anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 september 2011

Av anaby - 24 september 2011 21:36

Efter första röjningen i köket tog jag och katten en "lång paus" på 3 timmar och myste i soffan tillsammans   Det behövdes inför bytet av gardinerna i köket   Men nu är det gjort!!! Känns superbra  Nu är det bara golven som ska dammsugas och torkas imorgon  Det lär bli en lugn dag. Ska se om jag har någon energi till att rida lite skrittjobb på åkern med T imorgon....Hade varit härligt att få göra någoning "roligt" i helgen med  

Nu ska jag chilla framför TV en stund och se om jag kan krypa till bädden sedan...skulle vara skönt att få sova "normalt"  länge inatt   Jag har dock börjat nysa VÄLDIGT mycket idag och halsen känns inte bra. En flaskborste skulle inte vara helt fel att dra lite upp och ner i halsen  ....blir väl hosta inatt och en massa snor imorgon  Hade rejäla frossbrytningar inatt...så det lär ju visa sig om om det blir en bättre eller sämre natt inatt  

Ha de gott så länge!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 24 september 2011 13:01

Jag kände redan igår kväll att jag var "på väg" att bli förkyld. Det har varit en aning mycket med problemen kring min mens senaste tiden  Bla oro och en massa provtagningar. Så det är ju inte konstigt att kroppen reagerar när man "går av" jobbet ( i torsdags) och slappnar av med att bli sjuk Dock hade jag planerat dagen med att "fixa & dola" på hemma  Det sket sig kapitalt kan jag säga...orken är minimal  Har endast sovit några timmar inatt  Suck vad jag blir irriterad!! Jag har inte tid att bli sjuk nu!!!

Ska allafall se till att göra det absolut nödvändigaste under dagen/em och kväll. Måste få undan en del även om det inte blir som jag har tänkt mig  orkar jag med hälften av det jag har tänkt är jag jätteglad  

Har allafall kommit en bit på väg...tvättmaskinen går...röjning i köket är på G..det jag plockade bort igår står nere i källaren..ska gå ut och tvätta & smörja T:s mugg alldelens strax. Sedan är han klar för dagen  Då behöver jag bara "titta till" honom med jämna mellanrum för att se vad han har för sig i hagen  Jag har börjat ge honom jäst igen. Läste att de kan vara bra för magen om den är i olag och då kan det även ev. orsaka mugg. Han ska ändå börja med jästen snart då det är pälssättning på G!!! Så det passade ju bra  Förhoppningsvis försvinner det sista av muggen nu!!!

Sedan väntar lunch...tomatsoppa som Henrik gjorde igår ...och en vilopaus innan jag ska sätta igång med att byta gardiner i köket. Byte av gardiner är en STOR prioritet idag!!! Efter det får jag helt enkelt ta dagen som den kommer och fixa med det jag orkar...och vila emellanåt.  Lär ju inte bli att åka iväg på några tävlingar imorgon  så då kan jag fortsätta dola på med det jag inte har hunnit med eller orkat idag. Blir nog bra till slut även om det inte känns som det just nu    

Nej, nu ska jag gå ut och ta hand om min häst 

Ha en jättebra fortsatt lördag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Av anaby - 24 september 2011 11:35

Jag fortsätter att lägga ut några filmsnuttar från "vår resa" den här gången från

september 2009 nere på åkern.



Först lite uppvärmning i skritt och trav.


 


Enbart  trav efter 4-kanten.



 


Enbart trav på volt.



 


Och lite galopp...



 
 
 

Innan det är dags för några små skutt 


Mvh anaby  



 

Av anaby - 24 september 2011 11:31

I våras när jag både åkte till och från jobbet spelades de här 2 låtarna ofta på radion...jag blev totalt "insnöad" på dem 



  och



Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards