anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Uppdatering om muggen ikväll!!

Av anaby - 26 november 2011 21:04

L-O har varit och jagat på fm och styckat älgkött på em idag. Så han kom hem med drygt 33 kg älgkött...som skulle tas hand om direkt

Vi köpte en köttkvarn på Tradera till vår hushållsassisten för ett tag sedan. Det var tur!! Då det kom hem nästan 15 kg kött som skulle malas till köttfärs idag  Sedan var det bara att ta fram vågen och fryspåsar och sätta igång och väga upp i ½ kg i varje påse. L-O har "pustat" filér, ryggbiff, saltrulle mm. Sedan hjälptes vi åt att paketera och väga köttet innan vi gick ner i frysen med det!! Tar några timmar att få iordning på allt   Men nu har vi en hel del kött i frysen. Lite ska säljas den här gången. Imorgon kommer en köpare och hämtar "sin lott".  Annars brukar vi behålla allt själva   


Jag har också hunnit med att julpynta här hemma....nästa allt!! Är lite smågrejer kvar som jag kommer att ta under veckan allt eftersom. Det blir jättebra 


När älgköttet och hemmet var klart tog vi bilen ner till T för att tvätta och smörja muggen. Jag tyckte nog att krustorna var betydligt mindre nu än bara under em!!! Benet är dock rejält svullet  Så imorgon blir det en skrittur i hagen. Jag tror att T har stått inne i vindskyddet ganska mycket idag pga blåsten...det har ju blåst kring 6-9 sek. meter idag här!!! HELT SJUKT MYCKET!! Förmodligen har det blåst ännu mer i fjällen!! Så jag ska nog vara glad att det INTE har varit värre här hemma   Det har nog också bidragit till att blodcirkulationen inte har kommit igång i benet idag. Får se hur det ser ut imorgon!!! 


När vi landade hemma svidade jag bara om till min varseljacka så gick vi på prommis med hundarna. Nu är vi hemma och ska ta det lugnt resten av kvällen. Det känns bra  


Dags att se på TV och chilla lite!!!

Ha de så länge!!!

Mvh anaby  


 
 
Karja

Karja

26 november 2011 22:04

va inne på svtplay men hitta bara sändingen med barbacka hoppningen å islansridningen. elle har dom skrivit fel datum på dom andra för de står 28 nov osv på dom å inte dagens elle gårdagens datum bortsett från de ja nyss titta på :( tänkte ju titta på de nu via playen =(
sv: hoppas de försvinner helt nu. för er bådas skull. fy va jobbigt att han har haft de så länge

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

26 november 2011 22:39

Då kommer nog dagens sändning imorgon på Play!!! Jag såg på islänningarna igår och det finns att se idag:)

Jo, det känns en aning drygt att det inte vill läka ut helt:( Kan också bero på att det har varit så varmt under hösten. Vanligtvis har vi -grader redan i början på oktober månad!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

26 november 2011 22:43

sv: okej. sen att de har vart så mycke varierande temperatur och väder me. men du ska se att de snart läker ut

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

27 november 2011 16:14

Jo, precis jag tror att värmen kan delvis vara "boven i dramat"!! Det är väldigt varmt för att snart vara december!!

Jag ska ringa min veterinär imorgon. Det svullna benet oroar mig en hel del...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards