anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 september 2011

Av anaby - 8 september 2011 16:52

Till min stora lycka var det uppehåll och nästan ingen blåst idag!!!! HÄRLIGT!!!

Det blev en uteritt efter vägen idag. Red ingenting på åkern då det brukar vara så mjukt och eländigt efter regn 

 

Gick riktigt bra med första travsträckan idag!!! T var riktigt pigg men reglerbar 

På vägen tillbaka kortade jag in traven rejält och sedan längde vi lite...det svarade han riktigt bra på så det blev några fler "korta & länga"!! Härligt stor och luftig  trav  ME LIKE!!!

Sedan skulle vi skritta mot stallet och himmel så segt det gick  ...det blev en tur upp på åkern för en ev. "piss-paus"???? Men det ville "Herr´n" inte alls

Kändes allafall bra att ha provat...då har han själv en valmöjlighet om han skulle ha varit väldigt kissnödig  

Vi gick istället vidare och då var tempot i skritt mer normalt 

Sedan trav igen vid växthusbacken...lagom tempo och härlig trav 

Skritt nedför backen och sedan trav igen... vi kortade och längde lite mer på traven. Inga problem!!! Han lyssnade riktigt bra  Helt otroligt!!

När vi kom fram till bron....ville jag att han skulle ta ett steg till framåt...men just då dök en cyklist upp på andra sidan bron!!! Oppsss!!! Blev ett kast runt för T i ren förskräckelse....men vi stog kvar....och provade igen. Då gick det helt plötsligt riktigt bra att gå fram 2 steg istället     Hi hi!! Ja, de är roliga de små liven!! Vilken skillnad det är på honom nu och bara för någon månad sedan!!!

Vände och skrittade hemåt!!

Trav igen nedanför backen...satt ner och himmel vilken trav han fick när jag kortade och längde 

Uppför nästa backe i skritt och sedan nedför sista backen innan vi tog sista traven för dagen.  

Lika fin här när jag satt ner igen    Sedan skritt resten av biten hem!!!

Jag hoppas att jag har möjlighet att rida honom på söndag em också när jag går på min långledighet!! Kändes verkligen hur fin och lydig som helst att rida idag trots nästan 1 veckas vila   Det har nog varit bra både för honom och mig  Fast mest mig kanske  


 

Ser ni att löven har börjat falla??? Det har börjat bli höst ute  


Vi genade över åkern sista sträckan hem och då gick det "bra" för "Herr´n" att pinka  Det verkar ska vara RÄTT tid och RÄTT plats för honom annars blir det inte en droppe som kommer 

T fick lunch, magnetbehandling och muggtvätt & smörjning. Medans jag skyndade in för att ta en dusch innan jag åkte iväg på möte på jobbet!!!

Har sedan suttit på möte i 2 timmar. När det var klart åkte jag iväg med en "reka" för att handla lite till jobbet på vägen hem. Passade på att kolla om en STOR kartong till Passiren som ska skickas iväg. Fick inget napp på första stället 

Iväg till ÖB där jag träffade en tjej som jobbar där...som jag känner och som jobbat på mitt förra jobb. Vi gick in på lagret och "spanade" efter lämpligt stor  kartong!! Hittade en som jag fick ta med hem 

Skönt nu slipper jag oroa mig för att åka runt och leta efter en kartong under början på nästa vecka!!! Blir lite stressigt när man vet att man är tvungen att hitta en ganska stor kartong..inte alla som har det hemma. Dock har alla jag frågot hos varit mycket trevliga och tillmötesgående   Så jag kan absolut INTE klaga på någonting!!!

Passade på att hämta ut "skurmopp nr 2" på Coop Nära innan jag åkte hem ...nu har vi fått bägge mopparna som jag beställde på Noliamässan. Först kom endast 1 så då fick jag ringa och kolla...inga problem att skicka en till!!! Tog bara några dagar innan paketet och fakturan kom  Det kallar jag bra service 

Nu väntar middag, tvätt och lite annat innan jag åker iväg på jobbet.

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards