anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Dags för nattskatan att krypa ner i bädden;)

Av anaby - 23 januari 2012 00:36

Nu har jag sett hela sändningen av kvällens hästhoppning   och sett många duktiga ekipage   Just nu har Sverige väldigt många duktiga hästar och ryttare!! Håller med Lotta Björe när hon sa att vi hade en mycket bra "lägsta" nivå idag....2 st nollor och vidare till omhoppning och 1 ekipage med 1 tidsfel...i en WC-hoppning  Alla 3 fick dessutom viktiga WC-poäng!!!

Man blir ju så himla sugen på att tävla så det finns inte!!! Kan riktigt känna adrenalinet pumpa i omhoppningen 

Har jag tur kommer jag igång med hoppträningen framåt sommaren. Jag ska se till att både jag och T är i god form innan vi sätter igång för att bägge 2 ska få bästa möjliga förutsättningar när vi börjar igen Jag som trodde att jag skulle kunna börja jogga igen redan i höstas  men det har ju kapitalt skitit sig....orken och energin har inte funnits på evigheter..suck!! 

Så fort jag har återhämtat mig och kunna rida i några veckor efter operationen ska jag sätta igång och jogga korta sträckor igen. Jag vet att både kroppen och kondisen mår mycket bättre av det. Det innebär också att jag kommer att orka med hoppträningarna bättre!!! Det kommer definitivt att behövas från början 

Några speciella planer eller mål fram till sommaren kommer jag inte att lägga i nuläget utan det enda som jag kan säga på rak arm är att jag SKA börja hoppträna igen och börja jogga. När vet jag inte riktigt...men det kommer att bli av framöver när vi är redo bägge 2 Det känns bra att kunna börja "tänka framåt" igen!!!  


 


Bilder från den "gamla goda tiden" när det var tävlingar som gällde för anaby    

Wirbelwind och jag på regionala hemmatävlingar augusti 1990  DRÖMHÄSTEN som var så underbar att både rida, hoppa och tävla!! Otroligt saknad och älskad  Gjorde ALLTID sitt bästa!!! Somnade in 1997 pga sjukdom   



Comtesse och jag på nationell A-tävling på hemmaplan juni 1985. Tror att det här är en Msv B-klass. Hästen är ca 157-158 cm hög men hoppade HUS!!!! Hade både kapacitet och ett otroligt hopphuvud  


 


Comtesse och jag på en lokal tävling i Nordmaling hösten 1983. Hästen är 5 år och jag är 16 år här.


 


Lord Courette och jag på framhoppning i Kiruna regional tävling juni 1988. Har för mig att vi debuterade Msv B på den här tävlingen med 4 fel  


Jag har väldigt dåligt med bilder på Zimé när jag tävlar  ...mest filmer. Det blir lätt så när man åker ensam och tävlar. Man har fullt schå att få någon att filma när man ska rida  

  


Nej, nu väntar bädden för en trött nattskata  Hi hi!!

Ha de och sov gott!!

Mvh anaby   

 
 
Hanna

Hanna

23 januari 2012 13:30

Älskar första bilden, hästen ser hur lycklig ut som helst och du har världens fighterface!

http://www.hannaforsberg.blogspot.com

anaby

23 januari 2012 22:15

Visst är den härlig:D Han hade en sån trevlig uppsyn och var alltid positiv till jobb:D UNDERBAR HÄST!!

Japp!! Där var man koncenterad minsann;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

23 januari 2012 13:34

Det är så härligt med gamla bilder! Måste säga att jag är väldigt förtjust i fuxen, otroligt söt:)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

23 januari 2012 22:19

Ibland är det härligt att få drömma sig tillbaka och komma ihåg "den gamla goda tiden";) Hi hi!!

Hon hade en otrolig utstrålning!! Såg mycket större ut än hon var och var otroligt storhoppande:D Såldes till Stockholm efter min juniortid. Ingen speciell stam på henne heller...då pappan var en kasterad ridskolehäst i Stockholm visade det sig efter lite efterforskningar;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards