anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 september 2011

Av anaby - 10 september 2011 17:28

Var grymt glad och tacksam att det inte regnade när jag åkte hem imorse!! Inte för att jag skulle göra någonting ute själv  ...men nu känns det som om det behöver torka upp lite i marken  


Rapport från älgskogen:

Atlas har idag skällt ståndskall på älg  Den var dock för långt bort för att få bra sikte på den. Men Atlas har allafall fått jobba bra i skogen under både fm och em och både han och husse  var riktigt nöjda...lill-plutten  Lär nog vara riktigt trött ikväll 

  Gammal bild från förra årets älgjakt med en nöjd Atlas  


T fick på sig regntäcke idag efter jag borstat av den "lerinpackade-mammuten" först 

       Gamla bilder men man ser på ett ungefär hur han brukar se ut  


 ...för att torka upp några timmar...då det verkade ha regnat lite medans jag sov. Sedan fick han beta lite i paddocken innan det blev dags för lunch och muggtvätt & smörjning. Tog sedan av täcket inför natten då han inte behöver något täcke än. Har även fyllt på vatten så slipper jag det imorgon.

 Älgjägarna   har just kommit hem och jag har redan ätit middag...svälter ihjäl om jag ska vänta med att äta tills de kommit hem igen  


Passade på att tvätta Grandeurpadden och lite annat hästrelaterat igår. Bäst att passa på att tvätta när hästen ändå ska vila


Igår betalade jag in för "värmeplattorna" till T:s täcke!! De borde komma någon gång under nästa vecka  Ska bli jättespännande att se HUR stora de är!!! Så nu blir det att sätta sig med symaskinen under veckan  Bilder på det kommer!!!


Imorgon ska jag packa Passiren inkl. alla tillbehör som ska med i kartongen så att jag kan åka till Bussgods och lämna in den direkt jag vaknar på måndagfm Lite tråkigt att jag säljer den då det verkligen är en kanonsadel  samtidigt bra att någon annan kan utnyttja den istället för att den ska hänga nere i källaren till ingen nytta  Känns ingen bra ide att så att säga "samla" på sadlar...det tar sån plats!!!! Hi hi!! Nu återstår "bara" 2 sadlar till att sälja men det är ingen panik...det var inte länge sedan det var 4 sadlar som skulle säljas Jag ska röja ut mer nere i källaren bland hästgrejerna och lägga ut på Bloppisen under veckan...så mer grejer kommer framöver  Det gäller bara att hitta igen allting som jag har tänkt lägga ut  Vad är det man brukar säga? Organiserat kaos?? Hmmmm  Det blir nog någon ordning på det där med  

När alla sadlarna är sålda kommer jag att ha jag kvar dressysadeln G4:an

 

 hoppsadeln T6:an

 

och barbackapadden

 

 Det kommer definitivt att räcka till oss!!!


Nej, bäst att rugga upp sig och packa matsäcken till sista jobbarnatten 

Och framför allt hinna umgås lite med min kära man   innan jag åker iväg...

Ha en jättebra fortsatt lördagem och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards