anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Ridtur idag:)

Av anaby - 29 juli 2011 12:52

Idag var det sol och rejäl blåst ute!! Tack för det!!!

T stog redan inne i paddocken när jag vaknade på morgonen så jag stängde "bara" in honom och intog frukost  innan det blev dags för ridning.

Det blev inget prov av remonttränset idag....tar det på söndag när jag ska rida på åkern. Idag blev det som vanligt G4:an och Micklem 

Och ridturen mot "volvo-hållet". Lagom med folk ute på vägen idag och himla skönt när det blåste och fläktade  

Idag var det ingen människa vid älvkanten....så T vågade titta ner mot vattnet idag

   

Bildbevis på att vi står 30-35 meter bort  T är inte så förtjust i vatten...speciellt inte när det reflekteras av solen. Men han går dit matte vill även om han tycker att det är en aning läskigt

Tog åkervägen hem förbi pappas lada och sedan upp på andra halvan av åkern som inte är inhägnad. Pappa har slagit resten av gräset vid vägen på åkern så nu gick det fina fisken att skritta på gräskanten där 

Har dock insett att T MÅSTE skos under augusti månad. Jag vill gärna rida ut på honom så mycket som möjligt nu när han blivit så lugn och sedan mår han bra av det mentalt  ...men att rida ut på honom oskodd och mest skritta...känns så där  Är smågrus och stenar överallt på grusvägen...är väl därför det heter grusväg  Är inte alltid så lätt att trava och galoppera på gräset där det ganska ofta är halt 

  Att ha honom oskodd tidigare har gått bra då jag inte har ridit ut så mycket och ridit honom lugnare överlag. Men nu när vi kommit igång mer och mer....är det bättre för honom att skos. Då kommer jag även att kunna rida honom mer och framför allt mer uteritter som är ett av målen för oss under året Så i slutändan blir det bra för oss bägge 2  

Ska ringa Hovis på måndag och höra om han börjat jobba igen efter semestern och förhoppningsvis boka in en skotid inom 2-3 veckor.  

Idag var Atlas riktigt lugn och tyst när vi kom "hem"  T är ju som bekant rätt så obrydd av honom så det är väl inte så roligt att "voppa på oss" längre 

Jo, jag kan tipsa om att använda Magic brush efter ridtur när hästen har svettränder. Lätt och smidigt att ta bort även fast hästen är lite svettig fortfarande   T tycker att det är jätteskönt!!!

Nu ska jag vätska upp mig och sedan se vad som behöver göras här hemma 

Dessa "måsten" som vi alla har att göra  och ev. någon handling av matförnödenheter inför helgen  

Ha en jättebra fortsatt fredag och glöm inte myset!!! Hi hi!!

Mvh anaby   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards