anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Uppdatering av mugg idag.

Av anaby - 28 november 2011 16:19

Jag lyckades få ca 3,5-4 timmars sömn idag. Sedan var det bara att stiga upp..illamåendet och magontet tog överhanden Hade annars var tanken att jag skulle sova minst 2 timmar till. Har nämligen 1 natt till att jobba 

Steg allafall upp och åkte iväg till "Djurapoteket" som ligger drygt 1 mil bort. Jag väljer att hämta i princip alla medicin till T där för att allt finns nästan alltid hemma!! Och finns det inte hemma har de beställt så att det kommer inom någon timme  DET ÄR BRA SERVICE!!!

När jag kommit till Apoteket var det bara att gå och hämta det "receptfria" jag skulle ha först....hittade en liten bomullsförpackning med 100 gr för 28 kr   La den i korgen och gick vidare. Tittade på djuravdelningen och hittade där 1 kg hårdpackad bomull på rulle för 109 kr!! Lite skillnad i pris och framför allt lämplig storlek  Blev att byta förpackning och till det bättre. 

Hittade alsolspriten och tog 2 flaskor och 1 flaska klorhexidin. Dock fanns det ingen alcogel?? SUCK!! Fick hjälp av en kvinna från Apoteket som hittade ett annat märke men en stor flaska med pump. Det skulle vara likvärdigt så den fick det bli!! Bättre än ingenting i allafall  Skynda hem och packa "sjukvårds-kassen" och tog sedan bilen ner till stallet. 

Först Metacam....sedan tvättning, torkning och "sprit-bandage" på muggbenet och spritade frambenet med "spritgelen". Bandaget får sitta i ca 4 timmar innan jag åker ner och tar bort och smörjer all mugg med grankådsalvan. Det känns allafall väldigt bra att "bara" tvätta 1 gång per dag 

Tåliga hästen stog väldigt snällt idag   Tror att "värsta krisen" med att han har ont är över!! Kanske håller det på att vända!! Hoppas verkligen det för T:s skull  

Mockade sedan en andra gång för dagen...blev bara lite men jag har så svårt att INTE mocka när jag ändå är i stallet...vill ta bort alla högar jag ser...jobbiga kvinna 

Det fanns hö kvar sedan imorse. Så jag fyller inte mer på förrän imorgon istället.  Det fanns vatten kvar men förmodligen INTE tillräckligt mycket för "Herr´n"  För när jag hade mockat klart och skulle kratta till i vindskyddet..började T att gräva vid Termobaren  Han brukar göra så när han VILL ha vattnet utbytt och tycker att jag tar för lång tid på mig....Vem har sagt att hästar inte är smarta 

När jag ändå var och hämtade vatten tog jag med regntäcket ut. Det blåser rätt mycket nu så då kan det vara skönt för T att ha ett täcke på sig inatt. Vill inte gärna ha honom inne inatt när Hovis kommer imorgon....blåser det mycket imorgon får han stå inne då istället. 

Ska som sagt ner vid 19.00-tiden och ta av bandage och smörja. Då ska även T få sin lunch.

Väl hemma igen har jag förberett inför imorgon så att jag "bara" kan ta allt och åka ner till stallet när jag kommer från jobbet. Hjärnan brukar INTE riktigt vara i fas när man kommer hem på morgonen...då är det skönt att allt är "packat & klart" redan 

När jag kom hem och gick på toa visade det sig att jag har fått min mens  trots att jag INTE har ätit klart all medicin...men suck!!! Känns allafall skönt att konstatera VAD illamåendet och magontet beror på..var lite orolig över att det skulle vara magsjuka  ....hade dock räknat med att det skulle komma när jag "gick av" och på långledighet istället för nu Jag får nog helt enkelt konstatera att "Plan A" inte funkar och gå vidare till "Plan B" vid årskiftet istället....


Nu ska jag gå och fixa lite med middagen...blir en lugn kväll tills jag åker på jobbet. Mår för illa för att orka med någonting ikväll känner jag...suck!! Återstår att se om det går att äta någonting överhuvudtaget ikväll....

Ha en fortsatt jättebra måndag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby    

 

 
 
Karja

Karja

28 november 2011 17:16

skönt att de går mot de bättre me hans mugg snart e han mugg fri ska du se.
sv:tycker roffe rider väldigt bra me. skulle va kul å få träffa en från eliten=)

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

29 november 2011 12:29

Jag hoppas verkligen att muggen ger med sig under veckan nu!!

Roffe och Malin rider väldigt trevligt bägge 2...och är dessutom väldigt bra ambassadörer för ridsporten!! Sedan har vi en uppsjö med yngre ryttare på uppgång:D Alltid bra med återväxten underifrån;)

Jag har tränat för en hel del landslagsryttare under -80 och 90-talet. Det är jättenyttigt att ha en månadstränare utöver sin vanliga veckotränare!! Man lär sig grymt mycket..oftast bara små detaljer som gör så otroligt mycket i slutändan:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards