anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av anaby - 20 augusti 2011 18:38

Efter att ha återhämtat mig från morgonens "nästan" hjärtstopp   Sov jag som en stock!! Kroppen var väl tacksam att allt var bra med pålle kan jag tänka mig  Jag somnade ganska omgående efter jag lagt mig på kudden  

Igårkväll hittade jag en ryggvärmare i BoT på Blocket!!! Efter lite mailkontakt med säljaren som bodde i samma stad  Gjorde vi upp att jag skulle ringa när jag vaknade på em så skulle vi träffas på stan idag 

Sagt och gjort!! Jag ringde och vi träffades i stan och sedan fick jag min BoT ryggvärmare som skulle vara ganska mycket använd enligt uppgift. Priset var 300 kr!! Helt ok tyckte jag Då de kostar en hel del mer helt nya!!

Den var otvättad men det kändes nästan bara bra eftersom BoT har lite speciella tvättråd. Lika bra att få tvätta själv så att man vet att det inte blir för varmt 

När jag plockade ut ryggvärmaren ur tvättmaskinen SER DET UT SOM NYTT IGEN!!!

 

Det är jättefin och i bra skick!!!!! Dessutom var kardborren på ryggen är helt orörd. Den kan man sy fast i ett täcke så går det lättare att fästa ryggvärmaren i täcket Ska klura på ett vettigt täcke att fästa kardborren på.



Båda sidor ser lika fina ut efter tvätt   


    Och det är "rätt" märke 

Jag är riktigt nöjd med mitt köp/kap för dagen  

Sedan har jag pysslat med T...ätit middag och nu ska jag chilla framför TV med en stor cappucinomugg innan det blir dags att åka och jobba sista natten innan långledigheten börjar imorgon!!! HÄRLIGA TIDER!!

Ja, gott folk!! Ännu en dag till ända....

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  som längtat tills imorgon 07.30...pip...  

Av anaby - 20 augusti 2011 14:34

Kom som vanligt hem från jobbet imorse och skulle tvätta & smörja T:s mugg..."so far so good"   Gick för att kolla upp han var uppe eller nere....visade sig att han var nere vid vindskyddet då jag inte såg till någon häst uppe vid huset.

Gjorde iordning allt jag behövde och tog bilen ner till stallet...

när jag kör nerför backen vid oss ser jag att T ligger helt utslagen i vinterhagen 

När jag var 14 år hittade jag en av mina hästar död inne i boxen i samband med morgonfodringen Det är nu många år sedan men FORTFARANDE har jag jättesvårt att både gå fram till en box om någon häst ligger ner...eller gå fram till en sovande häst ute 

Det känns i princip som om hjärtat ska stanna....Kroppen reagerar direkt!!! Det är verkligen som att "trycka på en knapp"!!!!

Skulle tro att det tar ca 1 min att köra till stallet men jag hann tänka ganska mycket om VAD jag skulle göra om han faktiskt hade somnat in!!!

Steg ur bilen och kände bara NEJ JAG VILL INTE GÅ DIT  Kan tänka mig att 1 natts jobb (10 timmar) gjorde sitt i både "knopp & kropp"  

Går mot hagen...rundar hörnet och ser nu hur T ligger helt utslagen i "rull-gropen"....stannar och försöker se OM han andas??

Står några sekunder och tittar....ser INTE att magen rör sig  

Tittar istället på huvudet och får då se att örat rör sig!!! HÄRLIGT!!!

Då får även T syn på mig  och stiger upp  MIN SÖMNTUTA    

Åhhh!! Vilken pärs!! Samtidigt vilken lycka  Tänk ändå att någonting som hände för så pass länge sedan (30 år) kan "färga av sig" fortfarande!!! Och att kroppen bara "knyter sig" av obehag!!!

Mvh anaby  

   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards