anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av anaby - 22 januari 2012 21:46

Jag har pysslat lite medans jag har sett med ett halvt öga på hästhoppningarna   Jag såg grundomgången på Henrik, Angelica och Roffe!!! Och sedan Angelicas omhoppning. Ska se resten lite senare...har ju spelat in det som tur är  

Jag började med att lägga ut fleecetäcket med hals och sedan lägga teddytyget ovanpå för att se hur det såg ut. Teddytyget är lite kortare på sidorna men ca 10 cm längre istället. Jag klippte ett hack där jag anser att täckesspännet ska sitta. Ska ta med täcket imorgon och se hur det blir...om jag fortsätter att klippa upp det eller om jag måste "tänka om" och göra på något annat sätt. Det lär ju visa sig 


 


Så här ser teddytyget ut  Mer bilder på det kommer imorgon!!

Sedan var det reflexhuvans tur!!!

Jag tror och hoppas att jag fick till modellen till det bättre  Den blev lite längre i nacken och sedan kortade jag in den på sidorna vid ögonen så att den ligger bättre där. Ska mäta med den "gamla" imorgon och se 1 gång till HUR det ser ut vid öronen...sedan får jag göra hål på den nya och mäta in den...innan jag syr fast öronen 


 


Urklippt och nålad!!!



Sydd och redo för provning  


   


Öronen var en aning breda  så jag kortade av dem lite....


   


Öron och huva redo för provning imorgon 


Nu blir det inget mer pyssel ikväll utan jag fortsätter imorgon 


Ha de så länge!!

Mvh anaby     

Av anaby - 22 januari 2012 18:45

Det var tungt att ta sig ner till stallet...typ bly i benen   Men så trevligt när jag väl stog i stallet  Även om man är trött och sliten tycker jag att det är skönt att röra på sig lite...och jobba lite i lagom takt. Då brukar jag må betydligt bättre efter ett tag. Hjärnan får tänka på någonting annat ett tag 

Jag började med att rida T i hagen barbacka. Provade den nya teddypadden under barbackapadden. Den funkade bra  Jag ska bara klippa och runda av hörnen på vissa ställen sedan är jag nöjd  Passade även på att klippa bort några "strån" som jag glömt när jag klippte manen under veckan. Har sett dem när jag ridit men sedan inte hittat saxen och glömt bort att fixa det Men nu är det gjort   Jag provade även reflexhuvan och den ska modifieras om lite...bla vill jag ha den längre ner vid öronen och kortare framtill vid ögonen. Tror att jag har koll på VAD som ska ändras och inte nu  Idag red jag med "ponny-hackamoret". Det gick fina fisken!!


 


Gammal bild på barbackapadden.


 


Gammal bild och enda bilden på "ponny-hackamoret" såg jag just ....



T var väldigt pigg och busig... och tyckte nog att det var otroligt tråkigt att "bara" skritta i djupsnön i hagen idag..och inte få trava ett enda steg Vi tränade på halt, ryggning och framdelsvändningar. Inga som helst problem!! Han lyssnar direkt på allt och vill verkligen vara till lags   Det blev en ridtur på ca 10 min...allt jag orkade med idag  Men bättre med lite "hjärngympa" för Herr´n än ingenting alls 

Sedan fick T sin lunch och jag trampade ner hö, mockade och fyllde på vatten. Efter det var det bara att börja med höet. Bort med plast och nät och sedan börja packa säckar. Det gick otroligt bra även om det tar lite längre tid när kroppen är en aning trött. Men allt går om man är lite envis   Jag packade 12 stora hösäckar idag. Sedan rev jag ut resten av höet som var kvar av balen. Ska packa resten imorgon och borde bli kring 5 säckar till. Är så otroligt skönt att ha packade hösäckar så att man bara kan fylla på höhäckarna när det behövs  Det tar lite tid men är otroligt mycket värt i slutändan 

L-O skulle göra middag idag och vi bestämde en senare tid än vanligt så att jag fick mer tid i stallet för att hinna med det jag hade tänkt  Underbart att sedan bara ta en varm dusch och sätta sig vid dukat bord  Sån där lyx som man uppskattar enormt mycket 

Sitter just nu i soffan med en stor kopp te och väntar på att Dexter ska börja på canal +. Sedan ska jag pyssla lite med reflexhuvan och teddytäcket... när L-O och Fredrik ska gå ut och basta. Hästhoppningen ska spelas in och ses senare..tänkte jag  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

Av anaby - 22 januari 2012 11:31

Den här natten har varit bättre än natten innan   Jag har vaknat och haft ont men inte alls lika mycket och inget blodbad även om det varit stora mängder...tack och lov!!! Förhoppningsvis är det "värsta" över nu  Jag hoppas på det bästa!!!


L-O skjutsade mamma och pappa in till stan igår vid 07.00-tiden på morgonen då de skulle iväg på en bussresa för att se på en revy och sedan dagen därpå (idag) gå en sväng på IKEA innan de skulle åka hem Pappa hade skottat snö i nästan 2 dygn innan resan!!! När det snöar som mest....som det har gjort senaste tiden...skottar han snö 20 timmar per dygn (utöver sitt ordinarie heltidsjobb som företagare) för att hinna med att skotta bort snö överallt på sin lott. Han sover i snitt 2,5-3 timmar per dygn när det är som värst snöoväder....jag ska tillägga att min pappa är 69 år...snart 70 och jobbar betydligt MER än de flesta andra människor jag känner!!! HELT OTROLIGT att karl´n orkar stå upprätt!!! Jag tror själv att jag har "ärvt" lite av honom och klarar därför av att jobba natt så otroligt bra som jag gör.

Därför var det en välbehövlig "minisemester" de åkte på igår    Han borde ha sovit som en stock inatt      


Jag hade beställt fler vita stora temuggar med mamma från IKEA  Nu ringde hon och berättade att det fanns ROSA likadana muggar!!! Hi hi!!! Så nu fick det blir rosa temuggar som följde med hem istället  Det blir intressant att se rosafärgen på dem 


Jag ska chilla en stund till framför TV och samla lite energi och sedan gå ner och rida barbacka på T  och efter det öppna höbalen och fylla hösäckar. Det är det viktigaste "jobbet" nere i stallet idag  Sedan blir det lite pyssel hemma ikväll  Bilder på det kommer senare under kvällen!!


Ha en fortsatt jättebra söndag allihop!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards