anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Kollat runt på kommande Börjesbeställningen ikväll:)

Av anaby - 6 december 2011 22:43

Japp!! Nu har jag börjat kolla runt lite på min kommande Börjesbeställning våren 2012 

Jag har bestämt mig för att "göra om" sommarhagen lite...till det bättre hoppas jag  Mot vägen blir det 3 rader med breda elband 40 mm för att "hålla folket" borta från hagen....behövs emellanåt  Sedan kommer övre elbandet i paddocken och runt resten av övre elbandet på hela sommarhagen att bli samma breda elband 40 mm. Den andra raden blir "vanligt" elband på 12 mm. Alla elband i hagen kommer att bytas ut till nytt i sommar!! Det kommer att blir jättebra och blir det som jag tror och hoppas kommer jag inte att behöva byta ut elbandet på hagen på väldigt länge efter det här bytet Nya längre stolpar ska i första hand bytas ut och fixas ut mot vägen. Det känns otroligt bra att ha "en plan" och tagit ett beslut om vad som ska göras  

Förutom elband och tillbehör till det blir det lite skor till T, en ny jolly boll ( den gamla är väldigt trasig), 2 st 4-pack med vita fleecebandage som ska färgas gula och röda, 1 vitt dressyrschabrak som ska färgas gult, 1 vitt allroundschabrak som ska färgas rött, hästgodis och Chevinal +....sedan blir det nog inte så mycket mer    Listan kommer nog att ändras lite innan februari när beställningen ska skickas men i det stora hela är det den här beställningen jag kommer att göra....med prio på elband och tillbehör till sommarhagen

Jag kommer att beställa vita schabrak och fleecelindor enbart för att jag vill färga och ha både gult och rött set komplett i både dressyr och allround...nu när jag har börjat på de färgerna   Annars är det ju som bekant rosa och brunt som gäller för den här lätt eller svårt "tokiga" qvinnan  Men vem har sagt att man ska vara helt frisk?? Hi hi!! Det bjuder jag på som vanligt  Jo, en vit huva ska köpas från Hööks och färgas gul också!! Då är alla färger komplett med schabrak, lindor och huvor  Jag jobbig?? Förmodligen  


  

Fick nyss ett samtal från min kära man   som är på väg hem från middagen med jobbet. Tur att man bor nära stan (3 km) så han kan cykla  

Både hundarna, katten och jag har myst i vardagsrummet ikväll framför TV Hundarna på golvet och jag och kisse i soffan    

Ser framemot att rida ut på T imorgon....ska vara sol och kring -4 grader vid lunchtid  ME LIKE!!!!

Får se om jag hinner med att öppna och komma ihåg Hööks paketet innan jag går ner till stallet imorgon...i så fall blir det kort på den röda utstyrseln  

Ha de gott och framför allt sov gott allihop!!!!

Mvh anaby  

 
 
Karja

Karja

6 december 2011 23:20

va e Chevinal + inte hört just den produkten förut. bra när man kan beställa på nätet =)
sv: ja de e ju mycke skönare nu när de e lite ljusare ute =) fint me snö bara de inte e för mycke :p

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 23:29

Chevinal plus är ett flytande vitamin & mineraltillskott som är väldigt smidigt att använda. Gick över till det för över 15 år sedan när min förra häst vägrade äta upp sina "grusmineraler";)Jag har köpt till en dospump som gör det otroligt lätt att dosera:D Min förra häst hade väldigt dåliga hovar...så jag provade Biotin utan större framgång...och Enzion...också utan större framgång. Men när jag började använda Chevinal plus började det synas STOR skillnad på hennes hovar!!! Samma ska har hänt med T:s hovar. Jag är jättenöjd med produkten:) Finns på Börjes artikelnr:5172 2,5 liter och 51725 5 liter.

Jag tycker det är smidigt och bra att beställa från både Börjes och Hööks. De har bra priser och utbud:) Man köper ju det man själv tycker är bra resten skippar man;) Hi hi!!

Lagom mycket snö är alltid bäst:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

6 december 2011 23:38

sv: jo de e ju så me hjärnan, mycke som ska funka för att man ska komma ihåg allt :P ;)
blir hovarna lite hårdare när dom får chevinal plus?
återstår ju å se hur mycke snö de kommer tills våren är här igen

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 23:44

Jag upplever att tillväxten blir bättre och hovarna får bättre kvalitet. T har väldigt bra hovar men nu är det ännu bättre:) När jag började ge C.P till bägge hästarna tog det någon månad så kunde man se skillnaden på hoven som växte ut motför den gamla hoven!! Går inte riktigt att förklara hur det såg ut men man kunde i princip "räkna" ut när man hade börjat ge C.P Min gamla Hovis var impad och tyckte helt klart att jag skulle fortsätta med det på Zimé (min förra häst)...vilket jag också gjorde. Vet inte hur det funkar på andra hästar men mina 2 senaste har "svarat" väldigt bra på det:D

Ähhh!! Snön smälter fort bort i april:D Vi ska inte oroa oss för det nu;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

6 december 2011 23:47

va bra att iaf dina hästar har svarat bra på de iaf =) alla hästar e ju olika. för mig räcker de om snön finns på jul sen behöver de inte komma mer snö annat än de e nåra cm som täcker marken.

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 23:51

Mina hästar har svarat bra på det. Men som du säger så är ju alla olika och man får prova sig fram vad som funkar. Jag är jätteglad att det funkade så bra på Zimé när jag provat i princip alla andra hovtillskott som fanns på den tiden:S Enkelt att dosera och prisvärt:D

Hi hi!! Jag har gärna ganska mycket snö så att man kan rida ordentligt på vägen...typ 20-30 cm packad snö=perfekt:D Men jag är ju norrlänning;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

6 december 2011 23:52

det kan ja hå¨lla med dig om men e ju mindre kul om dom kommer och plockar så de blir, hur säger man, platt å hårt så de sen blir för halt för att rida där när de fryser på å deo tinar

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 23:55

Det kan jag hålla med om!! Inte roligt med ren ishalka då går det inte att rida på ett vettigt sätt även om man har broddar:( Och sedan bara hårt underlag....

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

6 december 2011 23:57

sv: e ju så bra när man variera underlag även på vintern men de får ju inte bli halt får då e de ju sitta på bambi på hal is, inte kul när man känner hur hästarna kämpar för att få fotfäste.

http://www.myonelife.nu

anaby

7 december 2011 00:06

Vi har så mycket snö och is här att vi måste ha 4 broddar runt om. Annars blir det lätt "bambi på hal is-syndrom"!! Jag har dock korta broddar på T..det funkar bra för oss:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

7 december 2011 00:08

hade själv de syndromet förut, va en jädra stor fläck ja lyckades sv:kliva på men höll mig på fötterna ändå. vi hade de i vintras här nere med, gick inte å göra nåt än mindre gå dom få meter mellan hus å stall fick gå på gräsmattan för å inte vurpa.

http://www.myonelife.nu

anaby

7 december 2011 15:35

Jag har ramlat mer än en gång på isfläckar...det gör rejält ont:S Usch!! Bättre när det är rejält med snö istället:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

7 december 2011 05:59

sv:Vilket trevlig fynd du gjort.Förstår att du är glad över det.Jag har också köpt en hel del begagnat genom åren.En rejäl drös sadlar bland annat.Och jag är precis som du.Jag köper det jag gillar helt enkelt och märket spelar mindre roll.Dock när jag köper begagnat köper jag hellre kvalitet än kvantitet om du förstår vad jag menar.Och jag har verkligen tjänat på det genom åren också måste jag säga då jag turligt nog inte blivit blåst någon gång och alltid fått fina grejer som motsvarat mina förväntningar och mer därtill.=)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

7 december 2011 15:43

Jag är jättenöjd med stigbyglarna:) Har även köpt ett par Mark Todd säkerhetstigbyglar till halva priset...jättenöjd även med dem:)

Jag köpte min första begagnade passiersadel 1990, en hoppsadel och sålde den 2004 för samma summa som jag köpte den för;) Sedan var det dags igen 2009 med en passierdressyrsadel denna gång till T. Den sålde jag 2011 till en jättenöjd köpare när jag köpte min bomlösa dressyrsadel. Också en jättefin äldre sadel i bra skick. Man kan göra riktigt fynd bland äldre kvalitetssadlar om man letar runt lite:D Synd att folk oftast inte tar sig tid att leta...

Jag har också varit väldigt nöjd med den utrustningen jag har köpt begagnad. Har även köpt helt nya märkesgrejer på Tradera av en och samma människa många ggr...till en bråkdel av vad det skulle ha kostat nytt;) ME LIKE!!!

Jag förstår hur du tänker angående kvalitet vs kvantitet:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards