anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Treadstone!!

Av anaby - 27 augusti 2011 17:51

Jag har kollat runt lite på olika remontträns..då det visat sig att T funkar VÄLDIGT bra på dem Det jag köpte från Hööks är tyvärr så ljust i färgen..tabascco....vill gärna ha ett mörkbrunt. Men det är ingen brådska!!

Jag hittade ett jättefint mörkbrunt remontträns från Treadstone 

Fick även lite tips av Lina att det var fint och ok kvalitet 

Så nu har jag bestämt mig för att beställa ett sånt...blir dock längre fram mot jul eller ev. in i januari. Är som sagt ingen brådska men det känns bra att ha hittat ett träns jag vill ha och som framför allt finns i rätt storlek Många fina träns finns enbart i svart och upp till full...inte i x-full. I-landsproblem...jag vet men det är ändå irriterande  Kan tänka mig att det är lika stora problem när man ska ha ett väldigt litet träns...det finns liksom inte i normen för vad som är normalt   Tills vidare funkar det Tabacco färgade från Hööks bara bra  

Mvh anaby   

 
 
Jenny

Jenny

27 augusti 2011 21:59

Jag har också hört att Treadstone ska ha bra kvalitet på sina prylar. Och jag håller med om att deras bruna läder är riktigt snyggt!

SV: Det är härligt när det är så! Allt känns bara rätt, rätt igenom :) Jag köpte mina på chans utan att ha tittat på dem först, så jag gick helt på magkänsla och det visade sig vara det bästa jag gjort! Tabasco hade tur som kom till dig, sådana hästar är det ju lätt hänt att blir väldigt missförstådda.

Tja, det är ju sådana små busiga ponnyer som man lär sig mest av, tycker jag. Min första häst var också en liten utmaning, och jäklar vad jag fick lära mig att ha tålamod ;)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

28 augusti 2011 11:40

Vad trevligt att flera har hört att det är bra kvalitet på Treadstones prylar!!! Låter jättebra:)

Det är en fantastisk känsla när man bara känner att det är "rätt" häst!!!

Vad härligt att du köpte alla dina osedda och fantastiskt att magkänslan stämde på samtliga:D

Som du säger så är det lätt att en "problemhäst" blir missförstådd!! Sedan krävs det en hel del tålamod;) Jag kan ju säga att hade jag inte varit så van vid hästar som jag är efter 36 år så tror jag inte att det hade funkat lika bra för oss. Med både rutinen och en massa andra hästar i bagaget så blir det lättare att "plocka fram" lösningar på problemen när de dyker upp allt eftersom:D Hade det varit första hästen hade jag garanterat "blivit botad" från hästar ganska omgående;) Hi hi!!

De har ju en benägenhet att vara en aning tjurig de SMÅ ponnyerna;) Hi hi!! Och visst fick man vara både tjurig och ha tålamod;) Precis som du säger så är det både en utmaning och sedan lär man sig så mycket redan som liten hästtjej:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards