anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av anaby - 1 juli 2011 22:38

Här kommer några kort på mina underbara hästar  Både från förr och nu!!!

Wirbelwind min absoluta drömhäst  En helt fantastisk häst som var 180 cm hög!! Dock var han så välriden och hoppades enbart med vanligt bett utan martingal  Som jag tävlade på med segrar upp till 130 cm. Han hopptränade 150 cm som ingenting...och det var en fantastiskt WOW-känsla att få förmånan att både rida och hoppa den hästen!!! Går knappt att jämföra med någon annan häst jag har ridit överhuvudtaget under mina 36 år som hästägare!!! 

R.I.P Älskade häst!!! Otroligt djupt saknad!!! 1983-1997  


 


   


 

Ber om ursäkt för att korten är så mörka!! Har helt glömt bort att redigera dem....ska se om L-O kan hjälpa mig under veckan. Man ser allafall på ett ungefär hur han ser ut i kroppen  Ska även tillägga att det här är en av de få ggr som jag överhuvudtaget har ridit UTAN hjälm. Anser att jag för min egen skull och framför allt som skyldighet till min familj SKA använda hjälm vid ridning!!! Hoppar numera alltid med säkerhetväst efter en omkullridning för många år sedan med brytna revben som resultat....


 

Ett av favoritkorten på Wirren Henrik endast 2 år gammal klappar en mycket snäll och stor häst  



Sedan fick jag en riktigt chans igen!!! Jag hittade Tabasco 2007 i en annons på internet och när jag hade varit och provridit honom föll jag som en fura!!! Han var så himla lik Wirren på många sätt Har INTE ångrat en sekund att jag tog hem denna underbara häst!! Mycket jobb har det varit och tålamodsprövande då han hade en hel del med sig i "bagaget" från sitt tidigare liv som travhäst...men så roligt jag har haft under tiden....och så nöjd jag har blivit under resans gång Och vad MYCKET jag har lärt mig om min själv och min häst  

Tänk att jag en gång till i livet skulle träffa på "drömhästen"!!! Är så otroligt tacksam   


              Mvh anaby  

Av anaby - 1 juli 2011 22:24

Min kära mamma fyller snart 70 år!!! Himmel hur gammal är jag då 

Hon är mycket ungdomlig för sin ålder och helt fantastisk 

Hon har skött om och varit barnvakt åt alla sina barnbarn (7 st) som nu är ganska stora allihop  Den yngsta är 16 år och den äldsta 29 år!!!

  Och har nu 2 st barn barns barn som kommer på besök emellanåt    Kanske är därför som hon är så pass ung som hon är trots en aktningsvärd ålder  

Ikväll har jag beställt födelsedagspresenter till henne!! Är så svårt att veta VAD man ska köpa till någon som redan har allt  Samtidigt så vill man så gärna visa sin uppskattning till både mamma och pappa då de verkligen ställer upp i "vått & torrt" till både oss alla i familjen och alla djur   Jag har verkligen otroligt SNÄLLA föräldrar   Ska även tillägga att jag har otroligt snälla svärföräldrar....alla 4 Helt fantastiskt att man kan ha sån tur som vi har med alla nära och kära runt omkring!! Det är helt enkelt bara att tacka och ta emot Vi har även en uppsjö med fantastiska kompisar som vi uppskattar enormt mycket 

Nej, nu ska jag sluta att vara nostalgisk  

Ha det gott så länge!!

Mvh en mycket nöjd anaby   

Av anaby - 1 juli 2011 21:05

Jag har haft en riktigt bra och lugn dag, em och kväll 

Fick ett mycket trevligt besök idag   Fortsatte med att jag och Henrik åt avokadomousse till förrätt....sedan åt vi lax till middag och avslutade med chokladmousse till efterrätt  Gott som bara den!!

Kan säga att L-O blev lite, lite avis på vår 3-rätters  ... när jag pratade med honom under em  

Har hunnit med att ringa till syrran som kommit hem förrgår efter operationen. Det har gått bra och hon är nu sjukskriven några veckor Jag hinner tyvärr inte hälsa på henne innan jag åker till stugan på söndag  Vi ska ta det när jag kommer tillbaka istället. Då är hon dessutom piggare och kommer att må bättre  Det är lite roligare med besök när man har piggnat till.

Jag har passat på att mysa ikväll med lite vin, godis och en stor kopp cappucino framför TV i soffan Det känns som om mitt val att stanna hemma tills "blodbadet" är över var ett bra val  Förhoppningsvis är det "värsta" dagen idag och har jag tur vänder det imorgon!!!

Nej, nu ska jag fortsätta se på dubbelavsnittet av CSI 

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!!

Mvh anaby   

Av anaby - 1 juli 2011 12:24

Sov som en stock inatt!!! Det känns otroligt skönt att ha semester kan jag säga   Man känner ett helt annat lugn än när man "bara" är långledig 

Tittade på väderleksrapporten igår innan jag gick och la mig och enligt den skulle det börja regna redan vid 09.00-tiden idag 

När jag steg upp vid 09.20 var det inget regn!! Dock mulet och riktigt varmt...tempen låg på 29 grader  Tog in T i paddocken så han fick beta där ett tag bland all klöver   Jag intog frukost och spanade på vädret...och inget regn kl. 10.30 heller. Tog på mig joggingkläder och begav mig ut på min korta runda 

Mötte nästan inga människor alls idag...tack och lov!!! Hi hi!! Kändes mindre tungt idag att springa och jag utökade sista biten med att springa uppför hela backen idag  Igår orkade jag inte springa de sista 50 metrarna uppför  Idag tog jag tjuren vid hornen och "bet ihop"  Blir samma runda imorgon och sedan ska jag utöka på söndag med en extra runda efter jag har gått en stund på väg hem. Denna extra runda innebär att jag kommer att komma fram samma väg jag började. Tror att det kommer att fungera bra från början. När jag kommer hem från stugan kan jag nog fortsätta springa på asfalten och sedan ner på gräset igen. Och förhoppningsvis börja springa mot kyrkan istället. Planen är att springa mot kyrkan och tillbaka under hösten. Det kommer att bli en lagom "daglig-joggar-sträcka" för mig framöver tror jag  

Hann hem och in och sätta Hennafärgen i håret innan det började HÄLLREGNA rejält!! T stog kvar och betade i paddocken så jag fick på mig ett par shorts och en T-shirt och sprang ut för att släppa ut honom i sommarhagen där han har tillgång till vindskyddet  Kan säga att jag var nog inte ens ute i 5 minuter och var helt sjöblöt av regnet  Även handduken på huvudet var sjöblöt 

Bara att svida om kläder och lägga de andra på tork...

Ska få besök idag av en kompis som jag inte har träffat på länge. Det ska bli jättekul och trevligt 

Sedan blir det en lugn em och kväll. Jag ska packa och tvätta inför stugvistelsen. Vi kommer att åka dit på söndagkväll. Egentligen var det tänkt att vi skulle åka imorgon men nu har jag fått mens vilket innebär blodbad och annat jobbigt hel..te  Då är det bättre att jag väntar någon dag extra hemma så att jag orkar med att åka iväg. På söndag ska det "värsta" vara över så då känns det betydligt roligare att åka till stugan     

Nej, gott folk nu ska jag gå och tvätta hennafärgen ur håret och sedan vänta på att besöket kommer!!

Ha en fortsatt jättebra fredag em och kväll!!

Mvh anaby som nu har semester!!!  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards