobbar, sover och är i stallet  Har passat på att tvätta lite stallkläder när jag inte ska rida på några dagar  

Fick både Ridsport och Hippson i brevlådan igår   så jag har "lusläst" lite under natten som var när jag jobbade. Ska läsa mer ordentligt inatt  

Jag har tänkt sätta mig och titta lite på NÄR jag ska/vill ha semester i sommar. Börjar bli dags att bestämma det nu!!

Nu väntar en stor kopp cappucino och att titta på TV innan jag åker iväg till jobbet. Har nu 2 nätter kvar tills långledigheten börjar!! ME LIKE  

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll !!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards