anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av anaby - 21 januari 2012 19:39

Tja, vart ska jag börja....eftersom spiralen är borta så fick jag min mens och "blodbad" i onsdags...sedan har det eskalerat och blivit värre och värre för varje dag   Somnade kl.01.00 igår och vaknade kl.03.00 med fruktansvärd värk i magen....kändes som en kniv i magen  och "blodbad"...suck!! Var glad och tacksam att det inte farit i sängen...pga att jag endast för 2 timmar sedan intagit både smärtstillande och blodstillande kunde jag inte ta mer tabletter...utan fick nöja mig med nackmagneten på magen och att sätta igång värmedynan istället. Lyckades somna om till slut och vakande vid 07.30 när det var dags för nästa "blodbad" och "kniv i magen"...då kunde jag ta värktabletter och blodstillande  Tack och lov!!! Somnade om och sov till kl.11.00  Då jag steg upp. Sedan var jag grymt seg och sliten...men kl.13.30 gick jag ner till stallet för att fixa med T idag. Började med att fylla på hö i höhäckarna och passade på att dra ut 1 till säck med halm till vindskyddet innan jag ringde L-O och sa att jag var redo för höbalen  Hann med att mocka klart i vindskyddet innan han dök upp med balen. Gick rätt så bra att få in balen idag. Nu står den på plats och ska öppnas imorgon och jag ska även passa på att fylla på en massa hösäckar så att det finns färdigt vid nästa påfyllning av höhäckarna 

När jag kom ut till vindskyddet hade T redan börjat fylla på halm i vindskyddet  Halva säcken var tom...och han tittade på mig precis som han tänkte....men skynda dig kvinna!!


 


Jag har mycket att pyssla med för att få ut halmen  Tömde ut det sista och mockade sedan i hagen. Fyllde sedan på vatten i Termobaren innan jag gick hem för dagen. T var både nöjd och glad att kunna ät hö från stora höhäcken idag 



 


Skulle egentligen har skotta av hästtransporten idag men orken fanns tyvärr inte  L-O var jättesnäll och skottade bort det som gick runt omkring den med traktorn idag  UNDERBART!!! Känner jag mig piggare tar jag resten imorgon  Det är väl egentligen taket som är viktigast att ta så att snön INTE fryser fast där    

Jag och L-O hade betämt att vi skulle åka till Jula för att titta på lite REA-kläder som de har veckan ut. Sagt och gjort!! Efter en dusch drog vi dit. Vi hittade bla "torg-vantar" i fleece otroligt billigt till mig, L-O och Fredrik....för endast 35 kr!!! Tyvärr fanns varsel-regnstället som jag hade tänkt köpa inte i min storlek...typiskt!!! Ja, så kan det gå. Vi var allafall nöjd med det vi fick med oss hem 


Sedan blev det middag och nu sitter vi framför TV med allt möjligt gott framför oss!!! Jag har bla vin, te, körsbärslikör, chips & dipp, skruvar och rostad majs....bara en bit bort på bordet Nu ska vi se på TV och chilla  Jag känner mig lite piggare motför vad jag var i morse. Jag hoppas på en "god nattssöm" och mer energi imorgon!!! Det enda som är positivt just nu är att detta är mitt SISTA BLODBAD!!! Står jag ut med det här är det över sedan....DET KÄNNS OTROLIGT BRA  Så jag tänker "bita ihop" ordentligt och bara "gilla läget" dessa sista veckor!!! Sedan säger jag: DET ÄR SKÖNT NÄR DET ÄR ÖVER!!!

Nej, nu ska jag njuta av kvällen tillsammans med min kära man   och äta gott och dricka gott innan det blir dags för bädden!!

Ha en jättesuperduperbra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

            

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards