anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av anaby - 15 mars 2011 16:59

Vaknade i rimlig tid idag men  har ändå sovit länge...ska jobba inatt så jag känner mig utvilad och i bra form  

Har sedan sett på DVD med Peter Eriksson!!! Den var riktigt bra  Jag har vuxit upp med Peter och hans framgångar på 80-90-talet. Så det var extra roligt att titta på gamla filmer med Imperator och Robin Z   Imperator för att det var Zimés pappa. Jag har även sett Imperator på en hingstvisning i början på 90-talet i Enköping. Han hade ett riktigt bra temperament den hästen  Synd att Zimé inte ärvde det....

Hann med att se ett avsnitt av säsong 2 av "Dead zone" innan jag gick ner till stallet för att rida T. Var sol och +-0 grader=Perfekt ridväder!!!

Skrittade till åkern och där hade det drevat REJÄLT  både till åkern och på åkern....Snubbel-fot kom fram hos T...jobbigt som bara den...

Men efter några varv börjde han lyfta på hovarna...dels blev det mer upptrampat och sedan blev han mer van att gå i snön. Efter 4+4 varv i skritt var det dags för trav. Tyvärr var T lite stressad efter snön och snubblingen så han var inte riktigt så trevlig och fin som han brukar vara. Men på slutet lossnade det allafall när jag satt ner och jobbade ihop honom Ingen galopp idag...

Vi hade riktigt, riktigt tur idag!!! Precis när vi hade travat klart och gjort halt på långsidan kom SOPBILEN!!! Vi hann skritta till andra långsidan när han körde förbi  Lagom miljöträning för T idag  Han brydde sig inte nämnvärt förutom att han noterade att det kom en större bil  

Skrittade 4+4 varv och sedan gick vi hem  lite svettiga både jag och T  

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd och trampade ner hö. Det fanns tillräckligt mycket vatten i Termobaren tills imorgon. Den nya Termobaren är ju större så det ryms mer vatten  

När jag var på väg hem ringde mobilen och "hö-bonden" ringde för att hämta mina "gamla" höbalar. Fick ringa till pappa för att höra om han hade tid och möjlighet att hjälpa till med traktorn?? Han var hemma så det var ok  Skönt för både han att få hämta balarna och mig att få pengarna tillbaka 

Ingen annan har drabbats av dåliga balar som har köpt av honom. Dock har ju jag drabbats av grenar/sly i de flesta av mina balar och det känns som om det kan vara en bidragande orsak till möglet. Förmodligen kommer slyn från någon kant/hörndel av åkern. Och det kan också vara därför som endast jag är drabbad...det blev inte så många balar med grenar/sly i!!!

Sitter och funderar på middagen....och sedan blir det att dola på hemma med några "måsten"..innan jobbet hägrar igen efter långledigheten  

Ha de så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 15 mars 2011 09:26

Kvällen igår blev mycket lugn. Kändes himla skönt då förra veckan var hektisk men otroligt bra. Jag tillbringade kvällen i soffan framför TV...med att bla redigera ridfilm....surfa på datorn och se på TV...Ullared och CSI  

Somnade sedan i soffan tidigt!! Oppsss!! Inte alls likt mig  ....var lika bra att krypa ner i bädden på en gång.

Har sovit riktigt bra inatt och mår nu bra!!! Känner mig mycket piggare motför vad jag har gjort tidigare!! Helt otroligt!!!

Idag blir det en "måste-dag"...ska tvätta och städa lite här hemma.

Sedan ta en ridtur med T på åkern  Gjorde undan alla tunga poster som påfyllning av hö och vatten igår. Så idag kommer jag verkligen att kunna njuta av att bara rida och ta hand om min häst  HÄRLIGT!!!

Nu ska jag sätta mig och se på "Peter Eriksson DVD" som jag köpte på Börjes. Tänkte att det kunde vara trevligt att titta på den. Peter är en otroligt kunnig och duktig ryttare. Vi har dessutom både tävlat på samma tävlingar och samma klasser  dock hade han unghästar i msv-klass och jag red mina bästa hästar  Så det  var ju en viss skillnad  Men jag har haft förmånen att se på honom "live" massor av gånger på olika tävlingar  

Ha en fortsatt jättebra dag!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards