anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Lugn och härlig kväll här hemma:)

Av anaby - 19 november 2011 21:41

L-O och hundarna kom hem i vettig till till middagen. Jag hann med att ta bilen ner till stallet och fixa det sista kring T:s mugg innan de kom hem  


T är så otroligt tålmodig!! Helt underbar häst!! Självklart är han dö-less på mig och mitt tvättande, torkade och smörjande  konstigt vore ju annars  Men han är så himla snäll  Idag när jag var klar skulle jag mysa lite innan jag åkte iväg...då tar han och drar in mig mot sig precis som om han "ska kramas" och hummar samtidigt   Drog mig lite försiktigt bort...han är ju rätt så stor så det finns lite kraft i halsen och huvudet så att säga  ...men fortsatte att mysa istället    Det uppskattades av "Herr´n" 


 


Tyckte nog att det försvunnit en del krustor efter 2:a tvättningen idadg!!! Får se hur det ser ut imorgon!!!

När jag kom hem hjälptes vi åt med middagen. Härligt att slippa laga middag själv!!! Det blev älggrytbitar med brunsås och trattkantareller och ris Supergott!!

Vår yngsta son suckade djupt när vi sa att det var älg till middag  INTE NU IGEN blev svaret  Jo, säger L-O...vi har "bara" råd att äta älg i det här hushållet Ännu djupare suck för han förstog nog inte att det var ett skämt    

Sedan har vi pratat, druckit vin, ätit chips och chillat framför TV

Jag har för första gången sett ett HELT avsnitt av "Så mycket bättre"!!! Hi hi!! Måste säga att jag tycker att det är ett väldigt bra program. Man får en helt annan uppfattning om alla deltagare!! De är så himla sympatiska allihopa Laleh är min absoluta favorit sångmässigt...även om de andra är otroligt duktiga också  

Kvällen har med andra ord varit väldigt behaglig  Jag har passat på att ladda in en massa kort på både T, Peppis, Atlas och en massa annat. Kommer att lägga in dem allt eftersom...

Nej, nu ska jag vara lite social med min kära man igen innan det blir dags att hoppa i bädden!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby   

 
 
Kerstin

Kerstin

20 november 2011 09:30

Jamen visst är det ett bra program!! Love it!!
Sv: Ja, jag kan inte förstå varför man inte kan vara öppen och se vad varje individ behöver och aveln samt det jag skrev om vildhästarna är ju viktiga faktorer att ta med i beräkningarna..

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 november 2011 12:31

Suveränt program!!! ME LIKE!!!

Precis!! Var öppen och se till individen punkt slut:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards