anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Grattis på födelsedagen Tabasco!!!!

Av anaby - 19 maj 2011 22:53

Japp!!! Min kära häst fyller 10 år den 20:e maj  och jag och Tabasco firar 3,5 år tillsammans  Tänk vad tiden går fort ibland!!!

Han börjar äntligen kännas normal och tillfreds med livet. Vilket är underbart både för honom och för mig  Just nu känns det som om igenting är omöjligt!!! Inom rimliga gränser för honom och mig menar jag givetvis  

Som jag har sagt tidigare blir han aldrig någon stjärna... men en underbar och samarbetsvillig häst är han alltid varje dag   ME LIKE  

               


  

 


      Mvh anaby nöjd hästägare  

 
 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

20 maj 2011 09:29

sv:Man får ju hitta på små knep för att få det att fungera =)Och jag har redan konstaterat att jag blir inte hel utan att ha hästarna i mitt liv.(Läs jag blir odräglig och olycklig);-)

Det är en väldig kontrast ändå för mig då jag tidigare i livet jobbade heltid(hästskötare) + lite till(timmanställd ridinstruktör) .Hade egen häst vid sidan av detta och red andras hästar också + familj och allt som hör till det.Och kunde då ro i land det mesta själv utan större problem.
Det har varit tufft att ställa om sig.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

20 maj 2011 09:42

Precis!!! Det gäller att hitta små knep som underlättar i vardagen för att man ska orka med allting:D För man vill ju INTE vara utan häst!!!

Det var samma sak för mig innan jag blev krasslig...tempot gick mest i 190!!! Nu är jag glad att jag orkar med "det jag ska för dagen" så att säga. Och ibland blir jag så ARG för att kroppen INTE hänger med när jag vill göra saker:( Men tyvärr är det bara att "gilla läget" och förlika sig med att man måste ta det lugnare...även om det känns tungt ibland..

Jag upplever också att det är jobbigt att INTE kunna göra det mesta själv. Tycker att det är jobbigt att be om hjälp när man har fixat det mesta själv tidigare. Tar emot!!! Men tyvärr så måste man för att orka med:(

Nu under sommaren blir det lättare när hästen går på bete. Mindre mockning och ingen påfyllning av hö;) Men betydligt mer ridning och pyssel av häst som tur är:) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

20 maj 2011 09:31

Grattis =)Hoppas ni får minst lika många fina år till tillsammans.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

20 maj 2011 09:43

Tack!!! Tiden går så himla fort bara!!! Jag hoppas också att vi har många fina år kvar:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

21 maj 2011 05:56

Hälsa den store drummeln ett grattis! :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

21 maj 2011 12:03

Hi hi!! Det ska jag göra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards