anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av anaby - 28 januari 2012 19:27

Idag var det vilodag för T   och mig  mest mig tror jag 

Jag tog det lugnt på fm och låg och drog mig i sängen länge=LYX  Åt frukost och såg på TV en stund innan vi sedan gjorde oss iordning för att åka och handla mat. Först förbi på ICA och hämta ut ett paket...sedan vidare till Rusta för att köpa "sura remmar"  Jag äter inte mycket godis förutom sura remmar, bilar och liknande. Just nu har jag "hakat upp" mig på sura remmar  Till slut vidare till Willys för att handla mat 

Landade hemma och började med middagen direkt och sedan tog jag en prommis ner till stallet för att fixa allt klart kring T  Jag måste säga att det är LJUST ute nu även på kvällarna  Det känns i både "kropp & knopp" att man blir så otroligt mycket piggare och gladare när det är ljusare ute!!!! HÄRLIGT!!!

Jag ställde mig i snödrivan för att släppa förbi en taxi på väg ner till stallet...då fick T syn på mig och gnäggade som bara den  Tur att ingen såg mig prata med min häst 200 meter bort....de hade nog funderat på om jag var riktigt iordning 

Gick snabbt i stallet idag...gav mat...trampade ner hö...mockade hage....och vindskydd...fyllde på vatten...KLAR  Gick för att mysa en stund med T som stog och åt vid stora höhäcken=favoritplatsen 


 


            Sedan var det dags för en prommis hem igen!! Väl hemma var det bara att ta på sig "öronskydd" då L-O höll på att dammsuga med vår nya dammsugare...den låter en hel del och även högt och min tinnitus mår INTE så bra av det   Jag känner relativt omgående att jag börjar "kallsvettas" efter ryggen av ljudet från den. Så jag satte på mig öronskydden och gick sedan för att svida om från stallkläder  

Vi ska se en film på canal + som börjar kl.21.00 som heter True grit..med bla Jeff Bridges. En westernfilm. Tror dock att den är bra då den fått bra kritik  Det lär ju visa sig om inte annat  

Jag har bunkrat upp med sura remmar, te, vin och chips  Så jag tror att jag överlever filmen varese den är bra eller inte 

Nej, nu ska jag fortsätta se på TV en stund till innan vi byter till "rätt" kanal 

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards