anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av anaby - 6 juni 2011 18:21

Jag känner mig generös idag då jag är på mycket bra humör   Så det blev många filmsnuttar från hoppningen igår....för dem som vill se 

Vi bestämde efter förra hoppträningen att jag skulle låta T galoppera sista galoppsprången mot hindret OM han ville...annars var det travhoppning som gällde. Det funkade väldigt bra att låta honom välja gångart själv igår. Jag upplevde att han var lugnare mot hindren och drog inte iväg som han har gjort tidigare och hoppade också bättre språng. Dock har jag lite svårt att hänga med i sprången och går med för mycket  för att inte dra honom i munnen...men jag jobbar vidare med min sits för att bli bättre allt eftersom  

Här kommer filmsnuttarna 


Lämnar plats




I sista klippet bjuder jag även på min otroligt korkade och onödiga avfallning  T har en förmåga att dra ner huvudet och kasta sig runt som en ponny när han vägrar och är dessutom snabb som en vessla  

Första gången åkte jag av men de andra 8 ggr han vägrade satt jag kvar kan jag säga  Tur att även gamla kärringar kan lära sig att sitta kvar i sadeln ibland    

Jag är som sagt jättenöjd med min häst trots att jag åkte av och trots "tjur-ilet" han hade...nu kan det bara bli bättre 

Och lastningen fungerade också jättebra 

Mvh anaby   

Av anaby - 6 juni 2011 16:22

Var jättetrött och seg när jag vaknade och stel i vänster sidan   Dock kändes det bättre än jag trodde att det skulle göra Eftersom jag föll av T igår får jag räkna med att "ha ont i några dagar" och sedan går det nog över skulle jag tro 

Tänkte allafall rida en lugnare ridtur idag både för min och T:s skull och så blev det. Jag provade min bomlösa på åkern. Pga värmen var både jag och T ganska trötta idag  Så det blev enbart skritt men olika ridvägar, halt och ryggning, volter och skänkelvikningar. T har varit lite tjurig när han ryggar...det blir INTE rakt  Så idag var det prio på RAKA ryggningar. Han drar gärna ut till höger...och när man går på med skänkeln går han oftast emot istället för att flytta undan och tillbaka till rakt Men idag lyssnade han på skänkeln och när han efter några ggr insåg att det enda jag ville var att han skulle rygga rakt....gjorde han det 

Tillbaka till paddocken och där  "svidade jag om" T till D-grimman och friserade man, svans och lugg innan vi  gick och lasttränade. Det gick verkligen över förväntan  Vid första försöket stannade han till och backade ner 1 gång men sedan var det "raka spåret" in i transporten X flera UNDERBART!!!

Sedan in i paddocken och där blev det magnetbehandling och lunch medans jag packade ur bilen från igår och ställde tillbaka transporten. Passade på att tvätta fårskinnsschabraket idag  Det tar några dagar innan det torkar ordentligt.

När allt sånt var klart....blev det dags att tvätta T!!!

L-O var snäll och höll i honom. Det var en himla tur  Från början steppade han mest omkring men efter en stund lugnade han ner sig....så hela han blev ordentlig tvättad 

Min tanke var sedan att han skulle gå kvar i paddocken en stund och torka då det i princip endast är gräs där. MEN...T tänke annorlunda 

När vi var på väg tillbaka med tvättutrustningen ställde sig T och grävde på det ENDA stället i hela paddocken där det är JORD!! Han grävde som en mullvad och sedan rullade han sig i jorden han grävt fram...2 GGR!!!! Jag trodde att jag skulle svimma av ilska Han var ju nytvättad!!! MEN SUCK OCH DUBBELSUCK!! Jag ska inte ens tala om hur han såg ut...men en vink är...."lerinpackad-mammut"  

Det var bara att blunda och bita ihop...och gilla läget  Så att säga!! Men jag kan avslöja att det blir MER tvättning av T på fredag    Jag kan nog påstå att min häst blev arg på mig idag vid tvättningen därav det fenetiska rullandet!!

Jag släppte in T i sommarhagen och gick sedan ner till vindskyddet för att hämta hem det sista av grejerna där. Bla den stora vattentunnan, grepen, krubban och diskborsten. Nu är allt hemma 

Och sist men inte minst har jag skurat ur alla vattenbaljor och krubbor och fyllt på vatten till T. Nu klarar han sig tills på onsdag 

Sitter nu i soffan och chillar och ska snart äta middag och sedan packa inför Ullareds resan imorgon 

Ska bli så jätteunderbart trevligt att få åka iväg i några dagar och "bara" tänka på sig själv  Det händer inte så ofta nuför tiden!!!

Jag kommer inta att ha tillgång till internet så jag kommer inte att kunna blogga förrän torsdagkväll när vi kommer hem igen.

Så jag önskar er alla en jättebra början på veckan!!! Sköt om er!! Och nu håller vi tummarna för jättebra väder i hela Sverige!!

Mvh anaby                 

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards