anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av anaby - 27 februari 2011 20:05

Här kommer äntligen kort på barbackapadden  

Jag har kapat av remmarna till sadelgjorden. Men jag ska sätta om sadelgjorden så att den kommer lika mycket under magen. Nu sitter den mer på ena sidan. Därför är remmarna fortfarande en aning långa. Men de ska fixas framöver. Som det är nu funkar det allafall  Jag har valt att ha ett schabrak under padden för att inte få så mycket hästhår på själva padden. Känns bättre och framför allt lättare att tvätta schabraket  


En uttråkad Tabasco efter ridtur  Han vill inte alls med på bild  



Närbild på barbackapadden. När jag har fixat om sadelgjorden ska läderflärpen givetvis hänga neråt....men i nuläget måste jag "häkta upp den" annars blir den för lång..


Ska tillägga att det här är en "budget-variant" från Naturhästen. Som jag är jättenöjd med  Den finns i svart och brunt och säljs till ett jättebra pris   


Mvh anaby  

Av anaby - 27 februari 2011 19:37

Kan säga att idag har det blåst rejält!! Typ nästan helstorm!!! Himmel vad det har "durrat" rejält i skogen och låtit 

Tog  bilen ner till stallet med diverse utrustning  

T blev otroligt glad när jag dök upp idag  Härligt att jobba med en tacksam häst!!

Idag var det dags för barbackapadden och hackamore  

T stog "giv akt" medans jag gjorde iordning honom i vindskyddet. När jag tog på barbackapadden visste han att det även blir hackamoret  Så fort jag tar fram det sticker han in huvudet  Lika duktig idag att "ställa sig bredvid staketet" så att matte tar sig upp på ryggen  Han måste ha ett hjärta av guld min häst  Trots att det blåste rejält och durrade i skogen...t.o.m jag reagerade på blåsten!!! Så rörde T INTE en fena?? Han skrittade på helt lugnt och avslappnat....travade jättefint med bra action  Gick även superbra att korta ner traven på slutet...han lyssnade och svarade  

Kan inte säga annat än att jag är jättenöjd med dagens ridtur!!

Jag sitter numera även som en smäck på barbackapadden  Börjar längta tills vi kan galoppera i paddocken och på åkern med den sedan. Kommer att bli superduperbra  Och vilken balans jag kommer att ha/få  

Efter avskrittning fick T lunch och magnetbehandling. Jag fixade höet, använde H2go-bagen och fyllde nytt vatten i Termobaren och mockade. Innan jag åkte hem fick T på sig ett täcke, det fleecefodrade regntäcket. Det blåser så himla mycket idag även om det är kring 0 grader!!! Han står ute inatt men och det blåser lika mycket imorgon får han sova inne och tina upp 
 

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards