anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Otroligt fint väder idag!!!

Av anaby - 20 februari 2012 16:59

Det tog lite tid att samla kraft och orka ta sparken ner till stallet. När jag väl är där nere känns det jättebra!!! Det är ju tur det   När jag kom ner möttes jag av det här!! T hade fått besök i hagen 



När fåglarna försvann och täcket och benlindan kom av blev T mycket nöjd  Benet ser riktigt bra ut idag!! Blev endast liniment och sedan får han gå utan benlinda idag så får jag se hur det ser ut imorgon....

När T åt sin lunch passade jag på att dra ut det sista av höet i stora höhäcken och sedan börja mocka i vindskyddet. Det har precis som jag säger på filmen INTE snöat in mer snö!! TACK OCH LOV!!! Det såg riktigt bra ut när jag kom ner  Fyllde på med lite torv i "kiss-hörnet" och sedan 1 säck med halm och ca ½ säck med hö ovanpå halmen. T äter nämligen ALLTID halm när jag lägger in...inga problem i vanliga fall men nu har jag lite brist på halm...så därför la jag hö ovanpå. Förhoppningsvis äter han upp höet istället  Det lär ju visa sig imorgon om inte annat 


Passade på att filman lite inne i hagen när det var så fint väder idag. T har INTE gått efter spåret runt hela hagen utan istället genat i mitten och på så sätt tagit sig ner till utbyggnaden och "rullstället" eller kratern...för den dagliga rullningen  Det gäller att vara lite påhittig  Här kommer filmen:



Det gick som sagt relativt fort i stallet idag. Ingen borstning heller  ...får ta det imorgon istället. Planen imorgon är att skritta och ev. trava lite. Får se hur det ser ut med svullanden på bakbenet och sedan bestämmer jag mig för hur ridturen för dagen blir  

Innan jag tog sparken hem passade jag på att ha en "kli-stund" med T. Först en liten film på en liten kli & mysstund....dock lite svårt att klia ordentligt med en hand 



Man ser allafall hur nöjd han är och njuter med halvstängda ögon...min lilla plutt  När jag kunde använda bägge händerna blev det en rejält klining!!! Huvudet åkte högt upp och mulen blev hjärtformad  Det var skönt matte!!!

Om T kunde skulle han nog "hoppa ner i mitt knä"  Bara man stryker på honom så njuter han i fulla drag!!! HÄRLIGA HÄST!!! 

Tog sedan sparken hem och har tagit det lugnt under em  Jag har bla sett på Melodifestivalen och läst nya nr av Hästmagazinet och Häst & ryttare!! Angående Melodifestivalen måste jag bara säga att jag förstår INTE hur Herr Ranelid kunde GÅ VIDARE  Jag säger inget mer men....

Jag fick ett SMS att min ena beställning som jag gjorde igår är skickad!! Härligt med snabb leverans 

Har även skickat iväg förfrågan om Eric LT sadelgjorden   Får hoppas att de kan sy en längre måttbeställd till mig!! Bara att hålla tummarna nu    

Tja, det var väl allt för idag!!! Händer inte så mycket mer idag!!

Jo, en av våra grannar ska vara med i "Halv 8 hos mig" i veckan...såg att han serverar maten på torsdag!!! Blir intressant att se vad det blir för mat då     

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
Kerstin

Kerstin

20 februari 2012 22:27

Strålande väder här med!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 februari 2012 23:29

Härligt att fler har haft bra väder idag:D Just nu känns det "nästan" som sommar med +-0 och ingen storm eller nederbörd;) Fniss!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards