anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av anaby - 5 mars 2011 17:53

Igår kväll blåste det rejält...typ storm!!! Så jag åkte ner och tog på T Rambotäcket som han fick ha på sig under natten.

När jag slutade imorse blåste det betydligt mindre så då åkte jag ner till stallet för att ta av täcket och fylla på vatten i hinkarna.

Upptäckte att all snö på taket på baksidan av stallet hade rasat av  Jättebra att det äntligen har rasat men det innebär också att det är MYCKET snö som ligger ivägen...Ringde pappa innan jag la mig för att höra om han hade tid och möjlighet att skotta bort det under dagen?? Det skulle gå bra  Tur att jag har en snäll pappa som även har tillgång till en stor traktor  

Hem för att sova och somnade ganska omgående. Idag har jag sovit RIKTIGT bra för omväxlingsskull  Helt klart bästa "dag-sovningen" under veckan  

När jag vaknade hade besöket kommit. Jag passade på att göra undan T och stallet först för att sedan få sitta i lugn och ro och umgås  

Fyllde på vatten, trampade ner hö, mockade och fyllde på halm. Tog på T det fleecefodrade regntäcket då det blåste en hel del även idag men mindre motför igårkväll. Han står gärna och äter ur stora höhäcken och då är det bra om han har ett täcke på sig i blåsten....

Gick sedan hem och var social med besöket. Jättetrevligt att träffa dem  Det var L-O:s lillasyster och hennes man som är här på "House of Metal-festivalen"

Nu håller L-O på att fixa med middagen. Skönt att "slippa" det någon gång när man har jobbat  

L-O var snäll och köpte en skarvsladd för utomhusbruk till Termobaren idag  Det blev en 15 meter som kostade 195 kr. Se "Inköpslista för NY större Termobar" för att se prisuppgifter på allt som jag har har köpt hittills.

Nu ska jag chilla i soffan och sedan åka iväg och jobba min sista natt!! Känns fantastiskt bra att snart få vara långledig!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards