anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av anaby - 16 januari 2012 21:14

Jag vaknade otroligt sent idag   Men pga av att jag tyvärr somnade 1 timme på eftermiddagen igår eller "small av" är väll rätt ord  kunde jag inte somna förrän 02.30  ....har dock sovit 10 timmar inatt så jag känner mig otroligt mycket piggare idag  STOR SKILLNAD MOT IGÅR!!!

Allafall så blev jag ju en aning sen till stallet och hann inte alls med det jag hade tänkt idag

Började med att rida T. Idag blev det samma väg som förra gången dvs vi började från andra hållet mot "älvutsikten". Vi hade en otrolig tur för det var knappt någon på vägen idag  Vi kunde trava ganska obehindrat en längre sträcka innan vi behövde sakta av första gången. T skötte sig superbra trots vila i 3 dagar   Det blev nästan 1 km trav innan vi saktade av till skritt igen....skrittade en kort bit och sedan trav till kyrkan....vände....lite skritt och sedan sista travsträckan. Då satt jag ner för första gången på flera månader och tog ihop honom rejält  Lite jobbigt tyckte T men lyssnade bra på matte  Skrittade på lång tygel hem...VILKEN HÄRLIG RIDTUR  Är verkligen jättenöjd och trodde att han skulle vara mer hysterisk pga vilan.

  Blir samma tur imorgon och sedan vila på onsdag. Då har jag helt andra planer än att rida och vara i stallet 

Väl hemma blev det lunch och magnettäcke. Jag tvättade bort Vegebomsalvan med vanligt vatten....eller torkade mer eller mindre bort det. Gick jättebra!! Nu är det bara lite kvar på ett ställe. Det lär nog försvinna under veckan  Sedan ringde L-O och funderade VART jag var?? Vi skulle åka och hämta hundarna vid 15.00 och klockan var nu 14.45 och jag var inte alls klar   Bad om 45 min till och skyndade mig att mocka, trampa ner hö och fylla nytt vatten. Hann inte hem på utsatt tid men var samtidigt inte allt för sen...så jag tror att jag är förlåten 

Var bara att rugga upp sig och sedan åkte vi iväg. Åktiden är ca 1 timme. 

Gissa vilka som blev överlyckliga när vi kom!! Hundarna var verkligen glada och hysteriska  Vi åt middag hos svärföräldrarna innan vi åkte tillbaka. 

Har nu nyss landat hemma och sitter och ser på CSI...medans jag nålar reflexhuvan  Ska se om jag hinner sy den i någon reklampaus....så att jag kan prova den imorgon  Väntar dock med öronen till imorgon. Måste mäta och se om de blev för stora...så att jag ev. måste klippa bort lite tyg innan jag syr ihop dem.

Tyvärr hann jag inte med att prova någonting av det andra "pysslet" som jag hade tänkt  ...men det ligger nere i stallet och är redo för provning imorgon istället   

Nej, nu ska jag fortsätta nåla på reflexhuvan så att den blir klar ikväll!!! Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby        

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards