anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av anaby - 27 juli 2011 19:58

Idag var det varmt....riktigt varmt   26 grader i skuggan 

Insåg att någon ridning på dagen inte skulle orkas med...så jag åkte istället och handlade mat och lite annat. Tog det sedan ganska lugnt när jag kom hem. Innan middagen tog vi tag i och vek en massa tvätt  Så att jag kunde sätta igång några fler tvättmaskiner  evighetsmaskin eller???

Jobbade också ganska frenetiskt med att få in mina skitopaddar i den nya bruna Grandeurpadden. Efter lite svett och med hjälp av en sax gick det riktigt bra!! Var nämligen tvungen att klippa av den både på bredd och längd. Dock rörde det sig om 2 cm så den är "nästan" lika stor som innan  Nu är allt på plats för ridtur!!!

Efter middagen blev det då dags för en ridtur bland alla 1000-tals flugor 

Igår provade jag Magic Brusch för första gången...och T bara älskar den och jag med!! Den är ganska hård...motför en piggborste som jag vanligtvis använder när jag ska borsta av den "ler-inpackade-mammuten" Dock ska jag villigt erkänna att MB var väldigt effektiv och det gick snabbt att borsta bort med den  Jag har endast provat den gula som det står "Fell" på än så länge 

            T var en aning skitig idag med  Hade mest troligt rullat sig i sin älskade grop under dagen 

    Så här ser det ut med nya bruna Grandeurpadden med skitoinlägg ut Skitoinläggen är ganska tjocka men jag tycker att det är bra för då blir det "bra" stötdämpning under sadeln 

Ska be Henrik att ta några kort lite senare under veckan när jag sitter i sadeln och även rider så jag får se hur det ser ut. Har även bytt stigbyglar till Mark Todd säkerhetsstigbyglar. Det har fungerat jättebra hittills   

Så begav vi oss ut på skrittur tillsammans med en massa flugor  Kan säga att T inte gillade flugorna..en himla tur att jag hade tagit på flughuvan idag  Glömde nämligen den igår   då var det betydligt mindre flugor ute som tur var!!!!!!!!

 

En relativt nöjd T  


     

En irriterad och huvudskakande T 


Vi tog oss allafall dit vi skulle. Dock blev det ingen tur till älven idag  T var med på noterna men det var en massa folk där....förmodligen ungdommar som ska bada...det kändes inte riktigt läge att rida dit då. Jag får ta det imorgon på dagen istället  Det kändes jättebra att T drog dit och ville gå där Min underbara häst!!! Vi fortsatte istället hemåt men tog en avstickare in till skogen och kom fram på mamma & pappas gata. Därifrån vi kom upp och till vår tomt är det kanske 75 meter att gå på asfalt till man landar på vår gräsmatta. T gick på fram tills asfalten började och fick sin hästgodis  När han tagit första steget ut på asfalten blev det tvärstopp  Är nog första gången han går på asfalt så jag förstår att han tyckte det lät läskigt...ekar en del och sedan är det ju väldigt stumt  Var beredd på att hoppa av om han skulle bli stressad...men han skrittade på framåt även om han gick försiktigt och tyckte att det var en aning läskigt UNDERBART!!!

När vi kom "hem" klev jag av och tog bort plankan vid grinden så att T kunde gå över. Vilket han helt lugnt gjorde!! Inget hopp eller någonting...han bara klev helt lugnt över Upp med plankan och sedan fick T promenera på vår gräsmatta tillbaka till hagen  Pappa och L-O var INTE hemma som tur var 

Vår utflykt idag tog ca 25 minuter och rundan var nog ca 2 km så 3 km borde ta kring 35 minuter att skritta imorgon. Ganska lagom skrittur så här från början Räknar med att sätta igång att trava på lördag  

Väl hemma blev det lunch för T och jag gick för att måla mer redskap  Jag hittade sopen och snöskyffeln!!! Lika bra att måla bägge 2 då jag använder dem under vintern....så skonar man träet på skaften lite 

Nu har jag landat hemma och inne och ska chilla framför TV en stund. L-O är nere och fiskar ikväll igen...så jag är nog soloqvist en liten stund till. Räknar med att han kommer hem inom kort.

Hoppas att ni andra har haft en jättebra dag!!! Det har jag  

Mvh anaby           

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards