anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 september 2011

Av anaby - 2 september 2011 13:54

Sov verkligen som en stock inatt!! Har inte vaknat till en enda gång 

När jag sedan tittade ut genom fönstret stog T och betade här uppe. Så jag gick ut på en gång och släppte in honom i paddocken medans jag åt frukost 

När jag kom ut för att rida....

...såg T ut så här...

      Han såg på mig precis som han sa:


Men jag har just lagt mig för att vila!!!


Efter lite övertalning steg han upp så vi kunde göra oss iordning och bege oss ut på ridtur. Dock reflekterade jag över att han var MYCKET seg....segare än vanligt 

Skrittade till stora åkern och travade runt den 1 varv...sedan skritt till växthusbacken...och efter det trav...Kan säga att han stog emot något otroligt mycket i traven?? Allt var läskigt för honom??? Hmmm!!! Jag fick både gå på med skänkel och röst för att få honom att "röra sig framåt" i vettig takt  MYCKET OVANLIGT när vi rider ut???

  När vi travade uppför backen mot bron började han äntligen att slappna av och vara "som vanligt" igen utan att jag fick slita ihjäl mig för att få fram honom

Jag har varit så otroligt bortskämd över att han varit så otroligt fin och trevlig senaste tiden vi ridit ut  Det blir lätt att man tar det för en vana...vilket man INTE ska göra!!  

Väl nere nedanför backen blev det trav direkt....kortade dessutom ner traven ganska rejält...det svarade han riktigt bra på och kändes kalasfin  Eftersom jag kortade ner traven fick han koncenterar sig på tempot & takt istället för att titta på allt annat runt omkring   Liten kort skritt paus...och sedan direkt trav nedsittning...kortade även här ner tempot och aktiverade traven. Funkade riktigt bra igen  Skritt nerför backen och sista traven. Här tvärstannade han för några grenar på höger sida  Trav direkt och sedan var jag beredd och ställde honom lite till vänster när nästa "brädhög" uppenbarade sig  Ingen reaktion utan han travade på jättefint istället  Kortade även här ner tempot & aktiverade traven....och den kändes helt fantastiskt härlig och luftig UNDERBARA HÄST!!

Sedan blev det skritt restan av sträckan hem...på en betydligt mer aktiv häst 


Vi tog genvägen över åkern hem och där fick jag nog svaret på varför han var så seg från början av ridturen...han var kissnödig!!! Ska ta den vägen över åkern INNAN vi rider till stora åkern nästa gång. Då kan han kissa innan vi rider...måste vara väldigt jobbigt att vara kissnödig och inte kunna stanna och kissa!! Inte konstigt att man blir seg och inte vill gå fram   Hade jag tänkt till lite så hade jag självklart tagit genvägen över åkern redan idag...men när "hjärna inte riktigt är i fas än" efter nattjobbet så "klickade" det inte riktigt till idag  Får tänka på det till nästa ridtur!!! Fy matte  Skärpning!!!


T fick magnetbehandling, lunch och muggtvätt & smörjning. Kan säga att det ser VÄLDIGT bra ut nu!!! Det är väldigt lite kvar nu  Snart räcker det nog med att "underhållssmörja" för att hålla skinnet mjukt 


När T var klar...gick jag och kissade...tvättade händerna....hämtade körkortet och baket och sedan åkte jag till ridskolan för att leverera inför helgens tävlingen!!!

Där träffade jag en tjej i min ålder  som tidigare tävlat dressyr men också lagt tävladet på hyllan. Jag sa då att mitt mål för i år var att starta julklappshoppningen i 50 cm och förhoppningsvis ta mig runt.. i bästa fall 

Det tyckte hon var ett bra mål och att vi skulle anmäla oss  bägge 2 

Ska nu se till att komma igång med hoppträningen så fort bakbommen till transporten är klar...så att jag KAN anmäla mig till julklappshoppningen...är inte lönt att anmäla sig om man INTE har tränat så att det finns en förutsättning att ta sig runt...SÅ NU GÄLLER DET FRAMÖVER!!!


Nej, gott folk!! Nu ska jag fixa klart till kaninen...ta en dusch och packa ihop det jag behöver inför helgen i stugan. Sedan drar vi och är borta hela helgen!!!

Jag ska jobba igen på söndagnatt så vi kommer hem på söndag em.

Pappa är jättesnäll och är hästvakt till T Det är inte så mycket att göra nu när han går ute i sommarhagen fortfarande...men man vill gärna att någon "tittar till" honom och ser att han är ok i allafall  


Ska se till att ta ett gäng med kort under helgen och lägga in under nästa vecka!!! Blir ev. några korta blogginlägg ikväll och imorgon.

Önskar alla en jättesuperduperbra fortsatt helg 

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards