anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Regn, ridit och lasttränat underbar häst:D

Av anaby - 13 maj 2011 12:32

Ställde klockan på 08.30 för att ringa min veterinär på telefontiden och be om receopt på avmaskningsmedel. Brukar vara jättesvårt att komma fram via telefonen speciellt på fredagar....men nu fick jag ton efter 2:a försöket 

Givetvis började det att regna nästan direkt jag hade lagt på telefonluren Suck!!! Jag klädde på mig och tog bilen ner till stallet. Tanken var att OM jag skulle bli jätteblöt efter ridturen kunde jag åka hem och byta om kläder och ta med mig transporten då istället.

Hade dock tur idag!!! Det regnade ytterst lite och bara i början på ridturen

Vi begav oss iväg mot kyrkan!!!

När vi kom till växthusbacken blev det trav...givetvis stog det en bil parkerade på vägen som är smal ändå....var kanske 1,5 m som vi fick klämma oss emellan på...

T blir verkligen mer och mer tolerant i samband med uteritter och allt runt omkring  för varje dag som går nu    

Och på andra sidan vägen grävde de med en liten grävmaskin på pappas åker. T tittade lite men travade faktiskt förbi!! DUKTIGA OCH UNDERBARA HÄST 

Sedan var det dags för de gigantiska högarna med höbalar...som kantades av 1 bil på varsin sida av den smala vägen...Smart parkerat!!!

T gick förbi utan att tveka eller blinka  Jag blev riktigt, riktigt nöjd!!!

Sedan stog det en bil till efter den smala vägen när vi kommit förbi sista höbal högen...det gick också bra att gå förbi 

Vi fortsatte i trav....och sedan skrittade vi nedanför kyrkan. Just som vi gått nerför backen hördes det som om det kom en traktor bakom oss...så då smet vi in på "rot-stigen" i skogen istället för på vägen. Inga problem att trava där heller 

Klättrade upp och nedför backen och travade "rot-stigen" tillbaka...än en gång travade T förbi elskåpet utan att ens blinka 

Skrittade sedan och när vi kom till höbalarna med bilar på bägge sidor stog nu en "folksamling" MITT PÅ VÄGEN också Som även fast de såg att jag kom och skrittade INTE flyttade på sig från vägen....blir man trött eller blir man trött!!!

Man kan nu funderar på vart de hade tänkt att jag skulle rida när hela vägen var upptagen??? FLYGA kanske???

Jag fortsatte att skritta framåt och T är ju ganska stor så när vi var några meter ifrån började folksamligen att skingras     

Trav igen på en lugn och fin häst 

Skrittade förbi ponnyerna och sedan fortsatte vi in på pappas åker där vi travade...T var lugn och fin men helt plötsligt blev det tvärstopp?? När jag tittar in i skogen ser jag ett råddjur  Inte så konstigt om han reagerade!!! Vi stog och tittade en kort stund sedan blev det trav igen...utan problem  

vidare till "galopp-stråket" där det var helt folktomt idag 

HALLLLEEEELLLUULLLJJJAAA!!!!

Blev nog 100 m galopp i varje varv i fältsits...HÄRLIGT!!!!

Sedan trav uppför sista backen...ut på åkern och skritt hem. 

Skrittade på pappas åker igen men inget råddjur visade sig den här gången...till T:s stora lycka 

Idag blev det rejält med miljöträning för T som han skötte riktigt bra  

Han kommer aldrig att bli någon större stjärna men jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att ha en givande framtid med mycket roligt kring både dressyr, hoppning och uteritter  Det känns fantastiskt härligt att få göra det  med min underbara häst  

Största målet i år är att ta sig runt en bana på en klubbtävling i hoppning på ganska låg nivå....Vi har ju över 1 halvår på oss innan året är slut... så det känns som ett rimligt mål  


T fick magnetbehandling och lunch medans jag mockade och fixade med höet. Sedan åkte jag hem för att koppla på transporten och ner för att lastträna igen...

Det tog nog 10 minuter innan han stog helt inne i transporten idag med. Upplevde att han var lugnare idag...det blåste ju inte lika mycket heller så ljuden utanför var ju betydligt mindre  Efter att ha gått ut & in 10 ggr tog vi en "betningspaus" innan vi provade igen...

Inga problem!!! Han gick in på en gång 

Då gav jag mig för idag. Nu blir det vila från lastning imorgon och så provar jag ingen på söndag och beroende på HUR det går då avgör jag OM jag åker och tränar på kvällen. Bara att hålla tummarna för att han går in i transporten 

Nu har jag landat hemma och ska ta igen mig lite innan jag tar en dusch och sedan åker iväg och hämtar ut avmaskningen på apoteket. Och sedan även åka förbi med gräs till T...jag glömde bort att plocka innan jag åkte ner till stallet idag  Men han ska ju ha sin gräsranson varje dag för att vänja magen  

Sedan ska vi åka iväg och handla mat ikväll. Annars blir det nog rätt så lugnt ikväll.

Ha en fortsatt jättebra fredag!!!

Mvh anaby   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards