anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Regn, regn, regn...ridit, ridit, ridit och blöt, blöt, blöt:S Sista sadeln såld idag!!!!

Av anaby - 13 september 2011 13:11

Jag ska börja med att tala om att min Appalosa hoppsadel är på väg till Norge!!! Jag fick ett jättetrevligt samtal från en tjej som heter Nina från Norge igår och det bestämdes att sadeln skulle skickas till Norge  framöver    Paketet är klart så jag väntar bara på att få besked att pengarna är inne på kontot innan jag åker iväg och postar det Det har gått helt fantastiskt bra att sälja mina 3 sadlar  Att jag dessutom har sålt alla 3 till jättetrevliga tjejer är en bonus 

Imorgon kommer jag att fylla på Bloppisen igen!! T ska vila så jag ska lägga tid på att rensa nere i källaren på fm  


Det var lite regn idag på morgonen så T fick gå in och beta i paddocken med regntäcket (för att ryggen skulle vara torr vid ridning) på medans jag har fixat med paketet till Appalosan. 

När jag sedan kom ut började det regna mer och mer och mer 

Jag hann allafall få på T6:an på en torr hästrygg innan det började vräka ner 

Kan säga att det kändes riktigt bra att rida med en syntetsadel idag!!!

Idag har vi haft lite "bråk & tjafs" .. T och jag  Vilket är MYCKET ovanligt!!!

Jag vet inte om det är för att det ser annorlunda ut när det regnar men han har varit riktigt fjantig och stökig idag...reagerat på svampar på marken och annat som han tycker har sett läskigt ut  och tvärstannat där han INTE brukar bry sig överhuvudtaget i vanliga fall Lite "halv-psyko-delik" 

Har fått ta igenom en hel del grejer ordentligt med honom...efter en stund har han insett att matte INTE är så road och "rättar sig" 

Bla klättrade vi upp och ner för backen 4 ggr idag pga av att han tvärstannade för några svampar på sidan av vägen som var läskiga Sista gången gick han som en klocka  Var väl less på att klättra kan jag tro 

Sedan blev det träning på skänkelvikning i trav när jag satt ner idag...först var det minimal flyttning men efter jag "tala om vart skåpet ska stå" blev det till slut bra!!! Vid sista travsträckan gick det riktigt bra  Tror T blev förvånad själv att det flöt på så bra  Är perfekt att göra lite skänklevikning när det regnar för det är inte så mycket folk ute på vägen!!! Annars måste man kolla bakåt mest hela tiden OM det skulle komma en cyklist...då är man ivägen hela tiden efter vägen och brukar INTE vara så populärt 

Det var riktigt bra tempo på skritten idag på vägen hem...vi tog den obligatoriska "kiss-pausen" på åkern och sedan landade vi hemma och var verkligen DYNGSURA bägge 2  Jag in i trosorna och T in i skinnet 

  T fick på sig magnettäcke + regntäcke!! Ska sedan byta till regntäcket med fleecefoder...som är tjockare och bättre när det regnar så här pass mycket ute Han behöver få upp värmen efter den här kalla ridturen!!!

Fick slänga in grejer...både kläder och utrustning... i tvättmaskinen efter ridturen då mycket var så blött och då känns det lika bra att tvätta istället för att bara hänga upp på tork....blev en hel maskin!!!        

Ska snart gå ut och byta täcke och släppa ut T ur paddocken. Sedan blir det en dusch för mig kan jag säga!! Känner mig minst sagt läskig   både svettig och dyngsur 

Resten av dagen blir lugn...sedan ska jag iväg och "mocka på travet" ikväll. Ideellt arbete för ridklubben. Vi ska mocka 2 ggr per termin och är man ute i god tid väljer man själv datumen som passar   Ikväll är första gången den här terminen...har sedan skrivit upp mig i december nästa gång. Tycker om att man kan ha lite spridning på ggrna när man inte är helt 100 i kroppen. Blir lättare för mig när man inte orkar med men ändå måste jobba så tungt.. så ofta Då orkar jag med att hjälpa till betydligt bättre 


Pssstttt!! Min härliga syntet sadel T6:an hade torkat på ca 30 minuter 

ME LIKE!!! Schabraket är dock fortfarande dyngsurt  Men det torkar tills imorgon...Hi hi!!


Med stor risk att verka en aning tjatig  ...tänkte jag ändå passa på och tipsa om Kyros hemsida:


www.kyro.blogg.se


Hon har jättefina grejer!! Jag har bla köpt mitt bruna blingade schabrak där som också finns i blått 


 

Och T:s fina blingade 2-delade pannband som specialbeställdes i x-full till oss 


   

Kyro har en hel del annat till salu också och en massa olika färger på blingade pannband!!

Titta gärna in en liten stund...du kommer inte att ångra dig  


Ha en jättebra fortsatt förhoppningsvis regnfri tisdagem och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards