anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av anaby - 5 februari 2012 23:35

Vi packade in vatten, vintertäcke och hovslagarutrustning och tog bilen ner till stallet. Det gick jättebra att ta på skon!!! T skötte sig bra  och L-O är otroligt duktig   Jag passade på att kolla de andra skorna och broddarna. Allt satt fast ordentligt

Nu blir det ridtur för oss imorgon  Gissar på att det kommer att gillas av "Herr´n"  

T blev minst sagt glad när jag tog ut honom i hagen igen....blev några bocksprång...trots att det var -18 grader ute  Tala om "utehäst" 

Han gick direkt och började äta hö ur stora höhäcken 



  Gammalt kort från vintern 2008. Tycker om hans uppsyn   även om täcket är tuggat på fram på bogen  


När vi kom hem tog jag en VARM dusch och himmel så skönt det var!!!! HALLLEEELLLUULLJJJAAA!! Hann just bli klar lagom till Dexter började  Fortsatte att se på "Firman" på 3:an och sedan även "NCIS-NY" på 6:an...och sist men inte minst avsnitt 4:a av Ponnyakuten!!! En helkväll med diverse serier...perfekt för en "TV-serie-nörd" 

Jag tyckte att det 4:e avsnittet av Ponnyakten var riktigt bra!! Daniel Zetterman verkar riktigt bra som tränare...tycker om hans otroligt lugna sätt gentemot både barn och ponnyer Och mentala couchen Andy han var ju helt superbra  Tänk att få träffa honom några ggr...sedan hade man allt självförtroende man behövde för att börja tävla igen    Hi hi!!



Jag är trött som bara den men otroligt glad att jag har orkat med att jobba 7 nätter igen trots problemen jag har med "mens-helvetet"....nu väntar 9 dagars ledigt och sedan 7 jobbarnätter till innan det blir operation. Det SKA gå!!! Men framför allt SKA jag orka med allt tills det blir dags  



Under veckan ska jag åka till NUS och träffa Narkosläkaren, Operationskordinatorn och ta en massa prover. Jag känner mig lugn inför operationen...det är bara några frågor som jag har att ställa. Men jag tror att jag har "koll på läget" och vet vad som kommer att hända  


Nu väntar bädden!! Jag kommer garanterat att sova som en stock inatt!!!

Ha de och sov gott!!

Mvh anaby  

     

Av anaby - 5 februari 2012 16:55

Jag tog mig faktiskt ur sängen vid 13.00-tiden som jag hade planerat  Dock var jag jättetrött...inte så konstigt  Gjorde mig en stor kopp med te för att "vakna till & tina upp"...blir alltid frusen när jag har jobbat natt och sovit lite 

L-O var redan hemma från utställningen!!! Och det hade gått jättebra  Domaren tyckte väldigt mycket om Peppis!!! Han fick trevliga omdömen MEN tyvärr har han för mycket brunt och svart i pälsen för att vara rastypisk  Så det drog ner på poängen. Nu blev han 2:a istället för 1:a MEN vi är JÄTTENÖJDA ÄNDÅ!!! Allt kring hans typ och kroppställning var med betyg väl godkänt  Och det är samma hund som kommer hem igen  Han hade skött sig jättebra och inte skällt en enda gång!!! Han har verkligen ett superbra och trevligt temperament den där hunden 


 


Vacker som en tavla  Men som man även ser på korten har han mycket brunt och mörkbrun/svart i sig... för oss gör det absolut ingenting!!! Jag tycker han är så otroligt fin och annorlunda i just färgen mot för andra norrbottensspetsar  




   



 

Nu väntar 1 utställning till för Peppis i år!! I slutet på april  Det ska bli riktigt spännande att se vad han får för bedömning där Förhoppningsvis blir det även några jaktprov för både Peppis och Atlas under hösten  


Såg lite på TV och piggnade till och tinade upp  ...innan jag tog bilen ner till stallet. Hade med mig varmvatten som T fick att dricka inne i boxen. Gick och hämtade honom ganska omgående så att han fick äta sin lunch inne idag. Tog hem vintertäcket på tork och för att värma upp i några timmar och tog istället på honom magnettäcket. Han var riktigt lugn och fin inne i boxen

Han ska få stå inne i några timmar och sedan åker vi ner efter middagen så att L-O kan slå på tappskon. Blir väldigt bra att kunna rida imorgon  Ska dessutom endast bli kring -12 grader då  RENA RAMA SOMMAREN 

Innan jag åkte hem med täcke, krubba (som också behöver tina upp) och annat mockade jag och gjorde iordning allt ute i vindskyddet så att jag bara kan släppa ut honom där när vi är klar med tappskon. 

Nu väntar middag och när T är klar senare ikväll ska jag ta mig en varm dusch och ett fotbad!!! Ska bli så otroligt skönt  

Nej, dags att lägga på en rem med middagen!! Magen kurrar ordentligt nu  Det var 12 timmar sedan jag åt någonting 

Ha en superduperjättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby               

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards