anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 september 2011

Av anaby - 11 september 2011 21:48

Vart ska jag börja....kl. 06.30 imorse vred det om i magen och jag fick min mens. Var bara att konstatera att det var så...När klockan började närma sig 07.00-tiden blev jag väldigt illamående   med betoning på kräksjuk!!! Gjorde det sista med Brukarna och parkerade mig sedan på toan en stund  sittandes på golvet med huvudet vid toakanten...hulkade men det kom inget....

Efter 10 min gick jag ut och tog en av Brukarna på toa. Sedan lämnade jag en snabb rapport till dagpersonalen....hämtade en soppåse och en massa torky. Vidare till bilen men soppåsen i knäet och torkyn bredvid  "ut-i-fall-att" det ev. skulle komma "upp" någonting under resans gång  

Illamåendet gick i vågor men jag klarade mig hela vägen hem (ca 1 mil) utan att kräkas   Tack och lov!!!!

Tog nackmagneten till magen och hinken till ev. kräkning och rasade isäng 

Lyckades sova några timmar innan jag steg upp...fortfarande rejält illamående Förra gången jag var illamående vid mens höll det i sig i 2 veckor  Less?? JA VÄLDIGT!!! Längtar väldigt mycket tills provsvaren kommer och jag kan får hjälp med detta elände!!!!

Den planerade ridturen på T var bara att ställa in  fanns inte en chans i världen att orka med det idag...suck!! Kändes väldigt tråkigt då vädret var hur bra som helst med sol och varmt  

Hämtade vätska och mackor som jag faktiskt fick i mig efter en stund Sedan placerade jag mig i planläge i soffan och tog det väldigt lugnt.

Den enda prioritet jag har haft idag sedan jag steg upp var att fixa med T och ta mig en dusch innan det var dags för middag. Allt annat har fått vänta tills imorgon..tyvärr

Fick i mig lite mat under middagen och illamåendet kändes betydligt mindre även om det fortfarande håller i sig. 

Sedan åkte vi till Syrran som fyller år idag!!! Vi har fått fika och har haft trevligt sällskap i några timmar  

Hoppas verkligen att jag mår bättre imorgon då jag gärna vill både rida och fixa med annat här hemma nu när min långledighet att börjat!!!

Nej, nu ska jag bara ta det lugnt och snart hoppa i bädden...kroppen är tyvärr en aning slut just nu  

Ha en fortsatt jättebra kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards