anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Det är inte lätt när hjärnan inte hänger med:S

Av anaby - 6 december 2011 20:31

Jag var ju och hämtade ut T:s nya muggmedicin på Apoteket och Höökspaketet på ICA...."so far so good".....glömmer självklart bort att ta in Höökspaketet från bilen   Vi har just nu bilen ca 100 meter bort under tak (carport) under vintern...så jag orkade inte gå tillbaka och hämta paketet  Latmask? Ja, lite  Tar bilen och åker ner till stallet för att fixa klart med T och släppa ut honom i hagen igen. Mötte en väldigt nöjd häst när han insåg att han skulle få gå ut igen!!! Lill-plutten  Han vill minsann inte vara inne i stallet i  onödan  Var väldigt lugn och snäll när jag smorde muggen och lindade benen igen. Sedan gick vi ut och T fick sin efterlängtade lunch   Hem och kliver ut bilen och går in...sätter igång tvättmaskinen med "dagens skörd" av paddar och lindor. Sätter mig i soffan och greppar datorn och kommer då på att jag ÄN EN GÅNG HAR GLÖMT Höökspaketet i bilen  Men suck!! Nu får det ligga kvar där till imorgon när jag kommer från stallet...blir verkligen intressant att SE om jag kommer ihåg det då  Hjärnsläpp?? Nej, då inte alls....har bara lagt hjärnan "på tillfällig vila" 





Fixade middagen och när barnen kom ner för att duka kom en stressa L-O hem och berättade att han skulle ut och äta middag med jobbet. Mer mat till mig och barnen  Sedan satt jag och barnen och pratade en massa "gamla minnen" från när de var små!! Otroligt roligt att de kom ihåg så många halvtokiga och tokiga saker  Sedan fick jag höra men det hände när du inte var hemma och det och det!! Hi hi!! Ja, det är mysigt att sitta och prata med dem och skratta  De är ju så stora nu mina grabbar!!! Fredrik fyller snart 18 år!!! Och Henrik 17 år!! Himmel jag är supergammal  Hi hi!! Tur att man inte känner sig så gammal...trots allt   Jag brukar säga att jag numera är minst (längdmässigt) i famijen men äldst (hi hi!!!)  





Jag har passat på att titta på hästhoppningarna från helgen när L-O ändå inte var hemma ikväll. Blir jättesugen på att hoppa!! SUCK!!! Får se när vi kommer igång med det igen...både jag och T måste både "krya på oss" och komma igång mer konditionsmässigt innan det ens är att tänka på!!!! Men jag hoppas att det blir under våren     




Nu ska jag och kisse rugga i soffan under min tjocka filt och må gott  och se på TV  


Ha en väldigt trevlig fortsatt tisdagkväll!!

Mvh anaby  

 
 
Bonnie

Bonnie

6 december 2011 21:26

Tar också ut den vettiga vanliga veterinären för tandfixet, funkar fin fint:)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

6 december 2011 23:09

Jag måste ärligt säga att det känns VÄLDIGT bra att veta att det finns fler som tar ut den vanliga veterinären för tandraspning!!! Tack och bock!! Man kan ju bli lätt halshuggen av vissa bara man andas att man inte tar ut en hästtandläkare:O Jag är jättenöjd med min veterinär:D Har haft samma "husveterinär" i 28 år och till sammanlagt 5 hästar nu:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

6 december 2011 23:24

de e ju så lätt å glömma saker, e samma här ibland. hoppas ni kommer i form snart igen =)

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 23:30

Det gäller minsann att hjärnan är i fas för att allt ska funka;( Fniss!! Blir nog bättre till imorgon...hoppas jag:O

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

7 december 2011 10:36

Min mamma brukade alltid säga: "har man inte i huvudet måste man ha i benen". Så sant som det är "gnäggat"...*L*

http://www.softsaddles.info

anaby

7 december 2011 15:44

Hi hi!! Jo, visst stämmer det;) Ibland blir man lite "tappad bakom bron" om man säger så;) Men idag verkar hjärnan vara i fas igen:) Jag kom nämligen ihåg att ta in Höökspaketet!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards