anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av anaby - 27 augusti 2011 17:51

Jag har kollat runt lite på olika remontträns..då det visat sig att T funkar VÄLDIGT bra på dem Det jag köpte från Hööks är tyvärr så ljust i färgen..tabascco....vill gärna ha ett mörkbrunt. Men det är ingen brådska!!

Jag hittade ett jättefint mörkbrunt remontträns från Treadstone 

Fick även lite tips av Lina att det var fint och ok kvalitet 

Så nu har jag bestämt mig för att beställa ett sånt...blir dock längre fram mot jul eller ev. in i januari. Är som sagt ingen brådska men det känns bra att ha hittat ett träns jag vill ha och som framför allt finns i rätt storlek Många fina träns finns enbart i svart och upp till full...inte i x-full. I-landsproblem...jag vet men det är ändå irriterande  Kan tänka mig att det är lika stora problem när man ska ha ett väldigt litet träns...det finns liksom inte i normen för vad som är normalt   Tills vidare funkar det Tabacco färgade från Hööks bara bra  

Mvh anaby   

Av anaby - 27 augusti 2011 14:12

Japp!! Nu håller jag på att tappa naglen på tummen!! Tror att de bara är en tidsfråga om dagar nu 

T vara ju minst sagt stökig en gång när vi skulle lasta efter en hoppträning..höll på i nästan 2 timmar och fick till slut lämna honom på ridklubben. Då hade han kastat sig ut några ggr..1 av dessa ggr blev jag klämd och fastnade i grimskaftet...vilket INTE riktigt var bra för varken kropp eller tumme 

Här kommer några dålig bilder på tummen när det är nygjort. Lägger INTE in några bilder på min kropp som var mer blå/grön än någonting annat 

 

En aning blå på ringfingret och tummen..


 

En aning sargad tumme!! Syns inte så mycket blått på nageln men det mesta verkar ha suttit långt ner...Sedan blev tumleden väldigt svullen. Det tog nästan 1 vecka innan jag kunde böja på tummen ordentligt  Sedan har jag fått någon typ av "artros" i leden då den vänstra tumleden är MYCKET tjockare än den högra...


 

Oskarp bild men man ser blåmärket på tummen...


 

Samma sak här...oskarp men man ser vart det är blått  


   

Så här ser tumnageln ut idag!!! Den har vuxit ut till hälften  Och det verkar INTE ha blivit någon skada som växer ut...det som kommer fram är vanlig nagel som tur är. Det jag nu bävar för är att nageln ska lossna...kan säga att den sitter INTE fast i mycket just nu ca 2-3 mm eftersom den har lossnat under redan. Måste börja tejpa den f.r.o.m imorgon så att jag inte sliter av den under en ridtur!! Lossna kommer den att göra inom kort... men det kan ju vara bra att inte slita av den...så blodvite uppstår 

Fortsättning följer på tummen sedan!!

Mvh anaby   

Av anaby - 27 augusti 2011 13:49

Idag var jag grymt seg när jag vaknade...huvudvärk och illamående...suck!! Tja, man kan inte få allt bara för att man är ledig 

Regndis ute dessutom...kände verkligen INTE alls för att rida idag  ...

Hade gärna ridit ut men en lördag och fullt med folk efter vägen?? Nej, tack!! Det är betydligt mindre folk imorgon så jag väntar tills dess istället 

Gjorde iordning T när han ändå betade här uppe  Muggen blir bättre och bättre för varje dag nu!! Stor skillnad motför i början på veckan 

  Dagen till ära hade T förvandlats till en "lerinpackad-mammut"  Borstningen får vänta tills imorgon!!

Sedan satte jag mig framför symaskinen och har sytt klart bägge skrittäckena och padden med enkla inlägg till den bomlösa sadeln  Väntar med att sy om den med dubbla till senare..orkade bara inte idag. Men det är på G sedan!!!

 

Den ser nästan ut som padden till hoppsadeln fast det är en kanal på den här 

Sedan sydde jag ihop padden fram och klippte bort kardborren...det var för långt och sladdrigt där fram för att bli riktigt bra och mycket irriterande att se när man satt i sadeln   Nu är jag allafall riktigt nöjd med de "runda" hörnen som gjorde att det blev ett mjukare intryck av padden   


 

Ihopvikt i kanalen  



Skrittäcke/regntäcke nr 1!! Nu har jag klippt och sytt klart täcken nr 1. Blev en enkel variant där jag bara klippte bort halsen...vek in en kant och sydde kanten. Tog sedan 2 hakar med vitt band och sydde fast i kanten under (syns inte från framsidan) som jag kan fästa i sadeln. Kommer nog att bli bra de ggr jag rider i regn...nu blir då sadeln INTE blöt bara jag  


 

Hakarna fastsydda från insidan.


 

Täcke nr 2!! Ett flug-skritt-täcke..såg att jag hade 2 till likadana hela nere i källaren  Hamster jag?? Nej, då  Inte alls 

Klippte av den ena frambiten med kardborreknäppningen och sedan tog jag ett till täcke och skarvade...tror att det blev kring 15 cm längre än det var från början.   


    

Här se man skarven. Dock var tygbiten till vänster lite bredare så jag fick lägga in några veck för att få samma bredd på dem. Men i slutändan ser det rätt ok ut 

Inte illa för ett täcke som kostade 5 kr i inköp!!!! I och med att jag har skravat med ett täcke till och använt ungeför halva till det... så kostar det här kring 7.50 kr i slutpris  

Nu ska jag äta lite tomatsoppa som min yngsta son har gjort till mig  Den brukar vara riktigt god  

Blir nog bra då jag inte har ätit så mycket hittills idag pga illamåendet...hoppas att det vänder nu!!

Förutom att vi ska ha gäster här ikväll så blir det nog rätt så lugnt. Jag håller på att tvätta och har röjt lite både i lägenheten och nere i källaren bland hästgrejerna....tvättade lite till T igår  Så det blir att fortsätta att fixa med lite "måsten" här hemma. Dock känns det härligt att vara inne en sån här ruggig dag med regn och elände!!

Ha en fortsatt jättebra lördag em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards