anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av anaby - 2 maj 2011 22:10

Kvällen har varit mycket bra. Jag har tagit det ganska lugnt varvat med att packa inför morgondagen. Pappa kommer och hämtar mig 07.20..pip...ska vara på jobbet 07.45

Jo, vi hämtade ut det sista av Börjes beställningen...och ridbyxorna ser JÄTTEFINA UT!!!! På bilderna i katalogen ser de mer oranga ut men de var mer mot det bruna hållet Ska prova dem senare under veckan..orkade inte ikväll   Men kort kommer lite längre under vecka på dem 

Jag har hunnit med att olja in Rambo Micklem också  

Nu börjar jag känna mig rejält trött Så jag ska lägga mig i sängen och se klart på Medium innan jag lägger mig för ikväll...eller planen är att se KLART men jag får se om jag orkar 

Nu blir det ingen bloggning härifrån imorgon då jag är borta med jobbet men på onsdag kväll blir det lite info om hur vi har haft det på "planeringsdagarna" 

Ha en jättebra dag imorgon!!!

Mvh anaby     

Av anaby - 2 maj 2011 15:35

Var något otroligt trött imorse när jag kom hem från jobbet....somnade i princip direkt jag landade på kudden  

Vaknade när väckarklockan ringde 4 timmar senare...bara att masa sig upp....

Givetvis blåste det halvstorm ute idag  När jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret för att kolla på T...rodeoade han som bäst i hagen 

Kändes verkligen inspirerande att rida ut idag 

Dock gjorde jag en kompromiss angående uteritten. Jag kortade ner den lite...blev ca 3/4 delar istället. Jag undvek sista "galopp-sträckan" för att det är helt öppet där och blåser hur mycket som helst. Den andra sträckan är omgiven av träd så där blåste det betydligt mindre 

Var väldigt intressant att rida ut på T idag för att se HUR han reagerade på blåsten.

Jag kan säga att det gick överförväntan!!!

Red samma "vanliga runda" med skritt och trav där jag brukar...inga problem...han var lite mer "skvättig" förstås men han varken stegrade och kastade sig runt eller drog iväg= STORT + 

Det gick bra att trava på gräset vid båthamnen även om det stog 2 bilar på gräset som var lite läskiga...där blev det trav på snedden förbi...men vi kom förbi i trav  Inga större problem förbi båten som ligger alldelens bredvid...den travade vi också förbi lite på snedden...klättrade upp och sedan skrittade vi ner.

Då var bilarna borta!!!

Jag hade egentligen tänkt skritta mer inne skogen men där stog en bil och sedan stog en man och fiskade alldelens i kanten på älven. Kändes INTE om om det var läge att prova rida där idag. T hade fullt upp med blåsten och lyssna på mig 

Jag får prova nästa gång om tillfälle ges. Är riktigt bra att trava där då slipper man trava på grusvägen 

Skrittade hem och sedan tog vi sista traven innan vi fortsatte att skritta hem 

HÄRLIGA HÄST!!!

Givetvis började det att hagla när vi kom till växthusbacken  Dock en kort skur som tur var!!!

När vi red förbi ponnyernas hage...kom några av dem i trav...opppsss!! Men T fortsatte att skritta även om jag var beredd på att han skulle dra iväg....

Han var riktigt, riktigt lugn idag med tanke på väder och vind!!!     

Det här var verkligen jättebra miljöträning för T. Han behöver stärka sitt självförtroende och det gjorde han med besked idag 

När vi kom hem fick T helmagnetbehandling och lunch. Jag passade på att raspa hovarna lite...det flisas upp lite där sömhålen är...så jag ska ha uppsikt på att det inte flisas upp för mycket. Men det ser bra ut 

Vi hann nästa bara tillbaka in i hagen så började hagelskur nr 2!!! DEN VAR BETYDLIGT STÖRRE OCH LÄNGRE!!! Kändes mycket bra att ha landat hemma kan jag säga      

Har sedan fyllt på hö i bägge höhäckarna och nytt vatten så att T klarar sig medans jag är borta tisdag och onsdag med jobbet. L-O ska ge T kraftfoder imorgon. Han går ändå förbi stallet med hundarna varje dag flera ggr per dag. Resten av maten och vatten finns redan i hagen  

Nej, nu ska jag svida om och bege mig till Apoteket och hämta ut salva till Fredrik och sedan vidare och hämta ut det restade av Börjesbeställningen 

Jag är väldigt nyfiken på HUR ridbyxorna ser ut!!!

Sedan ska jag packa inför resan imorgon...och se till att lägga mig i vettig tid...ska upp JÄTTETIDIGT för att vara mig  Pappa skjutsar mig som tur är!!

Ha en jättebra fortsatt em och kväll!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards