anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Jobba, sova, T och jobba igen;)

Av anaby - 17 oktober 2011 17:55

Jag hade en bra natt på jobbet och kom iväg hem i vettig tid imorse 

Väl hemma åkte jag ner till stallet och smörjde med både gelen och socatilen. T stog och "ruggade" inne i vindskyddet 

När jag landade hemma hann jag bara ur bilen så stog en karl med en hund på vägen och frågade hur det hade gått med älgjakten och Atlas i höst?? Stog och pratade med honom en stund...sedan dök det upp ännu en "jägare"...tur att det är trevliga människor

Somnade ganska omgående när jag la huvudet på kudden  Har dock inte sovit så bra idag  Denna ständiga oro över provsvaret och bristen på informartion!! SUCK!!! Jag måste nämligen ha "provsvaret" på senaste cellprovet senast på onsdag...för att kunna börja äta medicinen den dagen!! Annars måste jag vänta 1 månad till  Och det vill jag INTE!!! Orkar inte med en "omgång" till!!! Risken att jag måste sjukskriva mig från jobbet är stor då "problematiken" bara blir värre och värre för varje månad...och de blödningsfria dagarna blir färre  Smärtan och illamåendet håller på att göra mig tokig  Ska ringa på telefontiden imorgon när jag kommer från jobbet. Det skulle ta 2-3 veckor att få provsvaret... och nu är det inne på 4:e veckan  Får höra vad de säger imorgon 

T har fått sin magnetbehandling  rullat sig i hagen  blivit smord med gel och socatil för andra gången idag  Jag passade på att fylla på vatten när solen låg på under em....går svårt att göra det på morgonen när vattenslangen är frusen  


Ska måla klart de sista små plankorna till "blomlådan" imorgon....som hör till Termobaren...så att vi kan skruva fast den under nästa vecka  Det lär bara vara en tidsfråga innan jag måste sätta igång Termobaren nu med tanke på hur kallt det börjar bli nattetid. Tur att allt redan är klart..det är bara att installera den 

T ska även få börja äta hö f.r.o.m måndag nästa vecka   Har även tänkt fylla på med torv och halm inne i vindskyddet. Och ev. stänga av sommar och vinterhagen (brukar göra det när det fryser på i marken) tills det kommer snö när den NYA utbyggnaden av vinterhagen ska öppnas upp för första gången. Blir intressant att se VAD T tycker om det  Vi har kommit till en lösning med elaggregatet och strömmen!!!! DET KÄNNS SUPERBRA!! Vi kommer att dra strömmen hemifrån och behöver på så sätt INTE gräva ner elkabeln  Elaggregatet kommer även att sitta under tak och skonas från snö och regn   Bästa tänkbara lösning för mig  Det enda som är kvar nu för att utbyggnaden till vinterhagen ska bli klar är att skruva fast isolatorer och dra tråden!!! Det kommer jag att kunna fixa själv och det blir om ca 2 veckor   Det är bra att  ha en plan  eller ibland flera!!!!

Nej, nu ska jag dricka en tekopp och chilla framför TV tills jag ska åka till jobbet igen!!!

Ha en fortsatt jättebra måndag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards