anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av anaby - 11 mars 2011 20:54

Det hade snöat en hel del inatt!!! Hela 20 cm snö när vi vaknade i stugan idag!!

Vi tog det lugnt och såg på film innan vi packade ihop mat och annat...skottade fram bil, släpvagn och skoter  och åkte hem  Vi har haft en JÄTTEBRA och härlig "helg" i stugan  ...men samtidigt så längtar man hem  

Vi landade hemma strax efter 16.00 Efter all packning var fixad skyndade jag mig ner till stallet för att rida T innan det blev mörkt. Var bara att lägga på en rem!!!

Just som vi skulle ut och rida kom solen!! Helt otroligt så fint det var...och vad glad jag blev av solen som tittade fram  

Kan säga att "herr´n" var mycket lugn idag Vi skrittade upp spåret 4+4 varv som var full med snö!!! Innan vi travade 4+4 varv. Han var riktigt lugn och fin redan från början. Blev lite taggad efter något varv men tog efter ett tag förhållningarna och blev superfin  

Eftersom vi red så sent idag em var det INGEN bil eller gångare med hund heller ute?? Är nog första gången vi INTE har träffat på någon överhuvudtaget...red nog ändå i 45 min  Alla satt nog och åt middag  Bara Anna som var ute!!!

Skrittade hem en lugn och fin häst idag  

Sedan fick T helmagnetbehandling och lunch medans jag fixade med hö, vatten och mockade...jo, jag fick skotta snö också  Fast det är ärligt första gången på flera veckor nu!!! Det gick fina fisken!!!

Avslutade med att fylla 2 hösäckar som ska fyllas på i stora höhäcken imorgon.

Sedan gick jag hem kl. 19.00...efter 2,5 timmar i stallet med min häst  

Blev en sen middag och sedan har jag ätit en "hemgjord" semla  

Sitter just nu i soffan med en tekopp av "afrikanskt te" som jag fått av svärmor...supergott te  

Nu ska jag se färdigt på "Let´s dance" innan jag ska packa inför hotellvistelsen imorgon  Vi ska på "spa-helg" lördag-söndag. Ska bli så härligt att få bo på hotell och ha tillgång till relaxavdelning!!! Vi ska bubbla, basta och simma i poolen  Och äta god middag!!!

Dock ska jag upp och rida T på morgonen innan vi åker iväg  ....min kära "herre" vill ju röra på sig innan matte åker iväg på galej  

Nej, nu ska jag titta klart på "Let´s dance"!!!
Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards