anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Bröt ihop under em:S

Av anaby - 16 december 2011 19:11

Ja, vart ska jag börja....jag har haft det väldigt jobbigt med blödningar i nästan 1 år nu. Efter mycket om och men fick jag för ca 1,5 veckor sedan en spiral insatt. Idag har jag haft blödningar i 17 dagar sammanlagt...det tär på kraft, energi och ork  


Det är jobbigt att INTE veta om det här kommer att funka....

att INTE ha matlust och vilja äta dagligen....

att ha blödningar och ha ont VARJE DAG......

att INTE orka upp ur sängen på morgonen och få anstränga sig för att kliva upp....

att tvinga sig ner till stallet och rida.....

tvinga sig till de mesta som "ska och behöver" göras hemma mm  

att inte orka med att göra saker som jag vill...suck!!! Är så less just nu 


Jag har verkligen "hållit god min" överallt...hemma...i stallet...jobbet...men nu i em "rann det bara över"  Jag orkade inte längre....Usch!!!

Skrek, grinade och kände bara att nu RÄCKER DET!!! SUCK!!!


  Vi har ätit middag, städat och fixat lite och det känns "rätt så bra" just nu. Dessutom tagit en lång varm dusch Det brukar pigga upp när man känner sig låg 

Ska göra iordning en stor kopp te och sedan "bara försöka vara" resten av kvällen. Får se vad jag orkar och hittar på imorgon. Har egentligen MYCKET att göra men känner att jag får nog välja bort någonting....om jag ska orka med dagen  Blir nog bra med rätt prioritering är jag övertygad om    


Nu ska jag förhöra sonen på lite läxa och sedan chilla!!!

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll och glöm inte bort att se "Svenska hjältar" Kl.20.00 på TV4  

Chilla lugnt  

Mvh anaby en aning knäckt just nu  

 
 
Edit

Edit

16 december 2011 19:43

ÅÅÅÅ :O( Skickar massa med kramar till dig <3 Kram

http://nalllis.bloggplatsen.se

anaby

16 december 2011 20:38

Tack och kram tillbaka!!!

Det känns lite bättre efter "utbrottet" så jag hoppas att det vänder imorgon:) Man måste "nå botten" för att komma igen har jag märkt...

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

16 december 2011 21:12

Massa styrkekramar till dig. De kommer bli bättre snart ska du se =)

http://www.myonelife.nu

anaby

16 december 2011 22:43

Tack!!! Kram tillbaka!!!

Jag har känt mig riktigt lugn ikväll!! Så utbrottet var nog "rätt" trots allt..släppte nog en massa spänningar tror jag. Ser fram emot morgondagen. Det gjorde jag inte i morse;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

16 december 2011 21:39

Men lilla gumman. ♥ Hoppas hoppas det ger med sig nu!! Förstår att det rinner över, jag skulle ha blivit galen för länge sedan.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

16 december 2011 22:40

Jag tror att det kommer att kännas bättre imorgon!! Utbrottet släppte nog en massa spänningar för jag har känt mig riktigt lugn ikväll:D Inget ont som inte för något gott med sig;) Det rann verkligen över under em:S Konstig känsla!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

16 december 2011 22:17

Fy fasen vad jobbigt:(

sv: Han är så extremt känslig med hovarna, klinikskodde honom när jag gick på strömsholm och hade så pass nära till kliniken.

Hoppet mellan lättklass och msv är ganska så stort, lättklass är ju trots allt upp till 120 vilket de flesta tycker är högt. Jag flippar ju ur på hopptävling, har pallrat mig runt på 1.10 på skolhästarna men jag blir så jäkla nevös så det är inte kul men jag hopptränade Musse upp till 120 bana, han är ju bara 152 i manken så det blir ju ponnyhoppning nästan;). Fullt tillräckligt och de flesta svensson ryttare kommer ju inte ens dit så jag fattar inte varför man ska ha msv hästar för att skutta runt småklasser, går väl bra första tiden när man kan rida på någon annans ridning men sen måste man ju hålla hästens nivå uppe och där går det åt skogen för att ryttaren inte har kunskapen eller viljan att lära sig, väldigt tråkigt.
Varju tyvärr ett gäng sådana ryttare även på strömman, de som hade pengar att köpa riktigt fina hästar och sen rida sönder dom:(

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

16 december 2011 22:38

Det känns som om det kan vända nu;) Man måste "gå i botten" för att kunna vända:S Det var en stor lättnat att "bryta ihop" idag...mycket spänningar som försvann förmodligen;) Tror att morgondagen kommer att bli bra...eller hoppas det allafall:)

Jobbigt med en sån känslig häst. Men det löser sig nog när du pratat med Hovis om nästa verkning:)Håller tummarna!!!

Visst är det så!! Att steget från lätt till Msvklass är stor och sedan från Msv till Svår är också enormt stort!! Jag har som jag sa tidigare endast hoppat enstaka hinder på 150 cm...stor skillnad mot att rida en bana...vilket många inte alls förstår:( Så jag klassar mig själv som en Msv-ryttare istället:)

Men du 120 cm på din lilla 152 cm är ju jättebra!!!

Du har helt rätt i att de flesta svensson inte ens kommer till LA så varför köpa en Porsche som man INTE har kapacitet att utnyttja... när man kan hoppa lika bra med en Folkvagn som fyller sin funktion bättre;)

Vet också tyvärr många ryttare som köpt dyra hästar som slutat hoppa efter ett tag:( Jag köpte 3 av mina tävlingshästar billigt och "red upp dem själv" från 0 - till Msv B med hjälp av en mycket bra tränare. Den 4:e hade gått någon Msv B med nedslag...han var DYR!! Jag började dock om från början med honom i LC och LB första tävlingarna och tävlade sedan LB och LA en hel säsong innan jag debuterade Msv B med honom....FELFRI runda vilket var hans första!!! En riktig superhäst och den bästa hästen jag både ridit och tävlat med:D Tabasco påminner väldigt mycket om honom!!! Så därför föll jag som en fura för honom 20 år senare;) Så kan det gå!! Hi hi!!

Många tränare som jag tränat för genom åren är av den åsikten att ALLA hästar i princip KAN gå en LA-bana....felfritt eller med något eller några nedslag...men ta sig runt gör de alltid!!! Speciellt med en ryttare som understödjer och hjälper till:D

Tur att man är olika som personer och tänker olika vad man vill köpa och ha för typ av häst:) Gissa vad jag har fått för kommentarer angående Tabasco...som är en fd. travhäst...jag som har tävlat halvblod;) Tur att man inte bryr sig speciellt mycket:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

16 december 2011 22:53

sv:isen kan ju kvitta men frusen mark e ju skönt o ha som omväxling från leran.har väl inte vänt på dygnet så sett, e bara att ja inte kan somna alls just nu. men ska ta en tablett om en liten stund så jag får sova ordentligt innan jag åker ner.
de brukar bli bättre när man har fått ett litet utbrott eller vad man ska säga

http://www.myonelife.nu

anaby

17 december 2011 12:05

Precis!! Isen kvittar men det är skönt att det har frusit på:) Här har det snöat lite och sedan frusit..så det är rejält halkigt nu:S Dock ingen lera;)

Hoppas att du fick sova inatt så att du orkar med resan idag!!

Jo, man brukar känna sig bättre efter ett "utbrott"..som tur är;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards