anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av anaby - 20 juni 2011 15:49

Det har regnat inatt eller imorse men faktiskt inte så mycket. Just när jag och T skulle ut och rida var det uppehåll   Hade egenligen tänkt prova G4:an idag men ville inte pga ev. regn....får bli imorgon eller på onsdag istället.

Vi begav oss allafall ut på uteritt idag. När vi passerade islänningarna kom 3 st av de fram till eltråden men jag och T var redan på andra sidan vägen på gräset vid det laget  Den här gången gick de bara en kort sträcka efter oss sedan stannade de  Det tar sig!!! Och på andra sidan vägen där vi går på gräset går numera en annan islänning i hagen inne i skogen. Den fick dock inte T syn på just då  Egentligen är det helt otroligt hur lugn han har blivit min häst  Tidigare tålde han verkligen INTE vita hästar!! Han blev helt galen och både skrek och stegrade sig bara han såg en vit häst  även på långt håll!! Det var inte ens att tänka på att försöka ta sig förbi dessa hagar för oss.... Nu går det 2 vita hästar där vi  går förbi på väg till kyrkan och han säger INTE flaska eller ens taktar...han bara tittar på dem och skrittar förbi   För titta på andra hästar måste man få göra  

T var riktigt trevlig och fin idag  Pigg och nyfiken men ändå lydig  och fin!! Hi hi!! Han var betydlig lugnare nedanför kyrkan idag. Nästan inget spring på snedden och han stannade ingenting idag  Han t.o.m travade förbi 2 cyklister och 1 cykel som stog lutad mot ett träd....det gjorde han INTE senast vi red där 

På vägen hem var det lite miljöträning....toapapper som hängde i ett träd...givetvis gick vi förbi där  en ett gäng plastpåsar som låg på marken....som matte tvingade den gode "Herr´n" förbi!!! Inget problem någon stans och jag upplevde att T blev förvånad själv att det trots allt inte var farligt  Ja, han är för härlig min häst  Sedan travade vi på "rot-stigen" och nu var han äntligen som vanligt igen!!! Låg inte på i handen utan jag hade bara en mjuk och låg hand och han travade lugnt  LOVELY!!!

Blev fler travsträckor på vägen hem där jag kortade upp honom i traven och satt ner...även lite skänkelvikning i trav....som gick fin fint 

Det blev ingen galopp idag men mycket trav istället. Idag var en sån där härligt okomplicerad och riktigt trevlig ridtur  och lagomt med krav för både T och mig   Att vi dessutom klarade oss utan regnet blev en trevlig bonus 

T fick magnetbehandling och lunch medans jag tog lien i högsta hugg och började röja sly under eltråden. Tanken var att jag skulle hålla på i ca 1 timme. Dock gick det så himla bra så jag höll på i 1,5 timmar och GJORDE KLART RUNT HELA HAGEN  Underbart minsann  

Det känns i kroppen men samtidigt så behöver jag INTE röja under tråden något mer under sommaren och det känns riktigt, riktigt bra just nu 

Det har kommit några små regndroppar emellanåt men inget riktigt regn än...så vi får se vad som händer ikväll...Hoppas att det blir bättre väder imorgon!!

Nu ska jag snart börja med middagen!! Spagetti och köttfärssås 

Kvällen blir lugn...det enda jag har planerat in är att tvätta..sedan ska jag försöka att chilla lite i soffan och vila kroppen

Ha en jättebra fortsatt måndag!! Hoppas att ni/du har klarat er från regn idag!!

Mvh anaby               

Av anaby - 20 juni 2011 11:23

Jag sov verkligen som en stock inatt!!! 9 timmar blev det inatt   Det har regnat men är nu uppehåll så jag ska nog ta ut och rida en uteritt med T idag  Lagom för knopp & kropp att komma igång vecka på  Sedan är tanken att jag ska börja röja under eltråden till hagen. Om jag går ca 1 timme per dag kommer jag att vara klar innan veckan är slut. Eller ev. ha lite kvar efter midsommar. Känns som en bra och rimlig plan    

Kollade in på Hööks hemsida där det var REA!!!! Så klart 

Jag har varit ute efter nya bruna jodphurs då jag tycker att mina nuvarande är för klumpiga. Fanns endast i storlek 39 vilket är aningen för stora för mig. Har normalt 38...Har dock INTE hittat några bruna till vettigt pris eller som tilltalar mig under hela våren Så jag får dras med dessa stora 39:or ett tag till 

Dock hittade jag ett par jättefina bruna nubuckridstövlar med fårskinnsfodring till otroligt bra pris ...som jag köpte  Är inte riktigt nöjd med mina bruna graninge ridstövlar vintertid. Att rida med dem hemma är en sak men att hoppträna i dem är en helt annan sak  Tror och hoppas att de nya i nubuck ska kännas bättre att hoppträna med Sedan fick T ett set med nya senskydd och strykkappor med funktionsfoder (som går att ta bort) till bra pris!!! 

Några ridbyxor, schabrak, grimmor, träns, täcken av olika slag eller annat blev det INTE den här gången!!! Har alldelens för många redan så det är bättre att spara pengarna till annat!!! Hi hi!! Är bara lite smågrejer som vi/jag kommer att behöva framöver  I och med inköpet av min bomlösa G4:a är butgeten en aning ansträngd på hästfronten just nu  Därför känns det extra bra att jag inte är i behov av någonting annat till T just nu   

Nej, gott folk!! Nu ska jag njuta av min första ledig dag på långledigheten och rida ut på min häst 

Ha en jättebra fortsatt måndag!!!

Mvh anaby   

Av anaby - 20 juni 2011 00:17

Nu har vi bastat klart!! Hua vad svettig man blir   Dock blir man rörligare av värmen så det är helt klart bra för mig kropp  Speciellt efter min jobbarvecka!!

Efter att knappt ha träffat varandra under den veckan eftersom L-O åkte till stugan och jag jobbade....har vi nu fått tid att prata om saker och ting  Det tycker jag är jättebra med att basta!! Man får tid att prata om saker och ting och planera veckan som kommer  Vi har nämligen INTE haft tid att fira vår bröllopsdag än som var 12/6 jag har jobbat så mycket den här veckan och sedan har varken tid eller ork funnits. Men nu ska vi ut och äta middag tillsammans på tisdag  Det blir jättebra!!!

Nu väntar den dusch och sedan ska jag hoppa i bädden!! Lär nog vara lättvaggad inatt kan jag tänka mig 

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards