anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 september 2011

Av anaby - 28 september 2011 15:31

Jag fick tag på min nya Hovis idag och han har ev. tid att komma onsdagkväll nästa vecka. Det blir i allafall i början på nästa vecka     Får ett SMS lite senare när han kollat upp ordentligt vilken kväll som passar honom bäst    Det känns jättebra!!! Nu kan jag andas ut!!

Mvh anaby  

Av anaby - 28 september 2011 13:21

Som ni ser blev det en viss färgskillnad på schabrak och huva om man jämför med när det var blött och sedan torrt


 

Nyfärgade och blöta  



Torra efter ett dygn i tvättstugan  Helt ok rosafärg 

Fler bilder på "underverket" kommer på måndag när jag äntligen ska rida T igen !!!

Huvan kommer från Hööks och schabraket har jag fått i och med någon prenumeration för flera år sedan och är ett Jackson  Bägge 2 var helvita från början.

Mvh anaby    

Av anaby - 28 september 2011 11:57

Vaknade än en gång vid 04.00 efter 3 timmars sömn och kunde INTE somna om...snor, hosta och kraxande   LESS??? En aning 

Somnade om igen kring 07.00-tiden....och sov någon timme till...


T står i paddocken och betar. Jag har sprayat med Virkon S både igår och idag. Det går riktigt bra att spraya!!! Igår tvättade jag rent ordentligt innan jag sprayade...men idag blev det ingen tvättning och då behöver jag INTE röra muggen  Att han står och lyfter lite på benet är ju ok. När han inser att jag "bara" sprayar och INTE tvättar rent.. gör han i princip ingenting  DUKTIG HÄST  Nu står han och "torkar upp"  så att jag kan smörja lite mjukgörande sedan ...han ska även få sin lunch innan det blir att öppna upp i paddocken igen  så att han kan beta överallt i hagen.

Det har regnat lite imorse så T var "ler-fri" idag  Han har nog stått och svalkat sig lite i regnet så leran från igår försvann  Ja, han är härlig min häst  


Det fanns ingen ork att åka och hämta hjälmen igår...får se om det blir ikväll eller senare under veckan..som det ser ut nu kommer jag inte att jobba i helgen. Är så fruktansvärt orkeslös och sliten...orkar inte med någonting i princip  Det har ju säkert att göra med att jag INTE får sova ordentligt pga förkylningen...men det är likafullt irriterande att inte orka med saker och ting   Har fullt schå att gå över vägen och ta in T i paddocken och fixa med honom....JAG VILL BLI FRISK OCH ORKA JOBB OCH RIDA IGEN!!!! Nu tror jag att vilan faktiskt bara kommer att göra T gott. Han har varit så himla fin att rida senaste tiden så lite vila är nog inte helt fel trots allt  Jag får helt enkelt sätta igång lite försiktigt och rida på måndag igen...efter hur mycket jag orkar med själv...lutar åt en skrittur  kanske lite trav..


Fick ett mail från en av tjejerna i stallet om att ET kommer att höra av sig framöver så att vi får boka in en tid i oktober till T och hennes häst  Känns bra att kolla igenom honom 1 gång inför vintern. Planen är att ta ut ET 1 gång på våren och  1 gång på hösten. Behövs det flera ggr så kommer jag att ta ut henne mer. Men i första hand 2 ggr per år för att "kolla igenom" musklerna och annat på T  så att man har lite koll på honom 


Jag har beställt fler av de billiga dressyrskydden från Horze för 79 kr. Blev 2 par både fram och bakskydd. Så nu har har jag sammanlagt 4 hela uppsättningar att använda mig av  Jag tycker att det är bra att ha många benskydd så att jag kan byta dagligen när det blir lerigt ute framöver. Då kan man tvätta var 3:e dag så att jag alltid har 1 uppsättning rena benskydd att använda vid ridning   


Ska betala in pengarna för mina nya rosa ridbyxor och rosa dressyrschabaket som jag vann på Tradera idag så att jag förhoppningsvis har dem någon gång nästa vecka  Har dock insett att eftersom mycket av den rosa utrustningen INTE har samma rosa färg  kommer det att bli ca 3 olika rosa uppsättningar  

Förbered er på mycket rosa under oktober månad!! Hi hi!!


Jag fick ÄNTLIGEN ett mail att min Börjesbeställning nu är på G!!! Härligt!! Jag är jättenyfiken på den nya sadelupphängaren Robust för bomlösa, western och islandssadlar som jag köpte  För dem som vill gå in på Börjes hemsida och titta är artnr: 5210 och kostar endast 69.90 Den har en extra upphängning för tex padd eller liknande!! Har tänkt byta ut den nedersta sadelhängaren (har 3 sadelhängare) i skrubben till den nya och hänga den bomlösa sadeln på den. Tror att det kommer att bli jättebra  eller hoppas allafall det!!!


Nej, gott folk!! Nu ska jag snart äta lunch...blir plättar idag  Sedan blir det att inta en stor kopp med rött te och honung för att kurera halsen idag  

Ha en jättebra fortsatt onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   




   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards