anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av anaby - 1 augusti 2011 22:29

Jag fick vänta i 2 timmar på att pappa skulle komma och hjälpa mig att klippa gräset i paddocken  Det är bara att "gilla läget" då det INTE hade gått så bra att klippa med gräsklipparen  om man säger så  Så det var jättebra att han hjälpte mig men hade jag vetat att det tagit sån tid innan han hade tid hade jag joggat före 

Det blev allafall riktigt, riktigt bra  Hela paddocken, ingången till åkern och sedan hela slänten i hagen där det ändå bara har växt brännässlor...som T inte äter upp...ALLT ÄR NU NYKLIPPT Underbara och snälla pappa!!! Ska åka och köpa lite arbetskläder till honom imorgon som tack för hjälpen  

T skulle in på en gång i paddocken och beta  Det är väl lättare att beta lite kortare gräs än det långa som var tidigare

Eftersom jag ändå hade tänk jogga idag var det lika bra att "ta tjuren vid hornen" och klä om och bege sig ut  Kan ärligt säga att motivationen var riktigt på - 100 idag Men jag är ju en aning envis..det är både på gott och ont 

Idag blev det för första gången långbyxor i funktionsfoder(köpt i Ullared) och en tunn jacka i funktionsfoder (köpt i Ullared)....även fast det inte var någon sol så föredrar jag mina solglasögon när jag springer  Så även idag!!

Japp!! Då var jag på G!!!

Gick nedför backen....när jag kom till brevlådan vid stallet....satte jag igång och springa....försökte fokusera på andningen...och sprang och tänkte: undrar hur långt det går innan det börjar "ta emot" idag?? Kom förbi växthusbacken...fortsatte uppför första backen till kyrkan....rakan.....so far so good!!! Brukar vanligtvis stanna nu efter 1,2 km...men fortsatte nedanför kyrkan och tänkte att jag springer tills det börjar ta emot. Problemet var att det INTE tog emot  För första gången på 1,5 månder av "plågsam" jogging...."rullade" jag bara på utan att det kändes jobbigt!!!! HELT OTROLIGT!!! När jag bestämde mig för att stanna var det inte för att jag inte orkade utan för att det kändes som om det var dags...efter 1,5 km  Gick sedan 300 meter tillbaka...uppför backen och sedan började jag jogga direkt och sprang 1,2 km tillbaka!!! Vanligtvis joggar jag 2 km på min runda som längst...idag blev det 2,7 km!!! Mitt mål var att kunna springa 3 km i september...kan nog säga att det kommer att funka bra 

Det bästa var att andningen var riktigt bra HELA vägen både dit och hem!! Visst märktes det att jag hade gjort mer än att gå men samtidigt var det en kontrollerad lite tyngre andning  Åhhh!! Så skönt att det börjar kännas lätt att springa...jag har undrat HUR lång tid det ska ta innan det slutar kännas jobbigt  Idag fick jag svaret på den frågan!!

Nu ska jag vätska upp mig och sedan ta en dusch innan det blir dags att hoppa i bädden!!

Ha de jättebra så länge!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

       

    

Av anaby - 1 augusti 2011 18:57

Skickade iväg ett SMS till min Hovis idag och fick en tid nästa vecka. Tyvärr när jag hade jobbat natt och sov   Jag fick välja dag själv och tog då torsdag när jag "går av" mitt nattjobb. Vi tar det redan vid 13.00 så är det gjort så att säga 

Det känns jättebra att han hade tid redan på torsdag...snart bara 1 vecka bort  Då kommer jag att kunna rida ut med T utan att behöva oroa mig för de oskodda hovarna på grusvägen!!

Måste bara in imorgon på Granngården och köpa skor!!! Har inga skor hemma till T än    Hi hi!! Så kan det gå 

Väntar på att pappa ska komma förbi så att vi kan slå gräset inne i paddocken. Blir fina fisken!!! Ska sätta upp löshoppningsstaketet imorgon så att det sitter uppe. Då kan jag löshoppa honom 1 gång i veckan på lite lägre höjder tills vi sätter igång att hoppträna på ridskolan igen  

Chilla lugnt 

Mvh anaby  

Av anaby - 1 augusti 2011 14:01

Det blev en ridtur på åkern idag på gräset. Henrik har filmat och fotat....dock endast fotat vid "stillastående" idag. Blir att ta kort vid ridning någon annan dag istället 

Idag var det varmare ute vilket kändes på T...lite segare motför igår  Han är inte alls omöjlig att få fram men det krävs att jag går på en del 

Pga det gick han inte lika bra som igår även om jag är nöjd med dagens ridtur 

Henrik fick länga ut avståndet på bommarna med ca 15 cm då jag tyckte att det var en aning trångt igår när vi provade  Idag kändes avstånden bättre  Han var lika lugn som igår i både skritt och trav  Bådar gott inför framtiden med fler bomövningar 

Henrik tog några kort på oss efter ridturen.


Favoritkortet för dagen på en ensam T  Jag har satt ner nosgrimma 1 hål och bytt ut pannbandet till ett blingat   



Jag har solglasögon som är specialslipade för mitt synfel. Och himmel vad man mår bättre av att använda dem när det är sol ute!!! Nu kan jag knappt rida i mina "vanliga" när det är strålande sol ute  Använder dem när jag joggar också  Kan varmt rekommendras!!!  


 

Tyvärr har både jag och T "lagt ut lite" under sommaren  3 kg för mig och 30 för T  Räknar dock med att vi ska vara rätt så "bra" form igen under september månad   


          Nya fina bruna Grandeurpadden, G4:an och mina gamla cavallo läderridstövlar från 1984 Ridstövlarna och sadeln matchar varandra perfekt  

Filmsnutt kommer lite senare  


Just nu håller vi på att "storstäda" i sovrummet!! Ska bli jätteskönt när det är klart  Opppss!! Jag måste springa...L-O har dammsugat klart och det är dags för mig och dammtorka och torka golvet 

Ha de bra så länge!!

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards