anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av anaby - 4 januari 2012 20:03

Idag på em hade jag fått ett mail från Börjes!! Konstigt tänkte jag och kom INTE på VAD jag hade gjort för beställning därifrån nyligen? Hmmmm!! Efter en stund "trillade 5 öringen ner"....det var ju så klart YLLETÄCKET som var på väg hit   Jag skickade tillbaka det jag fick hem med Börjesbeställningen då det var fel storlek!!! Skickade iväg det i fredags och det är redan på väg hit!! Jiiippiieee!!! Det är inte lätt att ha hjärnan i fas när man har jobbat natt  Tänkte använda det som ett "framtida" tävlingstäcke till T sedan  Det är ett ganska tunnt riktigt snyggt  blått ylletäcke och kommer att funka bra till ändamålet  Jag har även ett jättefint BRUNT fleecetäcke köpt på Hööks för något år sedan som jag kan altinera med. Blir nog superbra det där!! Man måste ha en plan och dröm om man ska orka jobba vidare med hästen och sig själv i framtiden   


Jag kommer att fortsätta jobba med det "blivande" spikmattetäcket och nackgrimman under veckan och helgen!!! Bilder på det kommer allt eftersom  Sedan ska Henrik ta några "porträttkort" på mig och T under helgen med sin nya systemkamera  Förhoppningsvis kan jag byta ut någon av bilderna till en ny header på bloggen   Jag kommer även att fixa ett annat sidepull under nästa vecka. Jag ska göra en annan variant...med ett "halv-sidpull" med crubstrap  Har redan gjort iordning allt som behövs till det   Blir spännande att se hur det blir!! Sedan får jag se om jag knyter en egenhändig repgrimma framöver...kanske någonting att göra under helgen när jag ska jobba!!! Har både beskrivning och rött rep....ska klura på det och se hur bökigt det är att göra själv   Jag pysslar vidare med mina små projekt...sakta men säkert  


Nej, nu ska jag fortsätta se på TV tills jag ska åka iväg till jobbet!!
Ha de gott så länge!!

Mvh anaby   

Av anaby - 4 januari 2012 19:09

Det var riktigt obehagligt att åka hem imorse efter jobbet   Spåret på vägbanan var pest och pina...man hoppade från sida till sida och det kändes som om jag hela tiden skulle stöta in i bilarna bredvid på den 2-filiga vägen   USCH!!! Trots att alla bilarna körde väldigt sakta idag....tror inte att det var någon som höll "vanliga" hastigheten....När jag vaknade på em och läst dagstidningen på internet såg jag att det hade hänt i bilolycka en stund efter jag passerat tunneln!!! Opppssss!!

Hade ställt klockan på 15.00 men vaknde till vid 14.00 så jag steg upp och försökte piggna till innan jag skulle gå ner till stallet  Det hade snöat rejält under dagen idag...igen!! När ska snön ta slut?? Aldrig känns det som 

Gick ner till stallet och började med att skotta bort snön vid vindskydd & grind, runt hörnet och där skottkärran står. Höhäcken fick vara idag....får se om jag tar det imorgon istället  Varken ork eller energi var på topp idag...så jag skottade endast det jag absolut måste idag...får ta resten imorgon istället  Det kommer nog att snöa mer under natten...skulle jag tro  Ska man skratta eller gråta?? Det är frågan    Sedan var det bara att sätta igång och mocka...kan säga att jag speciellt idag var tacksam över min alternativa "lilla" dyngstack runt hörnet  Under natten hade nämligen all snö rasat från stalltaket!! Det innebär att man inte tar sig in i dyngstacken eller kan dra undan skjutdörren....pratade med pappa som ska skotta där senast imorgon. Är en hel del annat för honom att skotta undan först...så stallet får en senare prioritet. Men jag VET att det blir gjort och det är huvudsaken 

När allt var klart kring T...var det dags att sanera elband IGEN!!!! Enda nackdelen med att ha elband på vintern när det snöar mycket  Än en gång är jag jätteglad att utbyggnaden av hagen med elbanden INTE är större!! Det är lagom att sanera bort snö från det som är nu!! Speciellt när det MÅSTE göras mest varje dag nu under mycket snönederbörd!!! Förhoppningsvis blir det lugnare under nästa vecka...hoppas jag  

När allt var klart var det dags att ta in T och sedan gå hem. Hann bara gå uppför backen hemma så kom Hovis för att hämta upp mig!!! Mycket tidigare men det var helt ok    Åkte ner till stallet för att sko T. Idag var "Herr´n" stökig som han inte brukar vara...är väldigt säker på att han är "ostimulerad" då vi bara har hunnit med att  travat i några dagar!! Det gick dock bra och Hovis förklarade att han INTE tyngde ner på honom utan bara var allmänt stökig. Nu kommer vi allafall att kunna rida mer ordentligt när det kommit snö och nya broddar 

Släppte sedan ut en överlycklig T som fick sin lunch  Städade efter mig i stallet och gick sedan hem för att sätta mig vid dukat bord och äta middag 

Nu ska jag dricka lite te och sedan rugga framför TV innan det är dags att åka till jobbet igen!! Kommer att kännas skönt när jag kommer hem imorgon...och ännu bättre när jag har sadlat T och är på väg ut på ridtur vid lunchtid Men innan dess blir det först att jobba 1 natt till och sedan sova några timmar när jag kommer hem 

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards