anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av anaby - 3 juni 2011 15:56

Det skulle bli mer vedkapning idag med både motorsågar och vedklyv   Men L-O lovade att de skulle ta uppehåll när jag skulle rida Och så blev det!!!

Kan säga att det var STOR skillnad redan från början på T idag!!! Igår var han spänd när jag gjorde iordning honom pga motorsågarna och idag stog han som ett ljus 

Jag ska också berätta att det har verkligen blåst HELSTORM idag!! Men min underbara häst har skött sig superbra  

Ridmässigt lyssnade han mycket bättre idag även om han var fin igår också och kändes jättebra med tanke på omständigheterna som var då. Men idag behövde jag nästan bara tänka sakta av så hände det grejer  Han har även blivit bättre i avsaktningarna och "tvärstannar" inte lika mycket längre. Utan han stannar upp mycket mjukare nu i traven till skritt Igångsättningarna var också bättre idag. Väldigt synd att det inte blev filmat idag istället för igår...men man kan inte få allt 

Idag blev det även galopp. T var en aning seg...han fattar galopp men jag får jobba en hel del för att "hålla igång" den  Tog därför in honom på en större volt efter vi galopperat på 4-kanten. Där tränade vi galoppfattningar och galopperade några galoppsprång och saktade sedan av. Gick riktigt bra till slut när T kom på VAD jag ville med övningen 

Skrittade sedan av efter hela åkern och tillbaka till paddocken. T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag tog en dusch. Vi skulle åka och handla idag. Men innan vi åkte iväg tog jag av magneterna och släppte ut T i sommarhagen igen 

Sedan åkte vi till ÖB för att köpa en grill till stugan. Den nuvarande som vi har där köpte vi för 20 år sedan och den rasade ihop förra gången vi var där  Oppss!!

Man kan nog säga att det var i "grevens tid" vi nu åkte och köpte en nu grill!! De hade extrapris på ÖB och då passade vi på att köpa en ganska stor grill 

Sedan vidare till Willys för att handla mat. Vi ska ha gäster imorgon så vi hade lite saker att köpa på inköpslistan 


Jag har hittat fler magnetprodukter på Blocket som jag lovade hämta idag. Så jag ringde till säljaren och fick en vägbeskrivning och sedan åkte jag iväg och hämtade mina produkter som knappt var använda....1 par paddar och 1 par knäskydd. Knäskydden är jag väldigt intresserad av med tanke på T:s överben...hur han svarar på det...OM det funkar...är ju inte alls säkert men jag ska prova allafall. Jag ska tillägga att i nuläget har T inga problem med sina knän men både jag och ET Maria vill gärna göra någonting i förebyggande syfte för honom.

Sedan ska jag även köpa Glucosamin och prova efter semestern. Det blir snart en 2 veckors viloperiod för T och när han sätts igång igen blir det att prova en kur med Glucosamin. Blir intressant då jag inte har provat det på någon häst än. Utvärdering kommer!!!

Nu har jag landat hemma och håller på att pusta ut  och klura på vad det blir för middag?? Hi hi!! Vilka i-landproblem  

Imorse öppnade jag upp sommar & vinterhagen så nu har T tillgång till vindskyddet dygnet runt  Vi ska även koppla på strömmen i hagen ikväll.

Jag gissar att T kommer att bli mer än nöjd över att kunna röra sig i bägge hagarna nu   Och jag är jättenöjd över att "bara" kunna gå över vägen med min utrustning och göra iordning T för ridtur fram till sista oktober och även lasta honom hemma innan vi åker iväg på träningar 

NU BÖRJAR SOMMAR OCH SEMESTER MINSANN!!!! LOVELY!!

Nej, dags att göra ett ryck!!!

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!

Mvh anaby  


         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards