anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 december 2011

Av anaby - 5 december 2011 22:06

Jag måste säga att det är mycket härligt att åka till Willys och handla på kvällstid   Minimalt med folk och jättetrevlig affär   Vi började handla på Willys i samma veva deflyttade hit och öppnade upp.


Jag har beställt en julklapp till hela familjen som ingen förutom jag visste om  Hämtade ut den igår och idag fick L-O syn på den  Opppsss!! Det var lika bra att "krypa till korset" och erkänna att jag hade beställt på eget bevåg  Jag fick ett erbjudande om 50% så jag kunde bara inte låta bli!! Har längtat efter den sån i flera år!! Det blev en "Bullet Express" och en juicepress som man fick med gratis på köpet  Har tänkt inviga den imorgon!! Orkade inte ikväll  ....har en aning ont efter besöket på Kvinnokliniken idag. Men det går förhopppningsvis över till imorgon  Det blir bilder på underverket imorgon!!


Sedan har jag beställt skolkataloger till barnen. Det ville inte beställa några andra kort från fotograferingen utan bara skolkatalogen...vilket var helt ok  


Lite annat pappersjobb har vi roat oss med här hemma med också. Men nu är det klart och vi har nog koll på läget igen!!!


Julklapparna är planerade!!! Eller vi köper inga julklappar förutom till barnen. Jag bakar alltid istället och har gjort de senaste 8 åren. Tycker att det är så himla smidigt att baka!!! Brukar bli 4-5 olika sorter  Så jag ska sätta mig ner under veckan och planera vad det blir för typ av bak i år  I år blir det nog "bara" att baka till 4 st. När jag bakade som mest var det till 10 st....det var en aning för mycket  Då gick ugnen verkligen varm så att säga  Men 4 st är alldelens lagom att baka till   


Jag har tagit ut 1 semesternatt...på julafton....och fick beviljat häromdagen  Så nu "går jag av" på julafton och är ledig i 10 dagar istället för vanligtvis 9 dagar  Inte illa!!! Får se om jag gör bort T redan på morgonen så att jag kan sova i lugn och ro fram till 13.00...och "bara" titta till honom och ge mat och ...sedan bara ta en dusch och iväg och fira jul   Blir nog superbra det där!!!


Den enda julklapparna jag vill ha är "en frisk T" och ledig tid med familjen under jul och nyår och sist men inte minst lagom med snö så att det går att rida i vinter!!!


Nej, nu har jag svamlat klart ..igen 


Ha de gott så länge!!

Mvh anaby   

Av anaby - 5 december 2011 17:35

Ställde väckarklockan för att stiga upp i tid så att jag hann med att rida innan jag skulle åka iväg till Kvinnokliniken idag.

T såg nöjd ut när det var snö i hagen...han hann ju med att rulla sig igår i leran...så tyvärr hann jag få en "ler-inpackad-mammut" att borsta idag  Men det gick rätt så fort med Magic Brush!!! Jag tycker den är väldigt lätt och bra att borsta med 

På med sadel och träns och ut på en ridtur   T tyckte att det var lite läskigt att det var vitt ÖVERALLT idag 

Inget snubbel och knappt någon "hak i sko" heller= nöjd matte 

När vi kom till kyrkan och skulle fortsatta nedanför så var det en traktor som höll på med någonting i förrådsutrymmet de har där. Han körde då omkring mer eller mindre som en galning  Men jag ville ha förbi T...även om han blev lite stressad och tyckte att det var läskigt...förbi tog vi oss  Dock en aning stressad resten av ridturen men vissa saker får man helt enkelt ta som det blir....

Jag har både skrittat och travat lite trots att det var hårt idag. Det blev 3 st korta travsträckor och jag hade en väldigt nöjd häst efteråt  Sista travsträckan var riktigt, riktigt bra 

När vi kom hem till stallet var det dags att ta bort fleecelindorna. Jag tyckte att det såg riktigt bra ut!!! Ingen tvätt idag utan jag borstade försiktigt bort Socatilen med en borsta och la sedan ett "sprit-omslag" som fick sitta på i ca 5 timmar. Sedan fyllde jag på stora höhäcken med 4 säckar...mockade hage + vindskydd..medans en nöjd T åt ur höhäcken  

                 Favoritstället nr 2  ...vindskyddet är favoritställe nr 1  


Gjorde en runda runt elbandet på utbyggnaden på nya vinterhagen när jag ändå var igång...alla 3 elband var fulla i snö!! Tog bort på alla elband så att det INTE fryser fast och blir omöjligt att ta bort....

Bytte till helt nytt vatten i Termobaren...sedan var det bara att ta hem "tvätten för dagen" och skynda sig hem och duscha...

Hann med att duscha och sedan var det bara att åka till Sjukhuset!! Fick skjuts av snälla pappa  Det är så otroligt svårt att hitta en parkering på dagtid där...suck!! 

  Det gick bra att sätta in spiralen...eller ärligt ska jag väl tillägga att DET KÄNDES men det är ju en övergående smärta...så man får ju bita ihop och gilla läget helt enkelt  Är nöjd att jag fick en sån duktig Barnmorska som hjälpte mig  Om allt funkar som det ska och det inte blir värre än jag har haft det tidigare....ska spiralen bytas ut efter 5 år!!! Skulle vara guld om det här kunde funka nu!!

Säger samma sak till er som jag sa till Barnmorska:

Vad som än händer så kan det INTE bli värre än jag har haft det nu!!! Frågan är bara HUR mycket eller lite bättre det blir...det får framtiden utvisa!!  Jag är optimist Annars skulle jag inte orka med det här!!!

Ringde till pappa för hämtning och sedan när jag kom hem åkte jag ner till T för att ta bort "spritomslaget" och smörja och linda benen. Det såg mycket bra ut  Även frambenet fick sig ett spritomslag idag. Sedan klippte jag bort en massa päls just där muggen är...då blir det lättare att hålla rent och smörja 

T stog lös helt lugnt i mörkret när jag har på mig pannlampan för att se vad jag gör... och fixar och grejar...springer emellan vindskydd och höhäck...för att hämta och lämna grejer!! Han rör verkligen INTE en fena och står bara och väntar tills jag är klar med allt  

Får se vad min Veterinär säger imorgon eller på onsdag!!! Det ser betydligt mycket bättre ut med både svullnad och mugg än det gjorde bara för 1 vecka sedan   

Nu har vi ätit middag här hemma och ska iväg och handla lite mat. Vi har ingen mjölk hemma och det fattas även en massa annat ätbart som behövs under veckan  


Nej, gott folk!! Dags att göra ett ryck och åka till Willys och handla mat!!

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 5 december 2011 17:29

Fick en smärre chock när jag vaknade imorse och såg att det faktiskt var VITT UTE!!!!! Tjjoohhooo!!!

Tog några kort med mobilen på min väg ner till stallet  



Tittar man nog ser man T som en svart prick hela vägen ner  


 


Inte så många cm snö men det är allafall SNÖ  Och det har frysit på!!!!


   


Den här "stigen" i hagen började Wirren och Zimé att gå på under 90-talet...och T har fortsatt...den blir bredare för varje år  


Nu ser man någonting som liknar en häst nere i hagen  


     


Utbyggnaden till vinterhagen som är färdig och klar att börja användas så fort det kommer mer snö!!


   


Matte!! Äntligen är du här  


 


Vad ska vi göra idag???


Mvh anaby  

Av anaby - 5 december 2011 09:15

Vi fortsätter vår resa inomhus och datumet är 2010-11-24.


Vi börjar med travarbetet:




 
 


Lite trav på 8-volt:



Och vidare med galopp...




 


..i bägge varv 


Jag ska tillägga innan någon påpekar det att jag VET om att mina graningeridstövlar är korta i skaftet. Men det skiter jag i  


Mvh anaby      

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards