anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

En lång dag som äntligen är slut!!!! Pust!!!

Av anaby - 20 juli 2011 19:21

Jag packade 4-hjulingen och begav mig ner till åkern för att sätta stolp och tråd idag. Det tog nog kring 1,5 timmar att göra "nästan" klart. Först fick jag gå med shorts och foppatofflor i djupgräs med brännässlor Opppsss!! Jag var nämligen tvungen att gå in till T:s sommarhage och hämta tråden som jag lagt på utsidan i hörnet....och givetvis var gräset och annat sly långt...dock träffade jag inte på någon orm som tur var  Så i slutändan blev det en positiv upplevelse ändå 

Satte ner alla stolpar på kortsidan och fäste eltråden där 

Sedan satte jag alla stolpar utom 2 st. Pappa ska slå det sista gräset imorgon och där de sista stolparna ska sitta var det mest gräs....så för att underlätta för pappa lämnade jag de stolparna. Får sätta dem imorgon tillsammans med tråden  Det lär ju gå betydligt fortare motför idag!!!! 

När stolparna och tråden var klar satte jag igång och kratta bort gräs/hö från spåret på åkern. Hann med 2/3 av hela 4-kantspåret och hela voltspåret innaför innan "kroppen sa ifrån"...både axlar och blåsorna på vänster hand  Tog ca 1 timme att kratta det. Får se om jag orkar fortsätta imorgon annars blir det att ta resten nästa vecka. Det har inte varit något större intresse från någon annan i stallet..endast 1 som visat intresse.... att rida på åkern och därav hjälpa till att kratta bort gräs/hö från spåret. Det är helt ok för mig om det bara är jag och någon till som rider där!!! Bara jag vet hur det blir  

När 4-hjulingen var tillbaka backad och urpackad gick jag in en kort stund för vätskekontroll..var grymt svettig för 2:a gången idag 

Gick och hämtade T och släppte in honom i paddocken innan jag gick in...

Vi åt lite tidigare middag men det kändes helt ok då kunde jag rida T i lugn och ro sedan 

Idag blev det min bomlösa underbara G4:a  Himmel vilken sadel!!!! Helt underbar!! Är jättenöjd och glad att jag "vågade" köpa och prova den  Jag har haft lite problem med att sadelgjorden har varit lite för kort på G4:an  En dressyrgjord som är 75 cm....och nu när T har vilat har han utökat sin mage lite mer...hmmm!!! Men som tur var har jag en sadelgjordförlängare som jag brukade använda till Passier dressyrsadeln....den fick jag nytta av idag  På så sätt slipper jag köpa en längre dressyrgjord   

Sedan blev det Rambo Micklem idag... innan vi begav oss ner till åkern på vår första ridtur på 2,5 veckor!!!

T var lugn men nyfiken  Härliga häst!!! Vi skrittade 2+2 varv efter hela åkern innan vi gick in på 4-kanten och red serpentiner efter hela 4-kanten. Det gick riktigt bra med tanke på att han vilat så pass länge. Sedan avslutade jag med att trava 1,5 varv i varje varv. Lite seg i starten men sedan gick han som på räls och kändes jättefin  Skrittade av honom efter hela åkern innan vi gick upp till paddocken igen. Det kändes helt ok att rida idag  T var otroligt mycket lugnare än jag trodde att han skulle vara  Stort + i kanten!! Hi hi!!!

Medans T fick lunch och beta i paddocken gick jag ner till stallet för att mocka ur vindskyddet och fylla på vatten där nere. T är en aning bortskämd  han har vatten på 3 ställen i sommarhagen!!! Nere i vindskyddet....i paddocken...och uppe vid vårt hus vid sommarhagen. Har varit så varmt nu så jag tycker att det känns bättre att fylla på vatten på flera ställen...då T är på alla ställena under dagen.

Fick mocka ur skapligt mycket i vindskyddet idag. Men nu ser det fint ut igen Jag kan säga att när jag sedan skulle gå hem uppför backen i hagen....trodde jag att jag skulle "tippa omkull"  Kroppen var så trött jag inte trodde att jag skulle ta mig hem  Himmel vad less jag blir på min kropp ibland  

Har redan bestämt mig för att inte jogga imorgon. Hade gärna gjort det om kroppen hade varit mer iordning än jag är för tillfället men jag orkar inte helt enkelt när jag har en massa annat att göra samtidigt...speciellt när det är mycket "kroppsarbete"  ..Dock ska jag jogga och rida på fredag innan vi åker Det är spikat och klart!!!      

Jag har tittat på väderleksrapporten på Klart.se och ser att det ska regna imorgon!!! Jiiippiieee!!! Om det regnar kommer jag att kunna skritta ut på T utan att det är ett lämmeltåg av människor och cyklister ute samtidigt 

L-O har pumpat upp T:s nya boll idag!!! Den är röd  Blir intressant att se vad han tycker om den färgen imorgon...den gamla var grå     

Nej, gott folk!! Nu ska jag se om jag orkar stiga ur soffan och krypa in till badrummet och ta mig en lång varm dusch  som jag har längtat efter sedan imorse!!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag!!!

Mvh en något trött anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards