anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av anaby - 14 juni 2011 17:06

L-O ringde för en stund sedan och berättade hur det gick på besiktningen av Taron idag!!!

Den gick igenom helt utan anmärkning  Och fick STORT A av besiktningsmannen!!! Det var den fräschaste bilen i sin ålderskatogori han hade sett på år och dar 

Vi hellackade om den förra året i maj månad så den SER ju väldigt fräsch ut...men sedan var den i väldigt bra skick under också 

Ja, det är bara att tacka och ta emot!! Bilen är nämligen från 1990!!!

Mvh anaby   

Av anaby - 14 juni 2011 16:05

Kan säga att T var mer än less när han skulle mannekänga   Därför är öronen mest bakåt..istället för framåt..hmmm!!

 

Hittade en huva i blått i mina gömmor  Dock tyvärr ingen med röd kant som matchar schabraket  Så det får jag leta efter nu framöver... 


 

Schabraket i blått med röd/silver kantband. Dock är det lite konstig skärning på modellen...syns bättre när sadeln sitter på hästen. Ska ta kort imorgon igen när kameran är laddad  

  


Ny blå grimma i x-full med text   Det är första gången på 36 år som någon av mina hästar jag någonsin har ägt har en grimma med text  Bättre sent än aldrig  



Nya flugtäcket från Jackson i 165 cm. Sitter riktigt bra!! Benmagneter runt om och knämagneterna  är på plats  



Men snälla matte   BLI KLAR NÅGONGÅNG   JAG ÄR HUNGRIG!!!



Mvh anaby  

    

Av anaby - 14 juni 2011 16:00

Här kommer några kort på mina nuinförskaffade magnetprodukter.

Paddar:

 

2-pack paddar som är normalstora. Med små magneter i varje fyrkant.



Knäskydd 2-pack. Sett framifrån.



Knäskydd sett snett från sidan/bakifrån.



Här ser man att det är flera små magneter på insidan av knäskyddet.



Fram och baksidan av knäskydden.



Utzoomad bild 


Mvh anaby  

Av anaby - 14 juni 2011 15:35

Himmel så skönt det var att få åka hem och sova imorse!!! Har även sovit jättebra idag!! Härligt då vi får besök ikväll!! Man vill ju gärna vara någorlunda iordning så att man kan umgås   Tabascos förra ägare med barn kommer hit för att sova över och hämta hem sin ponny imorgon  Det ska bli jättetrevligt att få prata ett längre tag...vi pratar mest via telefonen. Nu kan vi sitta och fika och ha trevligt ikväll i lugn och ro  

Tittade igenom ridfilmen för att få lite inspiration inför ridningen!! Nu när jag har sett hela filmen är jag jättenöjd  Jag ska tillägga att det självklart finns mycket att förbättre både för T och mig men det känns som om vi verkligen är på RÄTT VÄG nu!!!! För mig som inte rider dressyr för instruktör än är de viktigt att FÅ SE HUR T GÅR...jag vet ju hur känslan är och då vill jag gärna veta om känslan är rätt...klurigt men jag tror att ni förstår hur jag menar  Jag hoppas kunna börja träna dressyr för Rebecka under hösten. Det beror lite på om jag kommer att kunna åka in själv till ridhuset. Vilket jag så klart hoppas!! Då kommer mycket att lösa sig för oss på dressyrsidan 

Idag var det storm ute och jag hade redan bestämt mig för uteritt  Dels pga att det inte brukar vara så mycket folk ute på vägen när det är "halvdåligt" väder och sedan är "min plan" fram till T:s sommarvila att vi ska rida ut varannan gång och rida på åkern varannan gång jag rider. Tror att det ska fungera bra för oss 

Sist vi red ut blev ju T väldigt stressad över alla gräsklippare på nedansidan kyrkan. Vi började som vanligt med att trava från växthusbacken...nu när de stora balarna är borta tycker T att DET ÄR LÄSKIGT  Idag travade han förbi i allafall även om det blev lite på snedden....men travar han förbi är jag nöjd 

Han tycker överhuvdtaget att det är lite läskigt efter vägen just nu. Det har växt så fruktansvärt mycket längs med vägen och T har INTE hunnit med att se vad det är så många växter är superläskiga  Det hoppas till och kryssas vilt när det dyker upp en ny blomma eller buske på sidan av vägen  Jag ska tillägga att det var MYCKET bättre motför förra gången vi red där...så det går framåt!! Några ggr till så lär han inte bry sig  T var en aning stressad nedanför kyrkan...vi travade eftersom jag hade bestämt att det var det som var prion idag. Låg inte på i handen alls på dit vägen men på hemvägen blev han lite tung...men när vi kom upp därifrån lugnade han ner sig direkt. Väldigt skönt att han faktiskt kan slappna av så pass snabbt ändå med tanke på att jag endast har ridit ut på honom i ca 3,5 månader nu. Han har verkligen aklimatiserat sig bra med tanke på HUR han var innan  Jag är jättenöjd!!!

Inga problem förbi ponnyernas hage. Snart kommer det dock att byggas upp en hage på andra sidan vägen så då kommer jag att ha ett uppehåll med att rida där. Känns inte så bra att komma och skritta och sedan kommer det ev. galopperande hästar från bägge håll av den smala vägen  Det är snart sommarvila så det kommer inte att medföra några problem alls för oss!!!

Travade sedan vidare på pappas åker innan vi kom till "galopp-stråket" och där blev det galopp!! Härligt!! Dock är det väldigt öppet där och blåser rejält så T blev lite stirrig när jag skulle byta galopp...han fattade galopp men stog emot rejält så jag fick jobba för att hålla igång. Men han gjorde allafall det jag ville till slut 

Skrittade sedan hem på en relativt nöjd häst. Inte lika lugn som vanligt men det skyller jag på blåsten 

Väl hemma fick T vara "mannekäng" då jag skulle fota. Givetvis tog det slut batteri i kameran Skit också!! Så bilderna (se separat inlägg) blev tagna med mobilen. Ber om ursäkt för de men man ser lite hur allt ser ut allafall.  

T fick sedan lunch och magnetbehandling medans jag just nu sitter och chillar och funderar på middagen...hmmm!!! Just nu är det relativt tomt i knoppen 

Brukar bli bra ändå till slut 

Nej, dags att göra ett ryck i gästrummet innan gästerna kommer hit!!

Ha en jättebra fortsatt tisdag!!

Mvh anaby             

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards