anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Regn, regn och åter regn....

Av anaby - 7 september 2011 12:54

Har sovit så där inatt...ska egentligen inte klaga på 8 timmars sömn   Mer än de flesta sover en natt men eftersom jag jobbat natt och sovit "lite" på dagen...hade någon timme till inte skadat  Blir nog mer sömn inatt  


Jag var förbered på regn idag men inte så mycket regn  Peppis som var kvar hemma hade ingen större lust att gå ut...och det är MYCKET ovanligt 

Han har nu suttit ute i hundgården ca 1 timme. Jag har varit ner till stallet och fixat lite. Bla städat undan en massa sopsäckar....i olika storlekar...som jag inte behöver längre. Har endast köpt storlek 240 liter säckar senaste året då det underlättar för mig när jag fyller på hö i höhäckarna till T...jag fyller endast på 6 st istället för 12 st...en viss skillnad 

  Hittade även mina "gamla" lövsäckar (storlek 80-90 liter) som jag använde till Zimés hösilage. Hade nästan glömt bort dem!!! Betydligt större än IKEA-kassarna  till en storätande häst  Får se om vi har någon nytta av dem hemma annars får jag helt enkelt slänga bort  dem...

Nu finns endast mina hö (blå)  och halmsäckar (svarta) och några "gamla" rejäla mindre säckar att slänga skräp i=nöjd att få ordning och reda  

Sedan passade jag på att mocka ur vindskyddet, lägga in några kg hö, borsta & täcka T, tvätta & smörja den lilla mugg som finns kvar=KLAR FÖR IDAG!!!!

T såg riktigt nöjd ut att stå inne i vindskyddet med regntäcke på sig och äta hö Han är egentligen inte så brydd att vara ute och beta i regnet men jag vill gärna att han har täcke på sig vid ihållande regn....ryggen blir kall och stel även på honom!!! När det regnar lite behöver han absolut inget täcke på sig...

Hade egentligen tänkt rida idag och var JÄTTEPEPPAD men pga ihållande regn och en rejält blöt häst  ...försvann energin till det ganska snabbt  ..suck!!!

Får se hur det ser ut imorgon på fm...annars får T vila...då har han fått 1 hel veckas vila då jag varit till stugan, jobbat och pga dåligt väder. I och för sig inget negativt med lite vila... utan då "börjar vi på ny kula" f.r.o.m söndag 


Jag har även "hittat" täcken nere i källaren... till både "värmekuddarna" och BoT-ryggvärmaren!!! Till BoT ryggvärmaren är det bara att sy fast kardborren... så det hade jag tänkt fixa under nästa vecka..men värmekuddarna måste vänta tills jag har fått hem dem...men jag "har en plan" i allafall  


Får se om vi hinner med att sätta upp väggen mellan höutrymmena ikväll..annars blir det på söndag. Ibland "vill" huvudet mer än kroppen orkar med  och tvärt om 


Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin, plocka ur diskmaskinen, inta lite lunch, ta in Peppis och sedan försöka chilla en stund i soffan   Blir nog fina fisken!!!


Gamla bilder...

  ...på hundarna     ..och på T     Bägge 2 på T borde vara från hösten 2009    tror jag  


Ha en jättebra fortsatt onsdag!! Hoppas att ni har bättre väder hos er!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards