anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 april 2011

Av anaby - 11 april 2011 15:46

På fm har jag roat mig med att tvätta upp de riktigt skitiga transportskydden för första gången i tvättmaskinen Köpte dem samtidigt som jag hämtade T för 3,5 år sedan men har inte använt dem så många ggr. Kanske har blivit 10-12 ggr sammanlagt. Tidigare har det gått bra att borsta av dem...MEN efter igår med både regn och lervälling...kan man lugnt säga att det INTE räckte  Fick tvätta dem i omgångar då de är så stora...men nu är de rena och ser ut som nya igen   

Gick sedan ner vid 12.00-tiden för att rida T en sväng. Blev uteritt med Micklem tränset idag. Tyvärr tappade han en framsko igår så det blev mest skritt och lite trav där det var mjukt underlag. Traven var riktigt lugn och fin idag och han hade inga problem att gå fram lagom mycket

På väg hem till stallet frågade en kvinna med hund om min häst hade tappat en sko? Jo, sa jag det har han. Ok, det ligger en efter vägen bara en bit bort!!! Det visade sig att T även hade tappat bakskon som glappade någon milimeter igår 

Hittade den alldelens nedanför backen upp till stallet  Eller skon var jag egentligen INTE ute efter utan det är snösulan jag vill spara 

Gick sedan in med T i stallet och tog på magneter och gav lunch. Sedan gick jag ut och fyllde på hö, vatten och mockade. Hann med att städa i skrubben och till kaninen innan Hovis kom!!! Kan säga att med tanke på 2 tappskor senaste dygnet var jag tacksam att jag bokat in en tid idag  När vi började studera hovarna mer ingående där tappskona suttit ser vi att han verkar ha "klivit ur" skorna  Ingen av hovarna var upprimsade på något sätt!!! Tack och lov!!!

Nu får "Herr´n" gå barfota tills november-december när snön kommer. Det blev riktigt bra när han verkade och raspade hovarna. T har så himla bra hovkvalitet 

Gissa vem som nästan gick i "spansk skritt" ut till hagen  Himmel vad han sprättade med hovarna min häst!!! Hi hi!! Tyckte nog att det var jätteskönt att slippa "skor"  Och gissa vem som rullade sig för 2:a gången ute i hagen idag?? En liten vink...INTE JAG  

Har flyttat över kaninen till boxen igen. Nu får hon vara där tills på söndag...då kommer T att stå inne på natten igen efter träningen 

Nu ska jag klura lite på middagen och sedan ta en dusch!!

Ikväll börjar min "hellweek"...jobbar måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag. Är endast ledig 1 natt i veckan...på torsdag. Jag hoppas verkligen att jag kommer att sova gott den natten annars blir det tungt att jobba de sista 2 nätterna 

L-O ska åka till Nässjö och hålla föreläsning på onsdag. Det är jobbrelaterat...Han åker tidigt på morgonen och kommer hem sent på kvällen.  Så då får jag och barnen hjälpas åt med hundarna. Jag brukar gå ut med dem på em när jag har vaknat. Orken finns inte riktigt att gå en längre promenad med dem på morgonen efter att ha jobbat i 10 timmar...då vill man bara SOOOOVVAAAA!!!!

Nej, nu måste jag lägga på en rem!!!

Ha de gott och sköt om er!!!

Mvh anaby  

         

Av anaby - 11 april 2011 10:09

Vaknade skapligt tidigt och var även utvilad sedan igår!! SOV SOM EN STOCK INATT!!! Kan det bero på att jag var rejält trött efter igår kväll 

Tog bilen ner till stallet då jag hade en hel del utrustning med mig sedan gårdagskvällen...som jag tagit hem för upptorkning. T var riktigt lugn och fin att ta ut!! VAD HAR HÄNT MED MIN HÄST?? Han känns i dagläget väldigt harmonisk 

Tror själv att det är uteritterna som har bidragit till att han är lugnare nu. Sedan har pappa skottat bort snön från hagen så att han kan röra sig i HELA hagen nu. Det gör nog sitt med 

Mockade boxen och fixade klart i den med hö och vatten. T ska stå inne och torka upp om hovarna efter ridturen innan Hovis kommer idag.

Har även fyllt på 4 säckar hö som ska ut till höhäcken lite senare idag.

T rullade sig givetvis i leran DIREKT han kom ut i hagen  Man får helt enkelt se det som ett tecken på att han trivs   Är ju fint väder så han hinner torka upp i pälsen innan jag ska ner och rida. Jag ska ju ända "av-pälsa" honom idag innan det blir ridtur för oss     

Nej, nu ska jag chilla lite och äta frukost och se på TV innan jag ska ner och rida.

Ha en fortsatt jättebra måndag idag!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards