anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Prisskåpet;)

Av anaby - 26 juli 2011 19:50

Under alla år har jag haft mina prisrosetter lite överallt...när jag var singel hade jag dem uppsatta på en longeringlina i hallen....gick bra tills hallen tog slut 

När jag och L-O flyttade ihop ville han INTE ha några prisrosetter uppsatta någonstans....så då packades de ner i en låda. 

Efter en flytt ner till Västerås och tillbaka började jag klura på VAD jag skulle göra med mina prisrosetter???? Ha kvar eller slänga?? Om jag skulle ha kvar dem ville jag ha en vettig förvaring till dem 

Sagt och gjort!! Jag började kolla runt lite för att se vad som erbjöds...och hittade ett prisskåp på Börjes som såg ut som ett sånt jag skulle kunna tänka mig ha hemma  Men...det var för litet...så vi började mäta och klura på hur stort som skulle kunna tänka passa i hallen. Och kom fram till en storlek som funkade för oss 

     Rosetterna sitter väldigt tätt men det ska vara exakt 100 st!!! Min första rosett är "clear round" rosetten längst ner som är vit och blå  Den var min första nollfelsrunda i LC på Comtesse 

De 2 första prisrosetterna till vänster är Elitserien 1991 med Wirbelwind   Vi vann första och andra omgången!! Tyvärr kom vi 2:a plats tredje omgången då det var kofficient 1,5 så vi missade just finalplatsen och fick inte åka till Strömsholm...surt sa räven!!! 

Sista första prisrosetten är också Wirbelwinds!! Vår första seger i Msv B  

Den 3:e första prisrosetten är Comtesse och min första seger i Msv B  Den glömmer jag aldrig så länge jag lever!!! Både känslan i hopprundan och publiken som var helt tokig vid prisutdelningen....WOW säger jag bara  Helt klart någonting jag önskar alla ryttare som tävlar kunde får vara med om!!!

Den sista prisrosetten i skåpet som är blå och röd är från Zimé och från  kvalitetstävlan 1993  Alla rosetter har sin historia och är speciella för mig på olika sätt  

Lite nostalgi...ber om ursäkt för det  Vi fortsätter med mått och annat på prisskåpet 

Skåpet är 60 cm x 84 cm på yttermåtten. Brädan är 7 cm bred och målad vit.

        Vi vald att sätta krokar och ståltråd för att kunna hänga upp prisrosetterna på ett bra sätt. Jag har för mig att en del väljer att sätta fast nät istället för ståltråd. Bara fantasin sätter gränser!!! Kolla runt och se vad som finns att tillgå nu förtiden 

Det är 6 rader med rosetter....och måtten mellan krokarna/ståltråden är 8,5 cm. Det sitter även en skiva som botten/baksidan i skåpet.

Det här är hur vi valde att göra. Man kan göra skåpet både mindre eller större efter behov  För tillfället rymmer jag inga fler prisrosetter  Planen är inte att tävla så mycket med Tabasco heller utan de få prisrosetter han ev. får....blir det nog att hänga upp någon annan stans sedan   Hi hi!!

Det här var den enda "varianten" för upphägning av mina prisrosetter som min kära man accepterade OM jag ville ha dem framme  En kompromiss som vi bägge gick med på  

Mvh anaby  

 
 
Anna

Anna

27 juli 2011 07:12

Vad snyggt! Det var ett gäng ni samlat på er!

http://salentein.blogg.se

anaby

27 juli 2011 13:41

Jag tävlade mycket i hoppning under 80 och 90-talet. Sedan har det blivit lite tävlande pga barn och annat;) Men jag har haft 4 tävlingshästar under årens lopp:D Varav 2 st som var riktigt, riktigt bra:D

Tabasco är inte tävlad än men målet är att ha tagit sig runt en klubbtävling innan året slut;) Får se om vi klarar av det:) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards