anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Nu har jag äntligen fått hjälp och medicin på G!!! SKÖNT!!!

Av anaby - 18 oktober 2011 14:08

Jag ringde till Kvinnokliniken imorse innan jag gick och la mig för att sova några timmar och fick en tid kl.13.00 när de skulle ringa upp. Fick samtalet och ssk tyckte att det var konstigt att inget provsvar hade kommit när det gått hela 4 veckor!!! Hon skulle ringa labbet och sedan höra av sig   Fick ett samtal kort därefter där hon meddelande att labbet hade lunch och hon skulle höra av sig så fort hon fick kontakt med dem!! UNDERBARA MÄNNISKA 

Hon ringde just upp och berättade att hon höll provsvaret i sin hand och att allt såg normalt och  bra ut PUSTA UT NR 1!!! Då min läkare INTE jobbade idag men hade skrivit i journalen att medicinen skulle skrivas ut....ska en annan läkare fixa det idag så att jag kan hämta ut den imorgon och börja äta  f.r.o.m imorgon!! PUSTA UT NR 2 

Just nu känns det jätte, jättebra att kunna andas ut och slappna av under resten av veckan!! Nu kan det verkligen INTE bli värre utan jag ser en ljusning  Ska äta den här medicinen i 3 månader och hjälper inte det blir det "plan B"  

Underbart när det finns människor som hjälper en och ringer flera samtal för att få klarhet när problem uppstår!!! Helt fantastiskt 


T står inne i vindskyddet med regntäcke och lindade ben. Det blåser väldigt mycket idag och orken finns inte för mig att rida idag tyvärr Är helt slut efter att ha sovit lite och oroat mig för det här samtalet!!

Nu laddar jag istället om för att rida imorgon  LÄNGTAR!!!

Nu ska jag lägga mig i soffan och se på inspelningarna av WC-hoppningarna från Oslo!!! Har sett Angelicas grundomgång och omhoppning...och Roffes omhoppning. Men man kan aldrig se dessa ryttare för ofta!! Hi hi!! Jag hoppryttare...nej, då 

Ha en jättebra fortsatt tisdag em och kväll!!!

Mvh en lättad, tacksam och nöjd anaby     

 
 
Jenny

Jenny

18 oktober 2011 22:40

Vad skönt att provsvaren vad normala! Det är verkligen inte kul att gå och vänta på dem :S

SV: Det låter väldigt intressant måste jag säga! Ska absolut lägga det på minnet om jag blir i behov av en sådan grej någon gång. Har du testat typ Back on Track också? Har förstått att det ska vara bra mot typ samma saker.

Jag tror att nattjobb hade passat mig ganska bra också, eftersom jag är en sådan nattuggla och världens morgontröttaste. Nåja, jag får ävl se vad jag blir när jag blir stor ;)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

19 oktober 2011 14:15

Det kändes jättebra att provsvaren var normala!! När det tar sån tid blir man ju först orolig att det är något fel...och sedan att provet har kommit bort:S Nu känns det jättebra:D

Jag är jättenöjd med mina magneter både till mig och T:D Jag köpte ett par BoT paddar för 15 år sedan som jag använde till min förra häst. Har inte använt dem till T än. Under hösten 2011 fick jag tag på en begagnad ryggvarmare i BoT till T. Som jag har tänkt använda när jag inte kan ha på honom magneterna. Har sytt fast kardborren på ett täcke så att jag kan fästa ryggvärmaren så att den sitter fast. Jag tror inte att det spelar någon roll om man använder BoT eller magneter.. det beror bara på VAD just min häst funkar bäst på:D Jag blev positivt överaskad när jag provade magneterna:D

Jag har väldigt svårt att stiga upp tidigt på morgonen:S De få ggr jag måste stiga upp är det väldigt jobbigt;) Jag jobbade dagtid 88% i 3 år när barnen var små och innan jag började jobba natt. Det var tungt...både att stiga upp tidigt...rida på kvällen och knappt träffa barnen:( Det blev redan rama drömmen att jobba natt efter det:D Dock sliter det en del på kroppen man klarar man av det så är det guld värt både när man har häst och småbarn i och med att man har en ganska lång långledighet:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards